arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۴۷۶۱
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۲ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۳

عابديني: دبيرکل حق دارد به کي‌روش بگويد کارنامه خوبي ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 رئيس پيشين فدراسيون فوتبال با اشاره به انتقاداتي که سرمربي تيم ملي از دبيرکل فدراسيون داشته است گفت: دبيرکل فدراسيون حق دارد عملکرد و کارنامه کي روش را با ديگران مقايسه کند و نظراتش را بگويد.

امير عابديني در مورد اختلاف بوجود امده در فدراسيون فوتبال بين اسدي، خاکپور و کي‌روش گفت: دو مطلب ساده و کوتاه در اين رابطه مي گويم. اول: کميته تيم‌هاي ملي بايد تصميم قطعي بگيرد و حَکم اين ماجرا باشد.

مديرعامل پيشين باشگاه پرسپوليس در ادامه گفتگويش ادامه داد: نکته دوم اينکه آقاي اسدي حرف‌هايي که زده درست بوده و کارشناسي کرده و مميزي حق ايشان است و حق دارد کارنامه کي روش را با قبلي‌ها مقايسه کند و بگويد شما معلم خوبي هستيد اما کارنامه خوبي نداريد.

امير عابديني در مورد شکست در دومين مزايده سرخابي ها و البته سومي مزايده بعد از سال جديد گفت: کميته واگذاري حتما سه صرفه را در سومين مزايده در نظر مي گيرد. اول صرفه و صلاح دولت، دوم صرفه خريدار و سوم صرفه و صلاح باشگاه.

عابديني در ادامه افزود: کميته واگذاري بايد همه جوانب را ببيند و بعد از دو بار مزايده گذاشتن الان ديگر به اين سه نکته رسيده و مي داند که هر کدام را که در نظر نگيرد با شکست مواجه مي شود. اين طبيعي است که کارشناسي کرده باشند و تفکر خريدار را هم در نظر بگيرند.

رئيس پيشين فدراسيون فوتبال در مورد اعلام ورود شرکت رفاه براي خريد پرسپوليس گفت: من اساسنامه ماجراي رفاه را نمي دانم اما اگر رفاه بيايد، يعني بتواند بيايد براي خريد، بضاعت و توان اداره تيم بزرگ را دارد و رقيب خوبي هم براي ديگر خريداران محسوب مي شود.

وي در مورد اين سوال که اگر اساسنامه رفاه يا هر شرکت ديگري به اصطلاح «خصولتي» باشد آيا مي تواند براي خريد پرسپوليس اقدام کند؟ گفت: قانون به صراحت مي گويد خصوصي، نگفته خصولتي. در بودجه سال ۹۳، تبصره سوم، بند ع مي گويد باشگاههاي دولتي به بخش خصوصي واگذار شوند.

عابديني در مورد تجربه بد بخش خصوصي در راه آهن و داماش و استقلال اهواز و ... و نگراني براي اين باشگاه‌ها گفت: راه آهن نزديک به پنجاه سال سابقه حضور در فوتبال را به عنوان يک باشگاه بازيکن ساز که موجب زيبايي فوتبال مي شد دارد و البته واگذار شد، پشت اين ماجرا اما خريدار دچار مشکل شد اما آيا فکر مي‌کنيد همه بخش خصوصي با چنين مشکلاتي مواج است؟
مديرعامل پيشين پرسپوليس در ادامه افزود: من با صراحت عرض مي‌کنم در دو سال گذشته چقدر مدير دولتي مشکل پيدا کرده اند؟ مديران خصوصي چطور؟ اينکه رسانه ها بعضا موارد بخش خصوصي را بيشتر نشان مي دهند و موارد مشکل دار بخش دولتي را نشان نمي دهند يا کمتر نشان مي دهند دليل ضعف بيشتر واحد هاي خصوصي نيست. فلان معاون بالا رتبه بهمان اشتباهات بسيار بزرگ را انجام مي دهد اما رسانه‌‎ها تنها دو روز به آن مي پردازند اما در بخش خصوصي گهگاه بيش از دو سال پرونده را پيگيري مي کنند. ما نبايد بگوييم بخش خصوصي بد کار کرده يا شکست مي خورد.

وي افزود: شما ببينيد بازار، صنف طلا و نقره، بازار فرش، پنبه و... در دست بخش خصوصي هستند و حتي در صنعت هم بخش خصوصي در حال کمک کردن به دولت است سالها هم هست که چنين است، چرخه آن هم با وجود برخي مشکلات اقتصادي هنوز مي چرخد و اعتبار دارد پس نبايد بخش خصوصي را ضعيف بدانيم، در داماش هم وام و تسهيلاتي گرفته بودند که نتوانستند به موقع آن را پرداخت کنند وگرنه داماش هم مشکل دار نمي شد.

عابديني در ادامه گفتگويش با خبرنگار مهر تصريح کرد: الان اين دو باشگاه دولتي اداره مي شوند شما ببينيد چه مي کشند؟ مگر پرسپوليس بيشتر از يک سال و چند ماه است که دردست دوستان است؟ در اين چند ماه چند مدير عوض کرده و چقدر تعهد مالي دارد؟ بايد از بخش خصوصي حمايت کرد چون چنين اتفاقاتي آنجا رخ نمي دهد.

رئيس پيشين فدراسيون فوتبال در ادامه افزود: دولت اهتمامي ورزيده در مورد ورزش و با مجلس هم راستا شده است. همين بحث مالياتي را ببينيد بالاخره يک تعريف قانونمند در آن ديده مي شود. در برخي از کميسيون ها همين حالا براي حق پخش تلويزيوني بحث مي شود که وقتي به صورت قانون درآيد بسياري از معضل ها حل مي شود.

عابديني در پاسخ به اين سوال که آيا بي تکليف بودن حق پخش در شرايط فعلي نمي تواند خريدار را از نظر اقتصادي دچار دوگانگي کند و يا ورشکست کند گفت: خريدار بايد بضاعت خودش را نگاه کند و اينکه بتواند از فوتبال پول درآورد. من از سال ۱۳۷۲ تا ۱۳۸۰ در پرسپوليس تنها ۳۱۴ ميليون تومان در پرسپوليس از دولت کمک گرفتم که آن را هم برگرداندم، اسنادش هست و مي توانيد ببينيد. من که رفتم ۸۰۰ هزار مارک پول هم در باشگاه گذاشتم آنهم بدون بدهي. در سال آخر البته ۵۰۰ ميليون تومان آقاي «محمدعلي زم» از حوزه هنري در پرسپوليس هزينه کرد.

مدير عامل سابق پرسپوليس در ادامه افزود: ما فکر کرديم، درآمدزايي کرديم و تبليغات کرديم و از راه ترانسفر هم پول درآورديم. فدراسيون فوتبال هم به ما پولي نداد. سازمان تربيت بدني هم اصلا بودجه نداشت. استقلال هم همينطور بود ما بدهکاري نگذاشتيم.

عابديني در پايان افزود: مطمئن باشيد شرايط اقتصادي درست مي شود. الان شب عيد است و مي خواهم کاملا مثبت حرف بزنم. الان طوري با اين موضوع واگذاري برخورد مي کنيم که انگار مي خواهيم کوه دماوند را ببريم وسط صحرا بگذاريم!
منبع: مهر
نظرات بینندگان