arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۴۹۹۷
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۷ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۳

خطرناکترين باند تروريستي داعش در بغداد به دام افتاد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 يک باند خطرناک گروه تروريستي داعش که ۵۲ عمليات انفجاري را در مناطق مختلف بغداد انجام داده‌ است به دام نيروهاي امنيتي عراق افتاد.

به گزارش ابنا، دستگاه اطلاعاتي عراق اعلام کرد، ۳۱ تروريست وابسته به گروه تکفيري داعش را دستگير کرده است که ۵۲ عمليات انفجاري را در بغداد انجام داده‌اند.

سازمان اطلاعات ملي عراق اعلام کرده که در نتيجه عمليات اطلاعاتي- امنيتي موسوم به «شهاب ثاقب» که با همکاري ساير دستگاه‌هاي امنيتي و مجلس عالي قضايي عراق صورت گرفت، اين گروه تروريستي در بخشي که داعش آن را «ولايت بغداد» مي‌خواند منهدم شده است.

عمليات کشف و دستگيري اين تروريست‌ها ظاهرا حدود سه هفته پيش انجام شد و دستگاه اطلاعاتي عراق اين شبکه را خطرناک‌ترين باند تروريستي فعال در پايتخت عراق خواند.

۳۱ تروريست ياد شده در مناطق غرب، شرق و جنوب پايتخت و همچنين استان ديالي در شمال شرقي عراق دستگير شدند.

اين تروريست‌ها اعتراف کردند که در سال ۲۰۱۴ و اوايل ۲۰۱۵، ۵۲ عمليات انفجاري را در مناطق مختلف بغداد انجام داده‌اند.

همچنين مقادير زيادي سلاح، کمربندهاي انفجاري، صداخفه کن، خودرو‌، موتورسيکلت‌، بيانيه‌ و نوارهاي ويدئويي از اين افراد به دست آمده است.

«فاهم الاطرقجي» يکي از نيروهاي امنيتي عراق گفت: علت کاهش عمليات‌هاي تروريستي در سه هفته گذشته دستگيري اين شبکه تروريستي خطرناک بوده است.

وي با بيان اينکه اين عمليات به معناي پايان انفجار‌ها و عمليات‌هاي تروريستي در عراق نيست اما تا حد زيادي مانع از اين اقدامات شده است افزود: تحقيقات براي دستگيري باقيمانده اعضاي اين شبکه تروريستي ادامه دارد.
نظرات بینندگان