arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۵۳۸۸
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۰ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۳

جلسه مهم کفاشيان و کروش براي تفاهم يا جدايي

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 تنها چند ساعت به آغاز اردوي تيم ملي براي بازي اتريش و سوئد مانده اما هيچ يک از بازيکنان تيم ملي نمي دانند بايد چه ساعتي در هتل باشند و اصلا آيا بايد به هتل آزادي بروند؟! اين در شرايطي است که سرمربي تهديد کرده بدون آزمون و جهانبخش به اين اردو نمي رود و تيم ملي را همراهي نمي کند و از نظر او ديگر فدراسيون قراردادش با اين مربي را لغو کرده است.

کارلوس کروش پايش را در يک کفش کرده و مي گويد:«يا آزمون و جهانبخش با تيم ملي بزرگسالان به اردوي اروپا مي آيند يا از نظر من قراردادم با فدراسيون ايران لغو است.» از سوي ديگر علي کفاشيان ، محمود اسلاميان ، عليرضا اسدي ، حبيب کاشاني ، کيومرث هاشمي و محمد خاکپور در سوي ديگر اين دعوا مي گويند بازي هاي تيم ملي اميد مهمتر است و اصرار دارند اين دو بازيکن رده سني رده اميد با اميدها باشند. کارلوس کروش که از دو ماه قبل گفته بود براي اين اردو به دو بازيکن کم سن و سال تيمش احتياج دارد او حالا بيشتر از قبل روي حرفش ايستاده و مي گويد تا آخرين قطره خونش پاي اين حرف مي ايستد.

 کارلوس که با دبيرکل جديد فدراسيون به اختلاف خورده است ، مي گويد اسدي او را مربي موقت تيم خوانده و گفته هر وقت دلش بخواهد سرمربي تيم ملي را تغيير مي دهد. پس سرمربي هم در سوي ديگر اين دعوا دنبال بازي برنده است. مي گويد بايد اين دعوا تمام شود. دعوايي که شايد با حضور فط يکي از آنها به پايان مي رسد.

اين بار مرغ کفاشيان هم يک پا دارد!
کارلوس مي گويد گرفتن جهانبخش و آزمون از او يعني زير پا گذاشتن بندهاي قرارداد با مربي پرتغالي. حرفي که کفاشيان قبولش ندارد. رئيس فدراسيون مي گويد تشکيلات او تعيين مي کند کدام رقابت مهم تر است و مربي بايد آن خواسته را دنبال کند.

فدراسيون اگر نخواهد تيم را به مارکار بدهد يا بايد به دنبال گزينه اي بگردد در که در پاسپورتش ويزاي شينگن مدت دار داشته باشد يا به دنبال گزينه هاي پر تعدادي برود که تابعيت دوگانه گرفته اند و با تابعيت هاي دوم شان مي توانند در اين سفر تيم ملي را همراهي کنند. که البته در اين صورت هم آن مربيان براي ورود به خاک اتريش از پاسپورت ايراني شان استفاده نخواهند کرد!

 کفاشيان بر حرفش اصرار دارد و همين حرف براي کارلوس گران تمام شده. اين دو جلسه اي نصف و نيمه را روز چهارشنبه داشتند که به نتيجه اي نرسيدند. هر دو سر حرف هاي شان ماندند و حالا چند ساعت قبل از سفر تيم ملي ، باز هم روبروي هم مي نشينند. کارلوس کروش به دستيارانش دوباره تاکيد کرده کوتاه نمي آيد حتي اگر به قيمت جدايي اش شود. کفاشيان هم باري ديگر قبل از جلسه نهايي با او تاکيد کرده از حرفش بر نمي گردد و اين دو بازيکن بايد با اميدها باشند.

چه کسي غرامت مي دهد؟
اين يک دعواي دو سويه است. اگرچه کفاشيان مي گويد خيالي براي اخراج کارلوس کروش ندارد و نديده که مرد پرتغالي هم استعفاء بدهد اما او و دوستانش در فدراسيون به نبودن کارلوس هم فکر مي کنند. اينکه شايد ته اين دعوا به جدايي او ختم شود و اصلا به همين دليل بود که رئيس خنده روي فوتبال چندي قبل درباره دعواي کارلوس و اسدي گفته بود:« اين سناريويي است جديد که چند سکانس مختلف دارد.»

اگر تا قبل از ساعت 15 ، يعني زمان دور هم جمع شدن هميشگي ملي پوشان در هتل آزادي ، کفاشيان و کروش به توافق نرسند ، سرمربي همان طور که گفته همراه تيم به اين سفر نمي رود. سفري که پيشترهمه فکر مي کردند مقطعي جديد است براي محاسبه احتمال تداوم کار او با تيم ملي .

 کروش اما مي گويد ندادن جهانبخش و آزمون در کار مربيگري اش. او که براي فسخ قرارداد يک طرفه با ايران بايد 500 هزار يورو غرامت بدهد ، مي داند که اگر قرارداد از سوي طرف ايراني لغو شود نه تنها غرامتي نمي دهد که فدراسيون ايران بايد غرامتي يک و نيم دلاري به او بپردازد پس هر دو طرف در پس ذهن شان به اين فکر مي کنند که در صورت رسيدن به بن بست ، طرفي نباشند که غرامت مي دهد. کفاشيان و همکارانش استدلال شان اين است که اصرار سرمربي به استفاده از بازيکنان تيم اميد ، به نوعي دخالت در کار فدراسيون است و از سوي ديگر کارلوس به بندي از قراردادش استناد دارد که در آن آمده انتخاب بازيکنان براي تيم هاي ملي بر عهده اوست و کسي حق دخالت در امور فني تيمش را ندارد. او اين تصميم کفاشيان را دخالت در کار فني خود مي داند و ندادن بازيکنان از سوي فدراسيون را مساوي با نقض بندهاي قراردادش مي داند.

کارلوس نرود چه مي شود؟
اگرچه تعدادي از نزديکان کفاشيان از شب گذشته به او راهکاري بينابيني را پيشنهاد دادند تا شايد دو طرف راضي شوند . راهکاري که بر اساسش سردار آزمون با تيم اميد به ميدان مي رود و جهانبخش همراه بازرگسالان مي شود_و يا البته برعکس_ و رئيس هم ترجيحش به رسيدن بر سر چنين توافقي است ، اما حالا کفاشيان اين احتمال را هم نمي تواند رد کند که نرفتن کروش به سوئد او را با چالشي بزرگ مواجه مي کند.

اينکه اگر او و دستيارانش از تيم ملي جدا شوند ، براي فدراسيون در اعزام تيم ملي به دو بازي مهم 4 ساله گذشته مان چاره اي نمي ماند که از دستياران ايراني کارلوس استفاده کند. يعني او بايد مارکارآقاجانيان را در اين دو بازي روي نيمکت تيم ملي بنشاند. مارکار که در 4 سال گذشته دستيار ايراني سرمربي تيم ملي بوده اما هيچ گاه تجربه مربيگري ملي ملي و ليگ برتر ايران در مقام سرمربي را نداشته است. اگرچه پيشتر هم کفاشيان درباره منصور ابراهيم زاده و علي منصوريان اين ريسک را کرده بود.

راهکار ديگر براي کفاشيان اين است که يکي از مربيان ديگر تيم هاي ملي يا دپارتمان ها يا تيم هاي باشگاهي را به اتريش و سوئد بفرستند. البته با توجه به فاصله کوتاه تا بازي تيم ملي و مقدمات اداري گرفتن ويزاي اضطراري از کشورهاي عضو اتحاديه اروپا ، فدراسيون اگر نخواهد تيم را به مارکار بدهد يا بايد به دنبال گزينه اي بگردد در که در پاسپورتش ويزاي شينگن مدت دار داشته باشد يا به دنبال گزينه هاي پر تعدادي برود که تابعيت دوگانه گرفته اند و با تابعيت هاي دوم شان مي توانند در اين سفر تيم ملي را همراهي کنند. که البته در اين صورت هم آن مربيان براي ورود به خاک اتريش از پاسپورت ايراني شان استفاده نخواهند کرد!

منبع : خبرآنلاين
نظرات بینندگان