arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۵۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۲۰ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۴

خطر ابتلا به تب کريمه‌کنگو با خريد گوشت بين راهي

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ابتلا به تب کریمه کنگو با خرید گوشت های تازه بین راهی در کمین مسافران نوروزی است.

به گزارش واحدمرکزی خبر، جانشین دبیر ستاد تسهیلات نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با خرید گوشت های تازه کشتار شده در بین راه ها و یا تماس با دام، خطر ابتلا به تب کریمه کنگو در کمین شماست.

دکتر قاسم ایزدی امروز به مسافران نوروزی هشدار جدی داد که برای جلوگیری از گزش کنه و ابتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از تماس با دام و خرید گوشت های تازه کشتار شده در معابر و بین راه ها جدا خودداری کنند.

وی افزود: خطر انتقال بیماری هاری از سگ های ولگرد و سایر حیوانات وحشی به انسان نیز در مسافرت و تفریحات خارج شهر وجود دارد، مراکز درمان و پیشگیری هاری در تعطیلات نوروزی نیز به صورت شبانه روزی فعال هستند و در صورت گزش توسط حیوانات وحشی و یا خانگی به سرعت باید به این مراکز مراجعه شود.

وی گفت: مسافران نوروزی باید مکان های مناسبی را برای چادر زدن و اسکان موقت انتخاب کنند تا از خطر گزش کنه و ابتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در امان باشند.

دکتر ایزدی ادامه داد : امیدواریم تمامی هم میهنان با رعایت سایر نکات بهداشتی در سفر ، مانند استفاده از آب بسته بندی شده و خودداری از نوشیدن آب مشکوک در مسیر جاده ها، پارک ها و سایر تفرج گاه ها و همچنین پرهیز از استفاده از آب رودخانه ها و جوبیار ها برای نوشیدن ، شستشوی دست و صورت، پختن غذا و شستشوی سبزی و میوه، تعطیلاتی همراه با سلامتی را پشت سر بگذارند.

نظرات بینندگان