arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۶۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۵ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۴

نیویورک‌تایمز: در هنگام سقوط ایرباس ۳۲۰A فقط یک خلبان در کابین بوده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک روزنامه آمریکایی با ارائه اطلاعات جدیدی از حادثه سقوط ایرباس آلمانی در فرانسه نوشت که در هنگام سقوط تنها یک خلبان در کابین بوده و خلبان دوم با وجود تلاش زیاد نتوانسته وارد کابین هواپیما شود.

روزنامه آمریکایی "نیویورک تایمز" خبر داد که صدای ضبط شده از کابین خلبان هواپیما سرنگون شده نشان می‌دهد که یکی از خلبانان کابین را ترک کرده و تا هنگام سقوط هواپیما نتوانسته به کابین بازگردند.

صدای ضبط شده مشخص نکرده که چرا خلبان کابین را ترک کرده یا چرا زمانی که هواپیما به طور ثابت در حال کم کردن ارتفاع به سوی سلسله کوه های آلپ بوده نتوانسته دوباره به کابین بازگردد.

کارشناسان در حال مطالعه صدای ضبط شده از یکی از جعبه‌های سیاه برای پاسخ به این سوالات هستند این در حالی است که جست و جوها برای یافتن جعبه سیاه دومی همچنان ادامه دارد.

یکی از کارشناسان به نیویورک تایمز گفت: فردی که بیرون کابین بوده به آرامی به در می‌کوبد و هیچ پاسخی دریافت نمی‌کند. وی پس از آن محکم‌تر به در می‌کوبد اما هرگز پاسخی دریافت نمی‌کند.

این کارشناس می‌گوید: شما می‌توانید بشنوید که وی در تلاش برای شکستن درب است.

سخنگوی لوفتهانزا اعلام کرد که گزارش نیویورک تایمز را خوانده و گفت: مقامات این اطلاعات را تایید نکرده‌اند و به دنبال اطلاعات بیشتر هستیم. ما در گمانه‌زنی‌ها درباره علت این حادثه شرکت نمی‌کنیم.

"میچل سپین" روز پنجشنبه در پاسخ به اظهارات کارشناسان گفت: هم اکنون بهترین چیز این است که هیچگونه فرضیه‌ای را رد نکنیم.

"رمی جوتی" مدیر سازمان بررسی حوادث هوایی فرانسه در کنفرانس خبری گفت که هنوز فایل صوتی قابل استفاده‌ای از جعبه سیاه خارج نشده است.
وی افزود که هنوز نتوانسته‌اند تمام صداها و جملاتی که از این فایل حاصل شده را مطالعه و بررسی کنند.

جوتی پیش بینی کرد که تحلیل اولیه درباره این فایل طی روزهای آتی صادر شود و گفت که تحلیل اولیه ممکن است با اشتباه همراه باشد.

وی تاکید کرد جملاتی که از این فایل صوتی شنیده شده هنوز این موضوع را تایید نمی‌کند که آیا خلبان ایرباس 320 A در زمان سقوط هشیار بوده یا خیر.

سازمان بررسی حوادث هوایی فرانسه گفت که کاهش ارتفاع هواپیما یک دقیقه پس از آن صورت گرفت که هواپیما به حداکثر ارتفاع خود رسیده بود و مدت زمان سقوط هواپیما 9 دقیقه به طول انجامیده است. آخرین جملاتی که خلبان به برج مراقبت ارسال کرده نقطه ناوبری هواپیما  بوده و صحبت خود را با "متشکرم" به پایان رسانده است.

نیویورک تایمز به نقل از یک مقام ارشد نظامی که در بررسی‌ها مشارکت داشت، نوشت که نوار ضبط شده کابین خلبان مکالمه بسیار آرامی را میان خلبان‌ها در بخش‌های اولیه پرواز نشان می‌دهد. پس از آن صدای ضبط شده نشان می‌دهد که یکی از خلبان‌ها کابین را ترک کرده است.

این مقام افزود: ما هنوز علت ترک کابین توسط یکی از خلبان‌ها را نمی‌دانیم اما چیزی که از آن اطمینان داریم این است که در پایان پرواز، خلبان در کابین تنها بوده و درب را باز نکرده است.

سخنگوی لوفتهانزا گفت که پس از حوادث 11 سپتامبر که هواپیماها در آمریکا ربوده شد، درب کابین خلبانان از خارج باز نمی‌شود.

رئیس سازمان بررسی حوادث هوایی فرانسه هرگونه احتمال انفجار در هوا را رد کرده و تاکید کرد که هنوز برای ارائه شکل واضحی از علت حادثه بسیار زود است.

از جزئیات جدیدی که به تازگی ارائه شده، این است که هواپیما به صورت مستقیم به سوی کوه‌ها در حال پرواز بوده اما اعلام نشده که این خط پروازی توسط خود خلبان یا اتوماتیک کنترل می‌شده است.

محل حادثه در 100 کیلومتری شهر نیس فرانسه بوده اما شدت برخورد آنقدر زیاد بوده که هواپیما به تکه‌های کوچک تبدیل شده است.

یکی از مقامات فرانسوی حاضر در صحنه گفت: زمانی که ما به محل برخورد هواپیما رسیدیم انتظار داشتیم که بخشی از بدنه هواپیما را پیدا کنیم اما ما کلا هیچ چیزی را پیدا نکردیم.

دو روز پیش یک فروند هواپیمای خطوط هوایی Germanwings‌ آلمان که از بارسلون به مقصد دوسلدورف آلمان درحال حرکت بود به دلایلی نامشخص در کوه‌های آلپ در جنوب فرانسه سقوط کرد.

این هواپیما 150 سرنشین داشته و به گفته نخست‌وزیر فرانسه بالگردی که به محل حادثه اعزام شده است موفق به یافتن بازمانده‌ای نشده و تمام سرنشینان این حادثه جان خود را از دست داده‌اند.

دو نفر از سرنشینان این هواپیما دو خبرنگار ایرانی بوده‌اند. این دو خبرنگار میلاد حجت الاسلامی خبرنگار خبرگزاری تسنیم و حسین جوادی خبرنگار روزنامه وطن امروز بوده‌اند که برای پوشش دیدارهای تدارکاتی تیم ملی ایران با شیلی در اتریش و سوئد در استکهلم و همچنین پوشش خبری دیدار دو تیم بارسلونا ــ رئال مادرید به بارسلونا سفر کرده بودند.


نظرات بینندگان