arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۶۰۵۶
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۷ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۴

همکاري نيروهاي امدادي و مردم صنعا در بيرون آوردن اجساد قربانيان حملات سعودي

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نیروهای امدادی و مردم منطقه بنی حوات صنعا برای بیرون کشیدن پیکرهای تجاوزات هوایی عربستان به این شهر همکاری کردند.

شبکه تلویزیونی المسیره گزارش داد: شمار زیادی از کودکان یمنی در حملات هوایی تجاوزکارانه عربستان سعودی به صنعا به شهادت رسیدند.

این در حالی است که نیروهای امدادی همچنان در حال بیرون کشیدن اجساد شهدا از زیرا آوارها هستند.

جنایت عربستان در حمله هوایی به یمن جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت به شمار می آید و بر خلاف قوانین و عرف بین المللی است.

ولید الوشلی گزارشگر این شبکه در گزارشی دراین باره از صنعا گفت: واقعیت آن است که صحنه ای بسیار دشوار با وجود تاریکی شب دیده می شد. خانه های زیادی در کوی النصر در منطقه بنی حوات در شرق فرودگاه صنعا به طور کامل تخریب شده است.

وی افزود: شمار دیگر از خانه های مردم در اطراف منطقه بنی حوات از بین رفته است. همه شواهد نشان می دهد که این منطقه بسیار شلوغ هدف اصابت موشک جنگنده ها قرار گرفته است.

ولید الوشلی در ادامه گزارش خود گفت: نیروهای کمیته های مردمی یمن با کمک نیروهای امدادی و مردم و همچنین خودروهای اورژانس همه برای بیرون آوردن اجساد همکاری می کنند.

وی افزود: اغلب اجساد تکه تکه شدند و برخی دیگر نامعلوم هستند.

یکی از ساکنان این منطقه به خبرنگار المسیره گفت: ما تا کنون جسد پدرم و خواهرم را پیدا نکرده ایم.

همچنین یک نیروی امدادی گفت: ساعت دو و نیم شب به ما خبردادند که فرودگاه بین المللی صنعا و مناطق مسکونی در مجاورت آن هدف حمله هوایی قرار گرفته است و به این منطقه اعزام شدیم.

وی افزود: شهروندان زیادی در این حمله هوایی شهید و زخمی شدند.

یک مرد یمنی دیگر در محکومیت جنایت سعودی ها گفت: آنها (عربستان سعودی) درهای جهنم را به روی خود گشوده اند. آنها چگونه به مردم بیگناه حمله می کنند.

وی افزود: به خداوند قسم پاسخ آنها را خواهیم داد. دیگر خواب به ما حرام است تا انتقام این کودکان را نگیریم آرام نخواهیم نشست. آنها کودکان و زنان ما را هدف قرار دادند.

ولید الوشلی درادامه گفت ما در بازدید از دو بیمارستان پایتخت که در آن شهدا و زخمی ها بستری بودند با صحنه های بسیار دلخراشی روبرو شدیم. واقعیت آن است که میان جنایات آنها از طریق کمربندهای انفجاری و بمباران هوایی هیچ تفاوتی نیست.

این تصاویر گوشه ای از کشتار هواپیماهای عربستان سعودی و آمریکایی است. چهار نظامی یمن در بمباران پایگاه نظامی الصباحه شهید شدند.

یکی از نظامیان یمنی که در این پایگاه نظامی زخمی شده است در این باره گفت: ما در پایگاه بودیم که ناگهان به ما حمله شد. ما با اتحاد، آنها و داعش را از بین می بریم و بزودی وارد عربستان می شویم.

یک پزشک یمنی در بیمارستان گفت: من مانند همه پزشکان یمن به بیمارستان آمدم تا به وظیفه خود عمل کنم. شمار زیادی از زخمی ها و شهدا به این بیمارستان انتقال داده شده اند.
نظرات بینندگان