arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۶۱۷۵
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۴ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۴
مقام اسبق صهيونيست:

واشنگتن مشتاق به حصول توافق هسته‌اي با ايران است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 يک مقام بلند پايه اسبق صهيونيستي گفت:بعيد است رويدادهاي يمن در مواضع آمريکا در مذاکرات هسته‌اي اثر گذارد.

«ياکوف آميدرور»رييس اسبق شوراي امنيت داخلي رژيم اسرائيل گفت که نبرد يمن تاثيري در ديدگاه واشنگتن در مذاکرات هسته‌اي با ايران نخواهد گذاشت.

به گزارش روزنامه صهيونيستي «جروزالم پست»، آميدرور که هم اينک کارشناس ارشد انديشکده «بگين سادات» است روز گذشته (پنجشنبه) در سخناني گفت که آمريکا مصمم به توافق هسته‌اي با ايران است و از موارد روي داده در خاورميانه مرتبط با تهران سرباز مي‌زند.

آميدرور در اين باره گفت:«هر روز رويدادي جديد را شاهد هستيم که ايران در پشت آن قرار دارد. درباره مذاکرات هسته‌اي نيز بگويم تا مادامي‌که ايران با علم و وقوف ميدان را براي مذاکره به آمريکا مي‌دهد اين مذاکرات ادامه دارد اما تهران سرانجام ميدان مذاکره را کاهش داده تا به امتيازهايي از جانب مذاکره کنندگان آمريکايي دست يابد.»

وي افزود:«من اميدي به اثر گذاري رويدادهاي يمن در مذاکرات هسته‌اي ايران ندارم. زيرا آمريکايي‌ها مشتاق به حصول توافق هسته‌اي با ايران هستند و در واقع آن‌ها چشمان خود را بر آنچه که جمهوري اسلامي ايران در منطقه انجام مي‌دهد، بسته‌اند.»

به نوشته جروزالم پست، آميدرور در خاتمه سخنان خود با اشاره گزارش اخير روزنامه آمريکايي «وال استريت‌جورنال» در زمينه جاسوسي اسرائيل از مذاکرات هسته‌اي ايران اظهار داشت که دولت آمريکا در حال حمله به نتانياهو از روش‌هاي مختلف و سنجش انواع راه‌ها براي کاستن از توانايي‌هاي او در اثرگذاري در مباحثات داخلي آمريکا در قبال ايران است.

دور جديد رايزني‌هاي هسته‌اي چهارشنبه شب (پنجم فروردين) در شهر «لوزان» سوئيس و در سطح معاونان وزراي خارجه ايران و آمريکا آغاز شد.

از جمله تحولات روز پنجشنبه تماس تلفني حجت‌الاسلام «حسن روحاني»، رئيس‌جمهور ايران با «ولاديمير پوتين» رئيس جمهور روسيه، «فرانسوا اولاند» رئيس جمهور فرانسه، «ديويد کامرون» نخست‌وزير انگلستان و «شي جين‌پينگ» رئيس جمهور چين گفت‌وگو درباره برنامه هسته‌اي ايران بود.
منبع: فارس
نظرات بینندگان