arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۶۲۲۶
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۲۰ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۴

اعلام آمادگي ايران براي ارسال کمکهاي انسان دوستانه به يمن و پذيرش مجروحين حمله عربستان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 ايران براي ارسال کمک هاي انسان دوستانه به يمن و همچنين پذيرش محروحين حمله عربستان به يمن در بيمارستان هاي داخلي کشور،‌اعلام آمادگي کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت بهداشت؛ در جلسه اي که باحضور وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي، رييس جمعيت هلال احمر و مسئولين حوزه هاي بهداشتي و درماني نهادهاي عمومي و نظامي تشکيل شد بر آمادگي جمهوري اسلامي ايران در خصوص ارسال کمکهاي دارويي وپزشکي و اعزام تيمهاي درماني، همچنين پذيرش مجروحين حوادث تروريستي و حمله نظامي عربستان به يمن، تاکيد شد.

در اين نشست که در دفتر وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي تشکيل شد، مقرر شد هماهنگيهاي لازم براي مشخص شدن نيازهاي فوري دارويي و درماني به عمل آيد و در صورت اعلام دولت انقلابي يمن، اين کمکها از طريق هلال احمر به اين کشور ارسال گردد. همچنين تعدادي از بيمارستانهاي تهران براي پذيرش مجروحين و مصدومين تجاوز نظامي عربستان اعلام آماده گي کردند.

گفتني است، هم اکنون 52 نفر از مجروحين حوادث تروريستي يمن در يکي ازبيمارستانهاي تهران تحت درمان قرار دارند.

همچنين دو روز پيش وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي از مجروحين حادثه تروريستي يمن عيادت کرد.

سيدحسن هاشمي در عيادت از مجروحين حادثه تروريستي يمن، گفت: تعداد 52 نفر از مجروحين حوادث خشونت‏آميز يمن به تهران منتقل شده و تحت مداوا قرار گرفتند و تعدادي از آن‏ها تحت عمل جراحي قرار گرفتند.

وزير بهداشت، گفت: آرزو مي‏کنم ان‏شاالله در آينده از خشونت و افراطي‏گري در ممالک اسلامي خبري نباشد و همه مسلمين بتوانند در کنار هم، با صلح و آرامش زندگي کنند.

هاشمي در خصوص نحوه ارايه خدمات بهداشتي- درماني به قربانيان تروريسم گفت: همه اين عزيزان، برادران ديني و ايماني ما هستند و از هلال احمر جمهوري اسلامي ايران درخواست کمک داشتند که ما با افتخار، پذيرفتيم و در آينده هم در منطقه و خارج از منطقه براي کمک‏هاي بشردوستانه به ويژه در حوزه پزشکي اعلام آمادگي مي‏کنيم. دکتر هاشمي افزود: به هرحال اين عزيزان در مسجد و در حال عبادت بودند که اين حادثه براي آنان اتفاق افتاد و اميدواريم در آينده، شاهد اين‏گونه حوادث خشونت‏بار نباشيم.

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي گفت: جامعه پزشکي و دولت جمهوري اسلامي ايران، در جهت آرمان‏هاي انقلاب، به وظايف انساني و ديني خود عمل مي‏ کند و اميدواريم اين اقدامات از سوي همه عزيزاني که تلاش ‏مي‏کنند، مورد قبول حضرت احديت قرار گيرد.
نظرات بینندگان