arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۶۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۱ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۴

اخبار ضد و نقيض از زخمي شدن پسر ارشد "علي عبدالله صالح"

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 در حالي که برخي منابع از زخمي شدن پسر ارشد «علي عبدالله صالح» در حملات هوايي عربستان به يمن خبر مي‌دهند، مقامات نزديک به او، اين خبر را شايعه و دروغ مي‌دانند.

پايگاه خبري اماراتي «ارم» نوشت که «احمد» پسر علي عبدالله صالح در يکي از حملات هوايي عربستان سعودي و 9 کشور همپيمان او به يمن، به شدت زخمي شده است.

برخي رسانه‌هاي محلي يمن نيز از شدت جراحت‌هاي سرتيپ احمد خبر مي‌دهند و ادعا مي‌کنند که علي عبدالله صالح با شخصيت‌هايي از کشورهاي حاشيه خليج فارس تماس گرفته تا فرزندش را براي درمان از يمن خارج کند.

اما برخي منابع صحت اين اخبار را رد مي‌کنند و مقامات نزديک به احمد از سلامتي او خبر مي‌دهند و اعلام مي‌کنند که اين اخبار شايعه است.

احمد پسر ارشد علي عبدالله صالح است که در زمان رياست‌جمهوري پدر، فرماندهي گارد رياست‌جمهوري را برعهده داشت و قرار بود جانشين پدر شود اما با سقوط صالح و روي کار آمدن «عبدربه منصور هادي» براي پست رياست‌جمهوري، احمد به عنوان سفير يمن راهي امارات شد و تا چندي پيش در اين کشور به سر مي‌برد.

جمعه نيز، «عارف أبوحاتم» تحليل‌گر سياسي يمن، اعلام کرد که «خالد علي عبدالله صالح» پسر رئيس‌جمهور مخلوع يمن در حملات هوايي روز پنجشنبه عربستان سعودي به يمن، کشته شد.

بر اساس اين گزارش، خالد (31 ساله) و فارغ التحصيل مدرسه نظامي – سلطنتي سند هرست (sand hurst) انگليس است يکي از قديمي‌ترين دانشکده‌هاي افسري اين کشور است که به ادعاي اين عضو جماعت اخوان‌المسلمين مصر، پنجشنبه گذشته کشته شده است.

ابوحاتم ساعت 1:30 بامداد جمعه از قاهره در گفت‌وگو با شبکه العربيه اين خبر را اعلام کرد اما هنوز هيچ طرف رسمي در يمن کشته شدن پسر علي عبدالله صالح را تاييد نکرده است.

جنگنده‌هاي چندين کشور عربي در چارچوب ائتلافي موسوم به «طوفان قاطع» به رهبري عربستان سعودي از بامداد روز پنجشنبه گذشته (6 فروردين) به يمن حمله کرده‌اند تا مانع دستيابي انقلابيون اين کشور به اهدافشان شوند.

هواپيماهاي 5 کشور عضو شوراي همکاري خليج فارس (عربستان سعودي، امارات، قطر، کويت و بحرين) به همراه مراکش، مصر، اردن و سودان در اين حمله شرکت دارند. اين عمليات ضد انقلابيون يمن به ويژه جنبش انصارالله و حاميان «علي عبدالله صالح» رئيس‌جمهور سابق يمن که صنعا پايتخت يمن و بيشتر مناطق شمالي کشور را در اختيار دارند و در حمايت از «عبد ربه منصور هادي» انجام مي‌شود. اتحاديه عرب و پاکستان حمايت خود را از اين عمليات اعلام کرده‌اند. اما کشورهاي ايران، سوريه و عراق اين اقدام را محکوم مي‌کنند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان