arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۶۶۵۳
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۶ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۴

از رهاسازی ماهی قرمز در رودخانه‌ها خودداری کنید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرکل محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: مردم از رهاسازی ماهی های قرمز در رودخانه ها خودداری کنند.

به گزارش مهر، حمید قاسمی ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید خود از موزه تاریخ طبیعی آذربایجان شرقی به خبرنگاران گفت: حفاظت محیط زیست استان در روز ۱۳ فروردین با تشکیل گشت های ویژه سیار در مناطق مختلف سعی دارد تا در کنار مردم از تخریب طبیعت و ضربه وارد شدن به محیط زیست جلوگیری کرده و جلوی هر گونه نامهربانی را بگیرند.

وی از راه‌اندازی گشت‌های ویژه محیط زیست در روز سیزده بدر خبر داد و گفت: خانواده ها اگر قصد بازدید و گردش در مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست را دارند قبل از برنامه ریزی با اداره کل حفاظت محیط زیست استان و یا اداره حفاظت محیط زیست شهرستان هماهنگ شوند.

قاسمی با اشاره به اینکه گردشگران برای حفاظت و نگهداری از طبیعت از بهره برداری، شکار و صید غیر قانونی و غیر مسئولانه حیات وحش خودداری کنند، ابراز داشت: باید گردشگران و خانواده ها از ریختن زباله و پسماند در طبیعت به ویژه حاشیه جاده ها، رودخانه ها و مراکز پرتجمع خودداری کنند.

وی با تاکید بر اینکه مردم همچنین باید با جمع آوری زباله های خود و تحویل آن به محل های تعیین شده به سلامت محیط زیست کمک کنند، اظهار داشت: چادر زدن و روشن کردن آتش در جنگل ها و مراتع و مناطق طبیعت گردی و سهل انگاری در خاموش کردن آن، خسارت جبران ناپذیری به این ذخایر  وارد می کند.
نظرات بینندگان