arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۶۷۲۰
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۰۸ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۴

بعیدی نژاد: امکان تفاهم برسرموضوعات اساسی وجود دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بعیدی نژاد عضو مذاکره کننده ایران در لوزان سوییس دوشنبه شب گفت که امکان تفاهم بر سر موضوعات اساسی در دور فعلی وجود دارد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، حمید بعیدی نژاد مدیرکل سیاسی وزارت امور خارجه ایران در هتل بوری واژ لوزان و در جمع خبرنگاران گفت که به ملاقات های بیشتری برای حصول توافق در لوزان سوئیس نیاز است.

مدیرکل امور سیاسی و امنیت بین المللی وزارت امورخارجه و عضو تیم مذاکره کننده هسته ای ایران در لوزان سوییس همچنین از تلاش و جدیت تمامی شرکت کنندگان در مذاکرات برای رسیدن به راه حل های موردنظر خبر داد.

وی تصریح کرد که مذاکرات تا ساعات پایانی دوشنبه ادامه خواهد داشت و ادامه مذاکرات نیز از صبح سه شنبه شروع خواهد شد و احتمال دارد هرلحظه با تحولی مواجه شود.

وی اظهارداشت: متن هایی به صورت مرتب بین هیات های مذاکره کننده مبادله و روی راه حل ها بحث می شود و درواقع جلسات ماراتن وار ادامه می یابد تا به توافق نهایی برسیم.

به گفته وی تمامی وزرای امورخارجه شرکت کننده در مذاکرات هسته ای ایران در لوزان حضور دارند و سرگئی لاوروف وزیرخارجه روسیه برای کاری که داشت حتما باید به روسیه می رفت و گفته است که هر زمان لازم باشد برمی گردد.

وی اظهار امیدواری کرد که هرچه زودتر به نتیجه مطلوبی برسیم.

بعیدی نژاد در پاسخ به سوالی درمورد وضعیت مذاکرات درصورتی که تا سه شنبه شب به نتیجه نرسد؟ گفت: چنین صحبتی الان نیست که اگر به نتیجه نرسیم چه می شود؟ همه از تلاش و رسیدن به یک راه حل صحبت می کنند بدون اینکه فرصت را از دست بدهند.

بعیدی نژاد در خصوص اینکه موارد اختلافی فنی است یا سیاسی گفت: موضوعی که در سطح وزیران خارجه شرکت کننده در مذاکرات مطرح می شود ممکن است چارچوب فنی داشته باشد ولی ابعاد سیاسی مهمی دارد که وزرای خارجه برای رفع موضوعات باقی مانده و پیدا کردن راه حل جدید آنها تلاش می کنند.

بعیدی نژاد تاکید کرد که تا این لحظه هیچ توافق نهایی انجام نشده است .

وانگ لی وزیر خارجه چین نیز از نشانه های مثبتی در مذاکرات ایران و گروه 5+1 خبر داد.

لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه نیز از پیشرفت در مذاکرات هسته ای لوزان ابراز رضایت کرد.

وی گفت که گروه 5+1 و ایران به مذاکرات فشرده خود ادامه خواهند داد.

خبرگزاری ایتارتاس از احتمال زیاد تصویب توافقنامه سیاسی شاخص های برنامه هسته ای ایران در آینده نزدیک خبر داد که ممکن است روزسه شنبه در لوزان صورت گیرد.

شش کشور (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان) مذاکره کننده هسته ای با ایران روز دوشنبه در لوزان سوییس جلسه هماهنگی برگزار کردند.
نظرات بینندگان