arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۶۷۶۷
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۱ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۴

ترور يکي از رهبران حماس در سوريه بدست افراد ناشناس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 يکي از اعضاي کادر رهبري جنبش حماس در اردوگاه يرموک در جنوب دمشق، بدست افراد ناشناس ترور شد .

خبرگزاري فرانسه با اعلام اين خبر نوشت: يحيي حوراني معروف به ابوصهيب ديروز (دوشنبه) در اردوگاه آوارگان فلسطيني (يرموک) بدست افراد ناشناس به قتل رسيد.

حماس نيز در بيانيه اي ضمن تسليت به ملت فلسطين اين خبر را تاييد و اعلام کرد: اين فرد در حين خدمات رساني به آوارگان فلسطيني در مرکز درماني اين اردوگاه، ترور شده است.

در اين بيانيه هيچ اشاره اي به ترور کننده يا ترور کنندگان اين رهبر حماس نشده است.

يک منبع فلسطيني در اين اردوگاه که خواست نامش فاش نشود، گفت: الحوراني در اثر شليک گلوله افراد ناشناس کشته شده است.

ديده بان حقوق بشر سوريه نيز با اعلام اينکه اين عضو حماس در بخش پزشکي اردوگاه يرموک فعال بود، خبر اين ترور را تاييد کرد.

در بيانيه حماس آمده است: الحوراني از زمان شروع بحران در اردوگاه يرموک فعاليت خود را آغاز کرده و از جمله کساني بود که در کمال آرامش و سکوت به خدمات رساني به ملت فلطسين مشغول بود و در حوزه پزشکي و درماني خدمات ارزنده اي به آوارگان فلسطيني ارايه مي داد، او به صدها نفر از زخمي شدگان امدادرساني کرد و صدها پرستار و امدادرسان را نيز آموزش داد.

اين بيانيه همچنين حاکي است: اين اولين باري نيست که فردي از امدادرسانان و فعالان حوزه پزشکي و درماني در اين اردوگاه ترور مي شود.

به گزارش خبرگزاري فرانسه، رامي عبدالرحمن مدير پايگاه ديده بان حقوق بشر سوريه در اين باره گفت: درگيري هاي بسياري در بين گروههاي درحال جنگ براي نفوذ به داخل اين اردوگاه در جريان است و در چند هفته پيش نيز بين تروريستهاي جبهه النصره و جماعت اکناف بيت المقدس وابسته به حماس درگيريهايي رخ داده بود.

عبدالرحمن افزود: افرادي وابسته به تروريستهاي داعش که از چند روز پيش وارد اين اردوگاه شده اند، اقدام به ربودن رييس يک گروه امدادرسان کرده و آزادي وي را مشروط به افزايش سهميه بيشتر غذايي شان اعلام کرده بودند .
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان