arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۶۷۷۸
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۲ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۴

بروجردي: پادشاه عربستان مسير صدام را مي‌رود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 رئيس کميسيون سياست خارجي مجلس با تأکيد بر اينکه تجاوز عربستان به ملت مظلومي مانند يمن قدرت‌نمايي نيست بلکه نمايش ضعف است، گفت: آل‌سعود حمله به يمن را پايان دهد.

علاءالدين بروجردي نماينده مردم بروجرد و رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به تجاوز عربستان به يمن اظهار داشت: سلمان بن عبدالعزيز (پادشاه هفتم عربستان) مسير صدام را مي‌رود؛ عربستان نبايد فراموش کند زماني که صدام به ايران حمله کرد، تعداد زيادي از کشورها وي را همراهي کردند اما در نهايت عليرغم همه آن همراهي‌ها و کمک‌ها شکست مفتضحانه‌اي را متحمل شد و سرنوشت صدام را نيز همه جهانيان ديدند.

وي افزود: حمله به يک کشور اسلامي و ملت مظلومي مانند يمن که از حداقلي‌ترين امکانات برخوردار هستند، يک قدرت‌نمايي نيست بلکه نمايش ضعف است.

رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس بر همين اساس تأکيد کرد: به همين دليل افکار عمومي جهان اسلام انتظار دارد آل‌سعودي که مدعي حمايت از مسلمانان است، به اين تجاوز هر چه سريعتر پايان دهد و شرايطي را ايجاد نکند که اين بحران گسترش يابد.

بروجردي در پايان خاطرنشان کرد: تجربه تاريخي نشان داده که کشورها هر اندازه هم که ضعيف باشند در مقابل تجاوز خارجي مي‌ايستند، مقاومت مي‌کنند و بالاخره متجاوز را شکست مي‌دهند، کاري که ملت افغانستان با اتحاد جماهير شوروي زماني که يک ابرقدرت بود، انجام دادند گواه بر اين مسئله است.
منبع: فارس
نظرات بینندگان