arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۶۸۴۵
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۰۸ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۴

رزمندگان عراقی پیروزی در تکریت را جشن گرفتند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نیروهای عمل کننده در آزاد سازی تکریت، غروب سه شنبه در مرکز این شهر و نیز شهر سامرا و در جوار حرمین عسکریین، پیروزی بزرگ بر داعش و سایر گروه های تروریستی از جمله بازمانده های حزب بعث را با شلیک تیرهای هوایی جشن گرفتند.

به گزارش ایرنا، در تکریت، پس از برافراشته شدن پرچم عراق بر فراز ساختمان استانداری و برخی دیگر از مراکز حکومتی در این شهر، رزمندگان مقاومت اسلامی ، متشکل در گروه بزرگ الحشد الشعبی به همراه نیروهای پلیس فدرال و عشایر اهل سنت استان صلاح الدین که در این عملیات مشارکت فعال داشتند، دور هم جمع شده و با سردادن شعارهایی با مضامین وحدت و یکپارچگی عراق و اعلام آمادگی برای نبرد تا نابودی کامل تروریسم و خشونت طلبی در این کشور ، به پایکوبی پرداختند.

همچنین در شهر سامرا نیز رزمندگان به شادمانی پرداخته و با پخش سرودهای حماسی این رویداد بزرگ را به یکدیگر تبریک گفتند.

عملیات آزادسازی تکریت و پاکسازی استان صلاح الدین از اوایل اسفند ماه گذشته با فرمان حیدرالعبادی نخست وزیر عراق و با رمز لبیک یا رسول الله در سراسر استان آغاز شد و منطقه ای به وسعت 5 هزار کیلومتر مربع را در بر گرفت.

شهرهای الدور، العلم، البوعجیل، العوجه و نیز دهها روستا در جریان این عملیات بطور کامل آزاد شده و سرانجام شهر تکریت پس از 290 روز اسارت از دست داعش تروریستی رهایی یافت و به دامان عراق بازگشت.

در این عملیات گروههای مردمی که در عراق به الحشد الشعبی شهرت دارند، از جمله سازمان بدر ، کتائب حزب الله ، عصائب اهل الحق، جندالامام، کتائب امام علی، حرکت النجبا ، به همراه نیروهای عشایری اهل سنت استان و همچنین پلیس فدرال ، مشارکت فعال داشته و دوش به دوش هم به تروریست هایی که در تکریت و سایر نقاط استان صلاح الدین لانه کرده بودند، حمله ور شدند.
نظرات بینندگان