arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۶۹۰۰
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۳ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۴

عراقچی: وزیران بیانیه مشترک مطبوعاتی می دهند / خروج سه وزیر خارجه از لوزان معنای خاصی ندارد / نگارش راه حل ها آغاز شده

معاون وزیر امور خارجه گفت: اجازه نمی دهیم زمان ما را اسیر خود کند چرا که خواسته‌ها از آن مهم‌تر است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون وزیر امور خارجه گفت: اجازه نمی دهیم زمان ما را اسیر خود کند چرا که خواسته‌ها از آن مهم‌تر است.

به گزارش «انتخاب»، سیدعباس عراقچی در حاشیه مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 در لوزان سوئیس افزود: از دیروز جلسه وزرای ایران و 1+5 آغاز شده است و یکی از سنگین‌ترین جلسات مذاکراتی را با حضور وزرای خارجه که از ساعت 7:30 صبح تا یک بامداد به طول انجامید پشت سر گذاشتیم و کارشناسان کشورها نیز جلسات خود را تا صبح امروز ادامه دادند.

وی اضافه کرد: امروز نیز جلسات وزرا و کارشناسان از 7 صبح ادامه یافت و هیئت ایرانی نیز ساعت 10:30 جلسات خود را ادامه داد.

عراقچی با بیان اینکه اکنون در وقت اضافه مذاکرات هسته‌ای هستیم گفت: قرار بود این جلسات تا دیروز به سرانجام برسد اما با وجود برخی فاصله‌ها قرار شد مذاکرات ادامه یابد.

وی درباره خروج سه نفر از وزرای 1+5 از مذاکرات و بازگشت به کشورهایشان افزود: این خروج معنای خاصی ندارد چرا که فکر می کردند مذاکرات تا دیروز پایان می یابد اما مشاهده کردند که مسائل، ریز و عمیق است و اختلافات باید حل شود.

عراقچی خروج برخی وزرای خارجه از مذاکرات را به معنی توقف مذاکرات و کم‌اهمیتی آن ندانست و گفت: جلسات ادامه دارد و از یک ساعت دیگر از سر گرفته خواهد شد.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای ایران همچنین از آغاز نگارش راه حل ها خبرداد و گفت که وزیران خارجه هفت کشور در پایان جلسه امروز بیابنیه مشترک مطبوعاتی می دهند.

وی گفت: اگر بتوانیم در همه مسائل به جمع بندی برسیم بیانیه مشترک مطبوعاتی از سوی طرفین صادر و اعلام می شود که پیشرفت هایی حاصل شده و کلیات راه حل ها بدست آمده است.

عراقچی خاطرنشان کرد که این متن حاوی یکسری اسناد کاری است که میان ایران و 1+ 5 است. مکتوباتی است که باید به توافق نهایی تبدیل شود. پیوست نیست.
نظرات بینندگان