arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۶۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۵ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۴

ادامه ناآرامي ها در استانبول ترکيه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دو فرد مسلح امروز (چهارشنبه) به يکي از دفاتر حزب حاکم "عدالت و توسعه" در استانبول يورش بردند. ديروز نيز در جريان گروگانگيري دادستان استانبول، گروگانگيران و دادستان کشته شدند

به گزارش رويترز، خبرگزاري دوغان ترکيه روز چهارشنبه از ورود دو فرد مسلح به يکي از دفاتر حزب حاکم اين کشور در حومه استانبول خبر داد.
بنا بر اعلام خبرگزاري دوغان، پليس مسير منتهي به اين ساختمان را در منطقه کارتال در حومه استانبول مسدود کرده است.

تصاويري که در پايگاه اينترنتي اين خبرگزاري منتشر شده است، چند خودروي پليس را در مقابل ساختمان نشان مي دهد.

به گزارش شبکه المنار،ديروز محمد سليم کراز، دادستان يک دادگاه در استانبول در جريان يک گروگان گيري در کاخ دادگستري توسط افراد ناشناس و جراحات وارده به اين مسئول ترک در جريان شليک به سمت وي کشته شد.

اين دو فرد ناشناس به عنوان وکيل وارد کاخ رياست جمهوري ترکيه شدند و با ورود به اتاق دادستان وي را به مدت 8 ساعت گروگان گرفتند نيروهاي امنيتي نيز به محل گروگان گيري يورش بردند چرا که صداي تيراندازي از داخل اتاق به گوش مي رسيد و در جريان اين درگيري‌ها دو فرد مذکور کشته شدند.

خبرگزاري رويترز اعلام کرده بود که گروه‌هاي افراطي چپ گرا پس از اينکه به زور وارد ساختمان دادگاه در استانبول شدند وي را به گروگان گرفتند.

اين دادستان ترکيه مسئول تحقيق پرونده مرگ برکين الوان، يکي از مخالفان دولت ترکيه بود. الوان در جريان ناآراميهاي مربوط به پارک گزي در سال ۲۰۱۳ بواسطه پرتاب گاز اشک آور به بيمارستان منتقل و مدتي بعد درگذشت.
نظرات بینندگان