arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۶۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۶ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۴

فايننشال تايمز: حمله عربستان به يمن شکست خورده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 روزنامه انگليسي 'فايننشال تايمز' اعلام کرد که حملات هوايي عربستان به يمن موسوم به 'طوفان قاطعيت' شکست خورده و نتوانسته جنبش انصار الله و همپيمانان آن را مجبور به عقب نشيني کند.

به گزارش روز چهارشنبه پايگاه خبري يمني الخبر، اين روزنامه افزود: تداوم ورود نيروهاي جنبش انصارالله به جنوب به رغم تداوم حملات هوايي عربستان، بيانگر اين حقيقت است که آنها به هيچ وجه قصد عقب نشيني از مواضع خود را ندارند.

اين روزنامه به نقل از محمد البخيتي عضو دفتر سياسي جنبش انصار الله اعلام کرد که به رغم اينکه ناظران مداخله زميني عربستان در يمن را نزديک نمي دانند، نيروهاي انصار الله آمادگي کامل براي مقابله با هرگونه مداخله نظامي عربستان را دارند .

روزنامه انگليسي فايننشال تايمز همچنين نوشت که طرح تشکيل نيروي مشترک وابسته به اتحاديه عرب محقق شدني نيست، اما راي گيري اعضاي اين اتحاديه بيانگر اين است که تشکيل اين نيرو، به رياض مشروعيت منطقه اي براي فرماندهي حمله نظامي به يمن را مي دهد.

البخيتي در اين ارتباط گفت که هرگز اهداف اين مداخله محقق نخواهد شد، همانطور که ابراهيم شرقيه معاون مدير انيستيو بروکينگز در دوحه نيز پيش بيني کرد که عربستان اقدام به مداخله زميني در يمن نخواهد کرد .

ابراهيم شرقيه با اشاره به پيش بيني خود به اينکه تفکري براي مداخله زميني عربستان به مدت دو يا سه هفته و شايد يک ماه جنگ وجود ندارد، گفت: انصار الله همچنان در وضعيت قوي به سر مي برد و نيروهاي علي عبدالله صالح همپيمان آنها نيز در وضعيتي به مراتب بسيار قوي تر از آن هستند.

اين روزنامه ازهم پاشيدگي نيروهاي وابسته به عبد ربه منصور هادي رييس جمهوري مستعفي و خروج افراد مسلح وابسته به او از عدن و بازگشت آنها به استان هايشان خبر داد.

عربستان سعودي با کمک متحدان عربي اش از پنجشنبه گذشته حملات هوايي عليه کشور يمن را آغاز کرده که در اين حملات تاکنون صدها غيرنظامي يمني کشته شده اند.

در بمباران يک اردوگاه پناهجويان يمني از سوي هواپيماهاي عربستاني، بيش از 300 غيرنظامي از جمله دهها کودک و زن کشته و مجروح شدند.

جنبش مردمي انصارالله پس از ماه ها تظاهرات مسالمت آميز مردمي در يمن، از تابستان سال گذشته براي مبارزه با فساد و تروريسم، کنترل صنعا پايتخت آن کشور را به دست گرفته است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان