arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۶۹۹۳
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۲ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۴

تاکيد نخست وزير عراق و فرستاده ويژه روحاني بر توقف فوري حملات نظامي به يمن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 العبادي همچنين بر ضرورت تلاش جهت توقف فوري حملات نظامي به يمن و حل و فصل بحران داخلي اين کشور از طريق گفت‌وگو بين همه طرف‌هاي يمني تأکيد کرد.

مرتضي سرمدي قائم مقام وزير امور خارجه و فرستاده ويژه رئيس جمهور کشورمان شامگاه ديروز چهارشنبه در بغداد طي ديدار با حيدر العبادي نخست وزير عراق، پيام حسن روحاني رئيس جمهور کشورمان را در خصوص تحولات يمن به وي ابلاغ کرد.

در اين پيام بر ضرورت توقف فوري عمليات نظامي عليه يمن و از سرگيري گفت‌وگو بين گروه‌هاي سياسي آن کشور تأکيد و از عراق و سازمان‌هاي بين‌المللي خواسته شده است، مساعي خود را جهت پايان دادن به اين تهاجم و ارسال فوري کمک‌هاي انسان دوستانه به يمن مبذول دارند.

فرستاده ويژه رئيس جمهور کشورمان همچنين پيروزي‌هاي اخير ملت عراق در مقابله با تروريست‌ها و جريانات تکفيري را به ملت و دولت عراق تبريک گفت و آن را زمينه ساز پاکسازي کامل خاک عراق از وجود تروريست‌ها دانست.

در اين ديدار نخست وزير عراق ضمن تأکيد بر موضع رسمي کشورش مبني بر مخالفت با هرگونه حمله خارجي به يمن، اين اقدام را موجب پيچيده‌تر شدن اوضاع و افزايش تهديدات منطقه‌اي و بين‌المللي به ويژه رشد افراط گرايي و گسترش تروريسم توصيف کرد.

العبادي همچنين بر ضرورت تلاش جهت توقف فوري حملات نظامي به يمن و حل و فصل بحران داخلي اين کشور از طريق گفت‌وگو بين همه طرف‌هاي يمني تأکيد کرد.
منبع: فارس
نظرات بینندگان