arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۷۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۸ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۴

درگيري‌هاي شديد در مرکز شهر «عدن» يمن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 ارتش يمن و کميته‌هاي مردمي وابسته به جنبش انصارالله يمن با عناصر مسلح طرفدار رئيس‌جمهور مستعفي يمن در مرکز شهر جنوبي عدن به شدت درگير شدند.

در پي پيشروي گسترده و تسلط ارتش يمن و کميته‌هاي مردمي بر شهر جنوبي عدن، عناصر مسلح طرفدار عبدربه منصور هادي رئيس جمهور مستعفي اين کشور با پشتيباني ائتلاف متجاوز سعودي تلاش مي‌کنند تا مانع اين پيشروي شوند.

خبرگزاري رويترز در اين باره گزارش داد که دو طرف درگير امروز(پنجشنبه) به شدت در منطقه «کريتر» مرکز شهر جنوبي عدن با يکديگر درگير شدند.

روزنامه «الرياض» نيز در اين باره گزارش داد که اين اولين باري است که درگيري‌ها در مرکز عدن تا اين اندازه شدت پيدا کرده است.

درگيري‌ها در عدن در حالي ادامه دارد که تجاوزات ائتلاف به سرکردگي عربستان سعودي عليه يمن براي توقف پيشروي‌هاي ارتش يمن و کميته‌هاي مردمي از هفته گذشته آغاز شده و هنوز ادامه دارد.

اين تجاوزات سعودي در حالي ادامه دارد که طي يک هفته گذشته بيش از هزار نفر از شهروندان يمني کشته و زخمي شدند.

ارتش يمن و کميته‌هاي مردمي که از چند روز گذشته به شدت با عناصر مسلح وابسته به رئيس جمهور مستعفي يمن درگير بودند، امروز اعلام کردند که همه مناطق شهر عدن را تحت کنترل خود درآوردند.

منابع خبري يمن نيز گزارش دادند که کميته‌هاي مردمي وابسته به جنبش انصارالله اکنون کاخ رياست جمهوري در استان عدن را تحت کنترل دارند.

در همين ارتباط، شبکه خبري الميادين گزارش داد که ارتش يمن و کميته‌هاي مردمي وارد منزل «علي محسن الاحمر» فرمانده سابق ارتش يمن و «عبدربه منصور هادي» رئيس جمهور مستعفي يمن در عدن شدند.

خبرگزاري رويترز نيز گزارش داد که ائتلاف تجاوزگر به سرکردگي عربستان سعودي صبح امروز در پي اين پيشروي، شهر عدن را بمباران کرد به گونه‌اي که منجر به عقب‌نشيني چند کيلومتري ارتش و کميته‌هاي مردمي از عدن شده است.

در همين حال، شبکه المنار به نقل از منابع بلندپايه يمني گزارش داد که ارتش يمن و کميته هاي مردمي وابسته به جنبش انصارالله موفق شدند کنترل پادگان بدر و مناطق «السعاده، السلام، الاحمديه و اکتبر» در شهر عدن را در دست بگيرند.

به گفته اين منابع يمني، «نيروهاي ارتش يمن با همراهي کميته هاي مردمي موفق شدند کوهستان «جبل حديد» که از برزگترين و مرتفع ترين کوه‌هاي استان عدن محسوب مي‌شود را از عناصر مسلح و تروريستي پاکسازي کنند».

اين منابع بلندپايه اعلام کردند که «بزرگترين مخازن سلاح وزارت دفاع در کوهستان جبل حديد وجود دارد هر چند پيشتر از سوي شه نظاميان طرفدار عبدربه منصور هادي غارت شده بود.»
منبع: فارس
نظرات بینندگان