arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۷۲۴۰
تعداد نظرات: ۱۱۴ نظر
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۹ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۴

کیهان: کلاه گشاد سرمان رفت؛ دولت پنهانکاری می کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حسین شریعتمداری، در یادداشت روز کیهان، ادعا کرده است که دست آورد ماه ها مذاکره هسته ای با 1+5 ، کلاه گشادی است که آن ها بر سر ملت ایران گذاردند و این فاجعه بزرگ را تیم مذاکره کننده و شخص آقای حسن روحانی از مردم پنهان می کنند.

مدیر مسوول روزنامه کیهان، روز پنجشنبه  نیز در خصوص نتیجه مذاکرات هسته ای اظهار داشته بود که " اسب زین شده دادیم اما افسار پاره گرفتیم!".

این یادداشت را با عنوان "ستاوردها یا از دست‌داده‌ها‌؟!" در زیر بخوانید:

1- سال 1394 در نخستین روزهای خود با رخدادهای سرنوشت‌سازی همراه بود. بیانات رهبرمعظم انقلاب در حرم رضوی(ع) که باید از آن با عنوان «نقشه راه جمهوری اسلامی ایران» نه فقط برای سال 94 بلکه برای همه سال‌ها یاد کرد و سه رویداد بزرگ دیگر که هر یک از آنها به‌تنهایی می‌تواند در فهرست وقایع تاریخ‌ساز دنیای امروز جای گیرد.

 اول؛ حمله وحشیانه راهزنان شترسوار آل‌سعود با جنگنده‌های اهدایی آمریکا و اجاره‌ای اسرائیل به مسلمانان مظلوم یمن که در ادامه آرزوی برباد رفته اجدادشان، ابولهب و ابوجهل و ابوسفیان صورت گرفته است.

دوم؛ قلع‌و قمع تروریست‌های تکفیری داعش در سوریه و عراق که نطفه حرام آنها در رحم اجاره‌ای و مشترک غربی، عبری و عربی بسته شده بود و فرزندان روح‌الله در سوریه و عراق و لبنان با قلع و قمع آنها داغشان را بر دل والدین حرامی آنان گذاردند و سوم؛ مذاکرات هسته‌ای در لوزان که متأسفانه نتیجه آن کام ملت را تلخ کرد. چرا که حریف به فریب و خدعه، خواسته‌های نامشروع خود را که طی 12 سال گذشته بر زمین مانده بود به ایران اسلامی تحمیل کرد و کلاه ‌گشاد توافق ژنو را در پوشش بیانیه مطبوعاتی بر سر فعالیت هسته‌ای کشورمان گذاشت. در ادامه یادداشت پیش‌روی شرح بیشتری از این ماجرا خواهیم داشت.

2- سه رخداد یاد شده و بیانات نوروزی رهبر معظم انقلاب اگرچه ممکن است در نگاه اول چهار موضوع جداگانه تلقی شوند ولی با نگاهی دقیق‌تر می‌توان رشته‌ای را دید که هر چهار رویداد مورد اشاره را به یکدیگر گره زده است به گونه‌ای که فقط در یک جغرافیا و فضای واحد قابل ارزیابی هستند.

الف: انقلاب اسلامی مردم یمن الگو گرفته از انقلاب اسلامی در ایران است و حمله وحشیانه آل‌سعود به مردم مسلمان این دیار به اعتراف آمریکا و متحدانش یک جنگ نیابتی - PROXY WAR- از سوی قدرت‌های بزرگ است که تنها با هدف پیشگیری از تکثیر ایران اسلامی آغاز شده و ادامه دارد.

ب: هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا در کتاب خاطرات خود با عنوان «گزینه‌های دشوار» اعتراف می‌کند که داعش را سازمان «سیا» برای مقابله با بیداری اسلامی پدید آورده و می‌نویسد؛ برای جلب حمایت دولت‌ها از داعش به یکصد و چند کشور سفر کرده و آنها را متقاعد ساخته بود که پس از اعلام موجودیت داعش، این جریان را به رسمیت شناخته و از آن حمایت کنند، که دیدیم چنین کردند.

ج: چالش هسته‌ای 12 ساله اگرچه تابلوی هسته‌ای دارد ولی این تابلو فقط بهانه‌ای برای تحریم‌هاست و تحریم‌ها حربه‌ای برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران است، نکته‌ای که مقامات رسمی غرب و مخصوصا آمریکا بارها به صراحت از آن یاد کرده‌اند و دقیقا به همین علت است که به قول حضرت آقا؛ آمریکایی‌ها نمی‌خواهند چالش هسته‌ای تمام شود و «دیوید فروم» تصریح می‌کند که هدف اصلی تحریم‌ها در گام اول تغییر رفتار و در گام بعدی تغییر ساختار ایران است و صدها و بلکه هزاران نمونه دیگر از این دست که شرح آن به درازا می‌کشد.

بخشی از بیانات نوروزی رهبر معظم انقلاب و مخصوصا انتخاب شعار«دولت و ملت، همدلی و همزبانی» به عنوان شعار سال و اهمیت ویژه و سرنوشت‌ساز آن را باید در این عرصه به ارزیابی نشست. حضرت آقا با توصیه به ملت برای همدلی و همزبانی با دولت و توصیه‌های بیشتر به دولت برای همسویی با ملت، در پی‌آنند که دولت و ملت را به صورت «امت واحده» به مقابله با تهدیدها و توطئه‌های دشمنان بیرونی فراخوانند. دشمنان ریز‌ودرشتی که در دشمنی با ایران اسلامی با یکدیگر به ائتلاف رسیده‌اند.

3- و اما، درباره نتیجه مذاکرات لوزان گفتنی‌هایی هست که به چند نمونه از آن اشاره می‌کنیم و گزارش مستندی از این ماجرا نیز یکی از دو تیتر اصلی کیهان امروز است؛

اول: آقایان ظریف و عراقچی اعضای محترم تیم هسته‌ای کشورمان تا آخرین دقایق قبل از اعلام نتیجه مذاکرات تصریح می‌کردند که آنچه قرار است منتشر شود «بیانیه مشترک مطبوعاتی» است گفتنی است، بیانیه در تعریف حقوقی آن یک سند توضیحی یا توصیه‌ای است که اجرای مفاد آن الزام‌آور نیست و چنانچه تعهد و الزامی در آن باشد، دیگر «بیانیه» نخواهد بود، بلکه نام آن «توافق» است ولی انتشار این - به قول آقایان بیانیه- نشان داد سند یاد شده حاوی تعهداتی است که ایران ملزم به اجرای آن است. بنابراین دولت محترم، برخلاف آنچه ادعا می‌کند، به یک توافقنامه تن داده است و سوال این است که چرا واقعیت را از مردم پنهان می‌کنند؟!

دوم: در بندهای مربوط به ایران در متن اصلی توافقنامه، از عبارت «IRAN  HAS  AGREED  TO...- ایران موافقت کرده است که...» استفاده شده است و باید پرسید در کدام فرهنگ رسمی و شناخته شده حقوقی یا سیاسی، AGREEMENT مفهوم و معنایی غیر از «توافق» دارد؟ بنابراین چرا در مواجهه با مردم، این «توافقنامه» را بیانیه- DECLARATION- قلمداد کرده‌اید؟!

سوم: قرار بود و به صراحت اعلام شده بود که ایران به توافق دومرحله‌ای تن نمی‌دهد. ولی آقایان به شرحی که گذشت ابتدا یک توافق با چارچوب تعهدآور را پذیرفته‌اند و بحث و توافق درباره جزئیات را به بعد موکول کرده‌اند! چرا این خط قرمز را که همان کلاه‌گشاد توافق ژنو است نادیده گرفته‌اند؟!

چهارم: تأکید شده بود که فردو مرکز تحقیق و توسعه باشد و در آن دستکم 1000 دستگاه سانتریفیوژ برای غنی‌سازی به کار گرفته شود اما، آقایان موافقت کرده‌اند که در این مرکز حداقل برای 15 سال نه‌فقط غنی‌سازی اورانیوم صورت نپذیرد بلکه هیچگونه فعالیت تحقیق و توسعه‌ای که مرتبط با غنی‌سازی اورانیوم باشد نیز انجام نشود و معلوم نیست دیروز جناب رئیس‌جمهور با چه توجیهی در گزارش تلویزیونی خود از حفظ تحقیق و توسعه در فعالیت هسته‌ای کشورمان به مردم خبر می‌دهد؟!

پنجم: در توافقنامه لوزان تعهد کرده‌اند که از حدود 20 هزار سانتریفیوژ فعال فقط تعداد 5060 دستگاه آنهم از نوع IR-1 که نسل اول سانتریفیوژهاست در تاسیسات نطنز استفاده شود و متعهد شده‌اند دستکم برای مدت 10 سال از سانتریفیوژهای پیشرفته مدل‌های 2 و 4 و 5 و 6 و 8 که دستاورد دانشمندان هسته‌ای کشورمان است استفاده‌ای نشود! آیا می‌توان از این تعهد که به معنای از دست دادن دستاوردهاست با عنوان دستاورد لوزان یاد کرده و به آن افتخار کرد؟!

ششم: ایران در توافق لوزان متعهد شده است که حداقل برای مدت 15 سال ذخایر اورانیوم غنی شده خود را از 10 هزار کیلوگرم کنونی به 300 کیلوگرم کاهش دهد و 9700 کیلوگرم دیگر را اکسیده کرده و از تیپ اورانیوم غنی شده خارج کند، آیا کاهش 9700 کیلوگرم اورانیوم غنی شده از ذخایر کشورمان که حاصل زحمات شبانه‌روزی و ایثار و شهادت دانشمندان هسته‌ای است، درخور تقدیر است یا...؟!

هفتم: فقط نیم‌نگاهی به متن توافق لوزان به وضوح نشان می‌دهد امتیازاتی که ایران سخاوتمندانه تقدیم حریف کرده است، شفاف و قابل اندازه‌گیری است اما، آنچه  حریف بر عهده گرفته است، مبهم، چندپهلو و تفسیرپذیر است به گونه‌ای که «وعده نسیه» گویاترین تعریف برای آن است.

هشتم: قرار بود و مسئولان هسته‌ای بارها اعلام کرده بودند که هیچ توافقی را بدون لغو همه تحریم‌ها نمی‌پذیریم. ولی در متن توافق لوزان اولا؛ سخن از تعلیق در میان است و نه لغو، ثانیا؛ فقط بخشی از تحریم‌ها تعلیق می‌شود، ثالثا؛ همین تعلیق نیز قرار است در فاصله 10 تا 15 ساله صورت پذیرد و رابعا که از همه بااهمیت‌تر است این که تعلیق بخشی از تحریم‌ها به گزارش آژانس و راستی‌آزمایی تعهدات ایران موکول شده است و درباره بند اخیر گفتنی است که؛

الف: آژانس طی 12 سال گذشته علی‌رغم همه بازرسی‌ها و اطمینان از صلح‌آمیز بودن فعالیت هسته‌ای کشورمان حاضر به تأیید آن نشده است.

ب: از متن توافق برمی‌آید و پذیرش اجرای پروتکل الحاقی - بازرسی از هر مکان در هر زمان- نیز حاکی از آن است که این بازرسی‌ها تحت عنوان PMD- ابعاد احتمالی نظامی- صورت می‌پذیرد، یعنی آژانس باید اعلام کند که در فعالیت‌های نظامی ایران، هیچ نمونه‌ای که احتمال - دقت‌کنید فقط احتمال- بهره‌گیری از آن در سلاح هسته‌ای وجود داشته باشد، دیده نشده است! و این در حالی است که به قول خانم وندی شرمن بسیاری از موشک‌های ساخت ایران قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای دارند و باید نابود شوند! به بیان دیگر، گزارش آژانس از یکسو مشروط به آن است که از تولید موشک‌های بالستیک دست بکشیم و موشک‌های تولید شده را نابود کنیم و از سوی دیگر تعلیق تحریم‌ها مشروط به همین گزارش آژانس خواهد بود و از آنجا که آژانس موشک‌های بالستیک را تحت گزاره PMD ارزیابی می‌کند! تحریم‌های تعلیق شده نیز در اولین بازه زمانی مجددا برقرار خواهد شد. یعنی امتیازات را داده‌ایم و تحریم‌ها نیز به جای خود باقی مانده‌اند! آیا این، همان فرمول «برد-برد»! مورد نظر است؟!

و گفتنی‌های دیگری که بعدها خواهیم نوشت...

حسین شریعتمداری

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۱۴
در انتظار بررسی: ۵۴
غیر قابل انتشار: ۱۹۹
مژگان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
45
478
من نميدونم چرا اينقدر واكنش كيهان براتون مهمه؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Italy |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
ايران انفجار اتمى اش رابا موفقيت انجام داد بدون

انكه بمبى بسازد...
ابراهیم
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
چقدر خوشحالم که این همه امتیاز دادیم ||| به نظر من که کل تاسیسات رو هم یکجا پکیجی میدادن میرفت تا تحریم ها برداشته میشد بهتر بود ..
hesam
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
45
493
من نمیدونم این آقا زمان احمدی نژاد کجا بود که الان اینقدر فعال شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
احمدی نژاد کارش درست بود امریکا زمان احمدی نژاد به 20درصد غنی سازی راضی شده بود ولی دکتر بزرگوار بالاترشو برای مردم شریف ایران میخواست نه اینکه دولت تدبیر به 3 درصد راضی شد وجشن هم میخواد بگیره کجایی بزرگمرد تاریخ ایران احمدی نژاد بزرگوار
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
اون بیست درصد رو می شه بریزی تو کاسه آبگوشت و تلید کنی و بخوری . آخه آدم نفهم ؛ وقتی همه کشور خوابیده و مردم بیکار شده اند اصلاً بیست درصد که هیچ هزار درصد هم که بشه دردی رو از این کشور دوا نمی کنه . با جامعه بین المللی باید تعامل کرد و اگر سر جنگ باشد که آنها صدند و ما یکی . اینو اگه بفهمی باقی چیزا درست می شه
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
دوست عزیز احیانا شما اصلا میدونی اورانیوم چیه؟ یه جور میگی ۲۰ درصد بالاتر رو احمدی نزاد برای مردم میخاست که انگار مثلا قرار بین مردم پخش بشه استفاده بکنن. دوست عزیز آمریکا کی به ۲۰ درصد راضی شده بود؟ و البته برای نیروگاههای اتمی ۳ درصد کافیه و در واقع بیشترش اصلا نیازی نیست . برای مسایل پزشکی هم فردو کار خواهد کرد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
اسم احمدی نژاد میاد شما شروع میکنید به حرف گفتن یعنی شما واقعا کی هستید؟
چرا ؟
چرا اسیر رویا شدید
شب دراز است وقلندر بیدار
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
37
333
از دولت روحاني مي خواهيم كه جلوي تندروها و مخالفين مردم با جديت تمام ايستاده و طبق قانون بدونه هيچ اغمازي با آنها برخورد شود تا شريني اين توافق و پيروزي ملت را به كام مردم تلخ نكنند . گر چه مردم ما اين اشخاص را به خوبي مي شناسند .
پاسخ ها
منتظر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
خب اگر جواب دارید بنویسید؟!؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
31
320
اگه توافق ، توافق بدیه پس چرا کشورهایی که دشمن محسوب میشن(اسرائیل،ترکیه،عربستان و...)الان عصبانین؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
چه ارتباطی داره؟اونها از هر چیز کوچیکی که ما بگیریم عصبانی می شوند.این به معنی اینکه ما تمامیه چیزها را مصادره به مطلوب کرده ایم نیست
امیررضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
خیلی هم عصبانی نیستن هااااااا
خودشونو عصبانی نشون میدن.
الکی مثلا ناراحت اند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
عزيزم اينكه شما اطلاعاتي نداري دليل نميشه كه ....
اكه نميدوني بدون كه همه اينايي كه گفتي از توافق خوشحالند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
ترکیه اصلا عصبانی نیست و تبریک گفت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
240
60
اگر بیانیه بود چرا برای ایران الزام اور بود؟ من با شریعتمداری و امثالهم کار ندارم ولی لطفا اقای ظریف شفاف سازی کنن چرا باید در متن یک بیانیه چنین تعهدی گنجانده بشه؟ چرا در برابر تعهد ایران طرف غربی هیچ تعهدی رو نپذیرفته؟
اینها تناقض هایی هستند که در اظهارات اقای ظریف و متن بیانیه موجوده. لطفا شفاف سازی کنید.
پاسخ ها
اصلاح طلب
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
من هم مخالف مواضع شریعتمداری و موافق توافق هستم اما به نظرم در مورد رفع تحریم ها تا حدودی حق با منتقدان هست.
چون اولا حرفی از برداشته شدن فوری نیست بلکه به صورت مرحله به مرحله و بعد از راستی آزمایی آژانس صورت میگیرد تازه صحبت از تعلیق درمیانه نه لغو تحریم ها آن هم به صورت مبهم و نه واضح.
امیدوارم نمایندگان با لیاقت کشورمون به خصوص خود دکتر ظریف در ادامه مذاکرات به این موضوعات که اصلی ترین خواسته های مردم هست توجه و تاکید داشته باشند.
مجتبی
| Germany |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
مطمئن باش که بهترین کاری رو که توی این شرایط خاص کشور و منطقه از دستشون بر میومده انجام دادن. ما و شما از خیلی از مسائل پشت پرده خبر نداریم.
محسن
| - |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
,من کاملا به انگیسی مسلط هستم واقیت امر اینه که آنچه آقای ظریف به عنوان بیانه قرائت کرد با آنچه موگرینی قرائت کرد تفاوت های جدی داشت موگرینی به صراحت گفت تحریم ها طبق جدول زمان بندی شده برداشته خواهند شد شما می تونید به سایت شبکه خبر برید و فایل رو دانلود کنید البته حرف شریعت مداری هم قبوا ندارم چون در بهترین وضعیت اگه توافق نمی شد به معنای افزایش تحریم ها و و فرمول نفت در برابر دارو و نفت در برابر غذا فرمول بعدب بود که اجرا می شد اون هم با قطعنامه شورای امنیت.
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
تحریم های سازمان ملل یکجا و باقی تحریمهای یکجانبه به صورت برنامه ای . برای یه مدت دو طرف در قبال هم راستی آزمایی میکنن ایران هم میتونه دوباره شروع کنه چیزی خراب نمیشه آب سنگین اراک هم همون اب سنگین میمونه و به سرعت میتونه در مواقعی که اونها تعهد انجام ندن شروع به کار کنه برای تولید پلوتونیوم . بعد از مدت زمان چند سال برای راستی ازمایی دیگه بحثی نمیمونه. در مورد بیانیه نمیدونم واقعا دوستان از حقوق بین الملل چیزی میدونن؟
بیاینه فقط یک تفاهم کلیه که ما به ازاهای بسیاری داره و به هیچ عنوان هم الزام اور نیست چون توافق نیست. فقط برای جلسات بعدیشون یه چارچوب گلی تعیین کردن که بدونن چی میخان حدودا همین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
39
309
جناب آقای شریعتمداری
خواهش میکنم
تمنا دارم
دست از سره مردم بردار.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
33
274
انقدر این مذاکرات و کلاه گشاد کام مردم را تلخ کرده که دو شب تا صبح در خیابانها به شادی و جشن پرداختند. حتما اینهایی که در خیابان بودند نیز امریکایی و اسراییلی بودند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
منظورتون از مردم 20-300نفری هستند که حتی برای شکست خوردن تیم فوتبال هم خوشحالی می کنند؟!
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
نه اینها اسرائیلی نبودند بلکه مردم بیچاره ایران بودند که مدتها منتظر هستند که دست به دامن شدن آقای روحانی از طرف غرب نتیجه بدهد و حالا نیز خوشحال از دستاورد خوب آ« هستند که البته امیدواریم شاهنامه آقایان غربی هم آخر خوشی داشته باشد هر چند که تجربه و تاریخ عکس آن را نوید می دهد . ما باید یاد بگیریم روی پای خود بایستیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
از نظر ایشون مردم خودشون قوه تشخیص ندارن و نمی فهمن و میشه کلاه سرشون گذاشت.
وحید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
199
33
درود
پاسخ ها
دیحو
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
بدرود!
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
31
208
خداوند ایشان را هدایت کند . انشاءالله
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
24
181
مردم میدانند چه کسانی در خارج و داخل مخالف توافقند.
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
توافق شرافتمندانه مطلوب همه است ولی نه دنیا آنقدر ارزش دارد و نه مرگ آنقدر سخت است که انسان به خاطر آن شرافت خود را زیر پا بگذارد . توافق خوب است و لی تسلیم شدن نه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
23
163
جوک جالبی بود انتخاب مرسی روز اول کاری با تحلیل این ما رو خندوندی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
به هر حرف منطقی میگی جوک؟
بسيجي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
17
128
من ميخواهم گوشه اي ازمطالب يادگارحاج همت را درپاسخ اين آقايان نگران ودلواپس بگويم كه چه خوب گفته:
نقش رهبری باز هم موجب نجات کشور شد. انتخاب شگفت انگیز حاج قاسم سلیمانی به عنوان "قهرمان ملی رزمی"، حمایت از دکتر ظریف و تیم اش به عنوان "قهرمان ملی دیپلماسی"، نگاه مثبت و حامیانه در مذاکرات و صد البته صبوری ایشان در دوران آقای احمدی نژاد برای حفظ و بقا و آبروی نظام راه حل های مردی بود که رهبر مقتدر و هوشمند ایران اسلامی است.

روی صحبتم اما با آنهائی ست که معتقدند در مذاکرات هرچه دادیم باج بوده و هرچه گرفتیم ذلت!

شکی نیست که این پیکان ها همان پیکان هائی ست که علی ع را نشانه می رفت و به زور ابوموسی ها را برای دیپلماسی تحمیل کردند، چرا که امکان ندارد رهبری جزء به جزء مسائل را پیگیر نبوده و درایت و مدیرت نکرده باشند پس آگاه باشید! که خط قرمز ما ولایت است و پا فراتر از مرزتان نگذارید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
19
197
اگر کیهان و شریعتمداری و دلواپسان از بیانه راضی بودن شک نمیکردم که کلاه بزرگی سرمون رفته و ایران بدجور باخته.
اما حالا خیالم راحته که برد با ایران بوده. چون نگرانی شریعتمداری همیشه برابر موفقیت مردم ایران و سربلندی کشور بوده. تجربه های گذشته یادمون نرفته
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
22
188
آقای شریعتمداری تسلیت عرض میکنم
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
دوست عزیز برای تبریک و تسلیت گفتن زیاد عجله نکن ؛ جوجه را آخر پاییز می شمارند
سید علیرضا آل داود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
10
124
برادر حسن اولا اینکه کام ملت نه تنها تلخ نگشته بله احلی من العسل گشته است درثانی هنوز که هیچ کار عملیاتی و اقدامی تا زمان عقد جزئیات و توافق بر سر آن انجام نخواهد شد این بیانیه که اعلام شد یعنی تفاهم بر سر راه کارها و پس از امضائ توافق الزام آور خواهد بود که همان یک مرحله ای بودن -فرمایش رهبر معظم انقلاب- عملیاتی گشته است ثالثا من در عجبم که چرا کام شما نیز تلخ گشته است رابعا آنهمه حمایت تان از آقای احمدی نژاد باعث این حال و روز ووضعیت برای ملت ایران واذیت 8ساله رهبری و ملت گردید ؛ یه کم به خود آئید ؛ آن کاغذ پاره ها - به قول یارشفیقتان- ملت را به چنین شرایطی مبتلا ساخت . فاین تذهبون برادر مراقب باشید آب بر آسیاب نتانیاهو نریزید . ضمن تقدیر از رهبری معزز و رئیس جمهور فهیم و کارکشته و وزیر امور خارجه خبره در مسائل دیپلماسی و هیئت همراهش . حقیر یکی از همین ملتم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
سید
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
ناشناس
|
-
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
16
140
چندین ساله کیهان با روشهای متداول.مسائل کوچک را بزرگ و مسائل بزرگ را کوچک نشان میده
اردشیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
15
118
همه بزرگان و سیاستمداران و اهل فن میگن بازی برد برد بوده و این شریعتمداری میگه باختیم.
یاالعجب...از لحاظ شریعتمداری مذاکره قاطع یعنی اینکه سر میز مذاکره بلند بشی یه سیلی به صورت کری بزنی یه لگد به فابیوس و چهار تا شعار مرگ بر صهیونیست بدی و بعدم کت خودتو بتکونی و بیای بیرون.!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
16
136
آقای شریتمداری شما چکاره هستید که بر خلاف مردم ، دولت و مقام معظم رهبری حرکت می کنید.
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
بعنوان یکی از اصحاب رسانه اگر سوالی کرد باید منطقی جواب داده بشه نه اینکه تخطئه بشه . درسته ؟؟ پس لطفا جواب بدهند آقایان دولت پاسخگو !!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
119
28
شاید این یکبار درست بگه لطفا دولت جوابش را بدهد
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
89
23
خوب اینکه همه چیز را درست میگه.!
مانا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
18
106
کیهان اگر غیر از این موضع می گرفت جای تعجب بود
انتخابجو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
6
38
تو بیانیه برای تحریم ای اروپا گفته پایان می پذیرد(terminate) ولی برای آمریکا رو گفته متوقف می کنند(cease). نه پایان یا لغو می کنند. همچنین این توقف همزمان با تایید اعمال ایران توسط آژانس صورت می گیره. شاید دلیل اینکه آمریکایی ها کلمه تعلیق رو برای تحریم هاشون به کار بردن همین باشه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
142
32
ماشالله به حاج حسین شریعتمداری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
درود بر حاج حسین افشاگر
سام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
16
81
آقا تو را به جان هر کی دوست داری ول کن دیگههههههههه....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
90
24
اگر بیانیه بود چرا برای ایران الزام اور بود؟ من با شریعتمداری و امثالهم کار ندارم ولی لطفا اقای ظریف شفاف سازی کنن چرا باید در متن یک بیانیه چنین تعهدی گنجانده بشه؟ چرا در برابر تعهد ایران طرف غربی هیچ تعهدی رو نپذیرفته؟
اینها تناقض هایی هستند که در اظهارات اقای ظریف و متن بیانیه موجوده. لطفا شفاف سازی کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
ببین عزیز دل تو مباحث بین الملل عنوان و امضا هستش که الزام آوره نه متن، شما برو یه متن سنگین بنویس به عنوان پیش قرارداد تا امضا نکنی به عنوان قرارداد الزامی وجود نداره. اگه الزامی وجود داشت همین جا اون ها مذاکرات رو تمام می کردن پس به چه دلیل 3 ماه دیگر مذاکره باقیست و به اذعان ماری هارف بعد از امضا توافق نامه در 31 ژوئن تازه می خوان برای نحوه ی اجرا اقدام کنن؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
115
25
خدایی راست می گه
hossein
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
110
31
حقیقت تلخی رو گفته
محمدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
11
76
اگه نتیجه مذاکرات کام ملت را تلخ کرده ، پس چرا مردم به خیابان ها ریختند و جشن گرفتند ؟
این ملتی که شما می فرمائید چه کسانی هستند آقای شریعتمداری؟ میشه اسم فقط 10000 نفر از ملتی که کامشون تلخ شده رو بگید؟
من یکی که از خوشحالی در پوست خودم نمی گنجم. پس بیخود از ملت مایه نذارید ، چون به فرمان مقام معظم رهبری همه ملت با دولت همدل و همزبان هستند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
10
76
ميشه محض رضاي خدا ايشون گفتني هاشو فقط براي خودش و طرفدارانش بگه؟
اون اسب زين كرده اي كه ايشون ازش دم ميزنه همون هرج و مرج اقتصادي دوران احمدي نژاد بود كه در طول اين يكسال كمي سروسامان پيدا كرده اون اسب زين شده همون دلار افسار گسيخته بود كه حالا كمي رام شده و اعصاب و روان مردم ارام شده و...گفتني هاي ديگري كه ان شا ا... مردم پاي صندوق هاي راي به امثال شريعتمداري خواهند گفت
از طرف خودم شخصا از دكتر ظريف و دكتر روحاني متشكرم كه حداقل كمي آرامش رو به ايرانيان تقديم كردند
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
9
83
من نمي دونم چرا در هيچ دوره ايي شمارو با گروه مذاكره كنندگان نمي فرستن تا از هوش ذكاوت !!! بالاي شما استفاده بشه
شماها همونايي هستيد كه احمدي نژاد رو همه جانبه حمايت كرديدو بعد گفتيد گروهش انحرافيه
محمدحسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
4
46
من از همه می خواهم پیشداوری نکن و باید صبر کنیم تا 3 ماه دیگه و نتایج مذاکرات رو دید. ولی بر اساس آنچه موگیرینی و ظریف خوندن توافق خوبی بود ولی Fact_Sheet . . .
به هر حال باید امیدوار بود و انقدر به تیم مذاکره کننده فشار نیآریم ، چون اونها زحمت خود رو کشیدن.

در ضمن به نظرم اگه برفرض طرف مقابل خیانت کرد نباید این رو به پای دولت گذاشت چون زحمت خودشون رو اونها کشیدن ولی طرف مقابل ابرقدرت هایی هستن که بدون تحریم های شورای امنیت هم روسیه رو از پای درآوردن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
10
63
حتما حقایق را باید از شما شنید!!! لابد مردم کلا فاقد شعور سیاسی هستند و فقط و فقط شما میفهمید و تنها شما حقایق را بیان میکنید!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
9
64
آقای شریعتمداری! خدا را شکر که دولتمردان عاقلی داریم و اجازه نمی دهند افکار امثال شما بیش از این کشور را به مخاطره بیندازد.
بد نیست یک نفر به شما تحلیل های قبلیتان در خصوص خدمات اقتصادی دولت نهم، امکان پذیر نبودن تحریم نفتی ایران، محال بودن حمله عربستان به یمن و... را هم یادآوری کند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
12
70
انرژی هسته ای و همه دستاوردهاش برای شما باشه آقای شریعتمداری. من کار میخوام، نان میخوام، میخوام زندگی کنم
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
7
114
ﺣﺴﯿﻦ ﺷﺮﯾﻌﺘﻤﺪﺍﺭﯼ ﻣﺪﯾﺮ ﻣﺴﺌﻮﻝ ﺭﻭﺯﻧﺎﻣﻪ ﮐﯿﻬﺎﻥ ﺩﺭ ﮔﻔﺖﻭﮔﻮ ﺑﺎ ﻓﺎﺭﺱ ﺩﺭ ﺧﺼﻮﺹ ﺑﯿﺎﻧﯿﻪ ﻣﺸﺘﺮﮎ ﻗﺮﺍﺋﺖ ﺷﺪﻩ ﺩﺭ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﻣﺬﺍﮐﺮﺍﺕ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻭ ۱ +۵
ﮔﻔﺖ :
ﺩﺭ ﯾﮏ ﮐﻠﻤﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﮔﻔﺖ ﮐﻪ ﺍﺳﺐ ﺯﯾﻦ ﺷﺪﻩ ﺭﺍ ﺩﺍﺩﻩﺍﯾﻢ ﻭ ﺍﻓﺴﺎﺭ ﭘﺎﺭﻩ ﺗﺤﻮﯾﻞ ﮔﺮﻓﺘﻪﺍﯾﻢ.
------------------------------------------

اسب زین شده چیست؟

1) به مجموع قطعنامه های: ۱۷۳۷، ۱۷۴۷، و ۱۸۰۳ شورای امنیت و تحریم بانک مرکزی و قطع خدمات سوئیفت و تحریم خرید نفت از ایران و.... گفته میشود.
افسار پاره چیست؟ به تلاش شبانه روزی یک تیم متخصص برای پاک کردن گندی که هشت سال به مملکت زده شده آنهم در نبود آب با سنگ و کلوخ گفته میشود

2 ) اسب زین شده دلاری است که دولتی 1000 تومان تحویل گرفت و 4000 تومان تحویل داد
افسار پاره دلاری است که دولتی 4000 تومان تحویل گرفت و الان 3300 تومان است

3 ) اسب زین شده تورم بیش از 50 درصدی است
زین پاره تورم زیر 15 درصدی است

4 ) اسب زین شده خالی شدن 80 درصد صندلی های سازمان ملل موقع سخنرانی است
افسار پاره کسی است که مشاور امنیت ملی امریکا (هنری کسینجر) به او مکتوب گفته: "تقدیم به دشمن قابل احترام، ظریف"

این لیست میتواند تکمیل شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
احسنت علی جان
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
عزیزم محمود که رفت دلار 3100 تومن بود جهت اطلاع!!!کاری نداره این صندلی های سازمان ملل رو پر کرد تازه بیشتر از گنجایشم میشه پر کرد فقط حرفای قشنگ برای امریکا یزنید!!!!تورم 50 مانند 600 700 800 میلیارد دلار معاون رییس جمهر هست هر روز میره بالا اخر نفهمیدیم این همه ساخت و ساز محمود پولش رو از کجا اورده بود که معاون اول میگفت همه رو خوردن!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
دلار دم خونه شما 4000 تومان بود !! ما که تو تهران بودیم و دلار حدود 3100 تا 3200 بود الان هم همونه .. تورم زیر 15 درصدی هم که لابد دم خونه شماست چون تو تهران اگه زندگی می کنی مراجعه شود به قصابی و میوه فروشی .. پرتقال کیلو 7 تومان نارنگی کیلو 8.5 و مرغ هم که خودت میدونی. حالا اگر تو دوست داری خودت رو گول بزنی اما بقیه رو نمی تونی گول بزنی.. شایدم مجردی و دستت تو خرید نیست که یه بار بری بقالی و ببینی چه خبره .. اگر اینجوریه که برو خوش باش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
6
85
ایا از دست رفتن صدها میلیارد دلار ذخایر گازی در پارس جنوبی در اثر تحریمها که دستاورد شما و همفکرانتان است بنفع مردم است
پاسخ ها
محمد
| United States |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
کاش میشد همه مردم یکبار به عسلویه سفر کنند و ببینند چه ذخایر عظیم و بازار کار برای جوانان میتوانست باشد و به تعطیلی کشیده شد.
ناشناس
|
Romania
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
10
84
تبریک می گم به مردم توافق رو و تسلیت می گم به شریعت مداری، رسایی
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
7
69
آیا کسی هست که به این بزرگوار بگوید تحقیق و توسعه برنامه اتمی فقط در تولید اورانیوم با غلظت 90 درصد و پلوتونیوم نیست!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
9
99
آقا ما راضی هستیم به کیهان هم هیچ ربطی نداره والسلام
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
4
25
اقای شریعتمداری آیا تحقیر ملت ایران توسط اعراب ،ترکیه ، چین ،هندوستان و خلاصه هر تازه به دوران رسیده ای برای شما بس نیست به خدا برای مرد م بسه ما هم حق زندگی داریم
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
18
8
لطفا
با مردم رو راست باشید. ..

اشتباه بکنیداما به مردم راستشو بگین.
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
7
25
بس است دیگر سکوت.سر ما کلاه گشاد نرفت
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
9
34
آقای شریعتمداری میشه به نام ملت نظر ندهید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
8
26
آقاي شريعت مداري جواب 100 ميليارد بلوك شده مرم را هم بده
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
6
27
سلام
نباید توقع داشت که 6 ابر قدرت جهان هیچ امتیازی از ایران نگیرند
همین که تعطیلی و تعلیق نداریم باید خدا رو شکر کنیم
همین که ایران رو رسانه های جهان در صدر خبر خود منطقی و اهل گفت و گو نشان داده است و از منزوی شدن ایران جلوگیری می شود، خودش دستاورد بزرگی است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
4
8
احسنت علی جان،احسنت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
4
14
آقای شریعتمداری سلام:
حمایت مقام معظم رهبری از مذاکره کننده ها هیچگونه شبهه ای در به حق بودن مسیری که دکتر روحانی برای برنامه هسته ای ایران انتخاب کرده باقی نگذاشته است، دست آورد دولت گذشته طی 8 سال دولت آقای احمدی نژاد چه بوده است.به جز تحریم ، تعطیلی صنایع ، بیکاری ، تورم ، بی ثباتی و...
محمد علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
4
20
درود بی پایان به تیم مذاکره کننده و تشکر بابت زحمات آنها در این مذاکرات سخت و نفس گیر
زرشك
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
25
18
نه خداييش طرفدار شيخ حسن هستم اما حرفاي شريعتمداري هم منطقيه يه كمي هم يادمون بياد پارسال چچچچچچچچقدر حال كرديم بعد زدن تو پوزمون گفتن هيچي به هيچي
الانم كه اونا يه چيزي ميگن ما يه چيزي
بعدشم اووني كه همه چيزشو داده ماييم نه اونا اينكه مثل روز روشنه
چرا خودمونو گول بزنيم
انتخاب درج كن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
احسنت، پارسال هم یه عده ریختند تو خیابون جشن گرفتند گفتند تحریم تموم شد. الان سرمایه ها میریزه تو ایران، اقتصاد شکوفا میشه. اما آخرش معلوم شد حرف شریعتمداری درست بوده. حالا هم همون اتفاق دوباره افتاده.
نیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
3
19
صحبتهای آقای شریعتمداری جای بحث زیادی دارد، آقای شریعتمداری به این توجه نکردن که مقامات آمریکایی که صحبت از توقف کامل برنامه هسته ای ایران میکردن بعد از توافق اوباما اعلام کرد ایران میتواند برنامه هسته ای داشته باشد، در ضمن ایران هیچ چیز الزام آوری در این توافق را نپذیرفته وتمام اقدامات عملی بعد از توافق جامع به صورت همزمان انجام میشود آقای شریعتمداری 6قطعنامه ای که دولت قبل به این کشور تحمیل کرده بودند دست تیم مذاکره کننده هسته ای رو بسته بود و برای لغو اونها باید امتیاز داد،در این توافق ایران حق استفاده از برنامه هسته ای برای تامین سوخت نیروگاه، پزشکی وکشاورزی را دارد فردو به مرکز تحقیقاتی وپژوهشی تبدیل میشود شما بیشتر از این چه میخواهید؟ در ضمن هیچکس صحبتی از برنامه موشکی ایران به میان نیاورد لطفاً دروغ تحویل مردم ندهید آقای شریعتمداری من به عنوان یک شهروند عادی واقعا شادی را در بین مردم میبینم فضای نشاط آور وامید به آینده در بین مردم بوجود آمده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
2
5
من میدونم
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
4
15
مردم همدل وهمزمان گوش به فرامین رهبر معظم انقلاب هستند وازآنجائی که رهبری حامی تیم مذاکره کننده بوده ، پس موردتائید ورضایت ملت ایران هم هست ، پس بهتره دیگران توی این کارکه بهشون ربطی نداره دخالت نکنند وخودشونو ازاین که هست سبکتر وبی ارزشتر نکنند
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
5
22
اقای شریعتمداری لطفا به خواسته اکثریت مردم و اون 18 میلیون رای ریئس جمهور احترام بذارید.
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
4
27
كره شمالي١٩٥٥، ليبي١٩٧٣، آنگولا١٩٩١، يوگوسلاوي١٩٩٢، سومالي١٩٩٣، رواندا١٩٩٤، افغانستان، تيمور شرقي، كنگو، سيرالئون١٩٩٩، عراق١٩٩٠، ١٩٩٥، ٢٠٠٢، هائيتي٢٠٠٤، ايران٢٠٠٦ مشمول فصل هفتم منشور سازمان ملل شدند. همگي منجر به مداخله نظامي شد. به جز "ايران" كه با گفتگو به صُلح و راه حل رسيد. خوشحاليم و حالمان خوبست كه جنگ نشد و اميدواريم حال انها هم كه ناراحتند چرا جنگ نشد خوب شود.
نويسنده مشهور عرب امروز در سرمقاله اش نوشت كه ؛ايران انفجار اتمى اش رابا موفقيت انجام داد بدون انكه بمبى بسازد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
ایران رو بیخودی گذاشتی تو لیستت چون هیچوقت ذیل فصل هفتم نبودیم دوست من
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
6
19
حسن اقا اگر مومني و دلت به حال خودت و مردم مي سوزه لطفا فقط توجه ايي هم به كامنتهاي همين مردم داشته باش .
اميد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
5
22
سخنان ريس جمهور محترم ، با تعقل تفكر همراه بود ايشان مردم خردمند ايران را با كره شمالي اشتباه گرفته اند ، درود بر كساانيكه مذاكره را بر طبل جنگ طلبي ترجيح دادند .
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
5
17
آقای شریعتمداری، برادرحسین!
باسلام ،
الف ـ همانند نقدهایتان برتوافق نامه ی ژنو بنیاد سخن خود را برمغالطه گذارده اید :
1. ازیک سو سخن از بیانات مقام معظم رهبری به میان می آورید و دیدگاه های ایشان را نقشه راه برمی شمارید واز سوی دیگر به گونه ای سخن می گویید که گویا ایشان درمقام اجرا، هیچگونه اختیار و قدرتی ندارند و این، دیگران هستند که هرچه بخواهند انجام می دهند. خود رابه خواب زده اید، ما خلاف آن رادیده ایم وبراینکه که ایشان باکفایت و قدرت نظارت عالیه بر امور و حتی جزئیات دارند باور داریم.
2. بیانیه ای که آن را توافقنامه نامیده اید و سخنان خود رابرآن بار کرده اید زمانی توافقنامه و تعهدآور است که امضا شود، درحالی که این گونه نبوده است.
3. تعهدات ایران و طرف مقابل، موکول به تبیین جزئیات و تنظیم و مبادله ی موافقتنامه است. درواقع، موافقتنامه پس از امضاشدن، روشن می کند که چه اتفاقی رخ داده است و چه تعهداتی برعهده ی طرفین نهاده شده است.
4. یک مرحله ای یا دومرحله ای بودن نیز ، هنگامی رخ می دهد که موافقتنامه ای امضا شده باشد و درآن جزئیات موکول به موافقت نامه دیگر شده باشد .
5. واقعا نمی دانید که مراحل تحقیق و توسعه، آزمون و صنعتی شدن مدل‌های 2 و 4 و 5 و 6 و 8 ، تقریبا برابر زمان محدودیت بیان شده طول می کشد و هنوز با دستاورد به آن معنا که شما عنوان کرده اید فاصله دارند.
6. پذیرش حق برخورداری از دانش هسته ای، زیرساخت های هسته ای، تولید انرژی هسته ای، تولید و استفاده از اورانیوم غنی سازی شده ـ با غنای پایین دریک مدت ساله و با غنای مورد نیاز پس از دوره ی راستی آزمایی، استفاده از توانمندی های هسته ای در دیگر حوزه های چون کشاورزی، پزشکی، ... ، و رفع تحریم ها با امضای توافقنامه درماه های آتی ، مبهم، چندپهلو و تفسیرپذیر و به گونه‌ای، «وعده ی نسیه» است؟
ب ـ قدری هم به این موارد بیاندیشید:
1. درسخن از مردم به گونه ای قلم فرسایی می کنید که گویا همگان باشما هم رای هستند. مخالفت هایی که دراکثر سایت ها و مجامع باآن مواجه هستید رانادیده می گیرید و در سال توصیه به همدلی دولت و ملت، به گونه ی مختلف به دنبال نشان دادن دوگانگی ملت و دولت هستید.
2. برای خود ودیگران روشن کنید، تلاش های علمی ایران درزمینه هسته ای ، هدف است یا مولفه ای درکنار دیگر مولفه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... برای هدف بزرگ تر رشد و توسعه ی مادی و معنوی کشور و منافع ملّی. 3. وقتآن نیست که درنگاهی نظامند به اثرگذاری واثرپذیری فعالیت های هسته ای به عنوان یک راهبرد ملی ارزشمند درارتباط با دیگر اجزای نظام اجتماعی ـ اقتصادی کشور بنگرید. برای آن که دستاورد های هسته ای رابه تعبیرشماازدست ندهیم، تا چه میزان دستاوردهای کشور دردیگر حوزه را باید فدای آن کنیم.
4. درحال حاضر، نیاز کشور به اورانیوم غنی شده چقدراست؟ دررابطه با نیروگاه بوشهر که توسط روس ها تامین می شود و نیاز دیگر جاها چون رآکتور تهران 10000 کیلو گرم نیست. اصرار برحفظ این مقدار، چه منفعتی برای کشور دارد. صمیمانه تقاضادارم، بگویید تا ما هم بدانیم.
5. آیا درمورد دیگر کشورها که درنیمه ی راه فعالیت های هسته ای آنان آشکار شد، ایجاد محدودیت و راستی آزمایی انجام نگرفت؟ این برای اولین بار و تنها برای ایران است که اتفاق می افتد؟!
6. ضمن قدردانی از تلاشی علمی اندیشمندان کشور ، آیا برافراشتن این علم و سوء استفاده از آن برای تحریک احساسات، اخلاقی است؟
ج ـ دردومورد نقش آژانس و دخالت ندادن موارد خارج از موضوع هایی هسته ای جای نگرانی است. از خدمت گزاران شریف و صدیق دولت و به ویژه وزارت خارجه درخواست دارم ضمن توجه به این دو مورد، کارگروهی برای بررسی نقدها یا حتی نقد نماها تشکیل دهد و از آن ها برای مبادله یک توافق نامه ی هرچه بیشتر تأمین کننده ی منافع ملی استفاده کنند.
جانباز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
5
32
اقای شریعت مداری بنده می دانم شما چی می کشید واقعا برای شما سخت است چون این کار به دست غیر خودی انجام گرفته اگر محمود انجام می داد حالا طور دیگری حرف می زدی
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
4
22
یکی به این آقابگه توکه اینقدر درموردحقوق هسته ای ازملت مایه میذاری زمان احمدی نژاد که دلار1200 تومانی شد3600 تومان ورئیس جمهور محبوبت چرا از حق ملت دفاع نمیکرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
19
9
بنظر درست میگن ایشان . لطفا فارغ از اینکه گوینده کیست به ایشان پاسخ روشن دهید .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
2
14
جناب شریعتمداری

بنده نیز با بخش اول صحبت های شما ( قبل از تحلیل بیانیه / تفاهم نامه ) موافقم و از ادبیات شما نسبت به عربستان ، اسرائیل و آمریکا لذت بردم .

در خصوص تحلیل شما نسبت به تفاهم هسته ای هم نظری ندارم غیر از :

1- هیج تفاهم یا تاییدی از طرف مذاکره کنندگان نمی تواند داده شود بغیر از اینکه از داخل دارای تایید باشند .
2- بنا به هر دلیلی اگر در ادامه دچار مشکل یا خدعه آمریکا شدیم ، می توانیم همه چیز را به حالت گذشته برگردانیم ( کما اینکه در چند سال گذشته انجام دادیم).

شایسته تر است ، سخنانی غیر از تآیید امام جمعه تهران که این مذاکرات را موفقیت نظام نامیدند بر زبان نیاوریم .
سعید
|
United States
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
5
16
اینا رو که میدیم قبول ولی اگر تحریم ها بمونه باخت بزرگیه
نیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
5
13
از همه این حرفها گذشته چیزی که به نظرم به شدت آزار دهندست اینه که هر کی سکان دولت رو به دست می گیره همه کارهاش از نظر حامیانش فتح الفتوح و از نظر منتقدینش خیانت بزرگ تلقی میشن، راستی چرا ما این جوری هستیم؟
داودامامعليزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
2
13
مابين نقطه ي سياه و سفيد عرض عريضي تحت عنوان خاكستري وجود دارد . واقعا جاي تاسف است عده اي نقطه اي را با عناد سياه سياه مي بينند و عده اي همان نقطه را از روي تعصب ،سفيد سفيد . نه توافق هسته اي مشكل ما را حل خواهد كرد و نه دشمني امريكا و ... به ما مي تواند مشكل ايجاد كند . اما اين اختلافات مي تواند آسيب جدي به ما بزند . لذا حداقل از كساني و گروه هايي كه داعيه پيروي از ولايت را دارند انتظار مي رود رهرو و پيرو واقعي باشند و به دنبال رهبري حركت كنند نه جلو تر از ايشان .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
29
11
حرف حق زده است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
25
15
به نظر بنده هم تيم مذاکره کننده اگر متني رو که سايت وزارت خارجه آمريکا گذاشته پذيرفته باشه همه چيز رو مفت داده و حق با آقاي شريعتمداري مي باشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
7
19
زمانی حقایق شفاف میشود که آقای ظریف با آقای جلیلی رو دررو در یکی از شبکه های تلویزیونی بنشیند و موضوعات توافقات را مو رد کنکاش قرار دهد
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
13
15
منتظر نظر رهبري هستيم.مطمئن هستيم رهبر عزيز همانگونه كه فرموده اند چك سفيد امضا به كسي نداده اند اگر حقي از ملت ضايع شده باشه جلوي آنرا ميگيرند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
4
17
وقتي که رهبري بر تمام اين مذاکرات نظارت لازم را طبق قانون اساسي کشورمان دارند و وزير امور خارجه کشورمان نيز تک تک کلمات بيانيه لوزان را چک کرده است کاري جز همدلي نمي ماند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
5
30
شاید چیزی که برای شما بد است برای مردم خوب است
افکار عمومی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
3
16
کلاه گشاد آنهایی سرمان گذاشتند که تمام پول نفت کشور را در پناه دور زدن تحریم ها به جیب امثال بابک زنجانی ریختند. !!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
9
7
به هیچ وجه شریعتمداری ، احمدی تژاد و تندرو ها را قبول ندارم.

ولی متن ( سند ) قرار داده شده در سایت وزارت امور خارجه امریکا که مورد توافق قرار گرفته است را بخوانید.
این سندی هست که مورد توافق تیم ایرانی قرار گرفته. بیانیه و فکت شیت نیست.

اگر این باشد حقیقا فاجعه رخ داده است ، حتی راه برای از بین بردن موشک ها و بازرسی از تک تک صنایع نظامی را با آوردن کلمه PMD باز گذاشته اند و این یعنی تمام امنیت ملی ما به خطر افتاده است.

دولت باید هر چه سریعتر حقیقت را به مردم بگوید. اگر متن درج شده در سایت وزارت امور خارجه آمریکا ( و نه سایت کاخ سفید ) حقیقت ندارد ، دولت باید رسما و دقیقا با ذکر اینکه متن سایت وزارت امور خارجه مد نظر است ، آن را تکذیب کند ، وگرنه باید گفت همه چیزمان را داده ایم و هیچ چیز نگرفته ایم.
اکبر ت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
13
5
اقای شریعتمداری خود شما باعث شکست اصول گراها شدین ازبس برعلیه احمدی بدگفتین وزحماتش فراموش کردین
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
15
8
سلام ان موقع که حسین شریعتمداری تو زندانهای ساواک شگنجه میشد امسال شما ها هنوز نطفه هم نبودید لطفا یکسفر به دوردست ترین روستای ایران بزنید تو جمهوری اسلامی همه میخواهند کار کنند ولی من یک روستایی هستم والله روستاهایما اباد شدن احمدی نژاد مرد بود بله شاید اوهم اشتباه داشت ولی ایران شخصی مثل او کم دارد به همدیگر احترام بگذاریم
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
3
11
اقای شریعتمداری ... همیشه دوست دارید که نیمه خالی لیوان رو نگاه می کنید .بگذارید مردم لااقل کمی امیدوار باشند .کاش شما هم از جنس مردم بودید که اگر چنین بود شما هم به این ذره نور دلخوش بودید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
4
11
اگر شما غیر از این می گفتید تعجب می کردم ...!!

درود بر تیم چرتلاش دیپلماسی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
3
10
کاش شما برای تمامی حقوق ملت ما انقدر بالا و پایین می پریدی!
اونوقت می تونستی متعادل به مسائل نگاه کنی!
يك معلم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
6
10
من نمي دانم آيا در اين مملكت هيچ كس به جز آقاي شريعتمداري نمي فهمد اكثر سياست مداران داخلي و خارجي اظهار مي كنند اين توافق ، توافق خوبي است بجزآقاي شريعتمداري . اكثر فارغ التحصيلان مملكت بيكارند جوانان نمي توانند ازدواج كنند بيشتر مردم از سر دولت پاك دست ! شما افسرده اند چرا از جانب اين مردم بيچاره سخن مي گويد
سلمان
|
United States
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
6
7
من که نخوندم چون اونقد مطلب قشنگ تو انتخاب هست که وقت خوندن این مطالب جوکسا!!!!( شبیه به جوک) رو ندارم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
8
12
مرگ بر امریکای جنایت کار.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
16
11
اقایون وخانومای خوشحال شادی کنید نوبت خنده ما به شادی الکیتون میرسه اخه ادمای مثلا باتمدن امریکا کی به وعدش عمل کرده که اینبار بکنه فکر نکنم تاریخ یادتون رفته باشه این وسط فقط خون شهدای هسته ای پایمال شدو دانشمندای هسته ای بیکار .میخواین از ارمیتا بپرسین فکر کنم جواب خوبی بهتون میده
نظرات بینندگان