arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۷۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۲۰ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۴

داعش مدارس، مساجد و بيمارستان هاي تکريت را تخريب کرده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 عناصر تکفيري داعش پيش از فرار از شهر تِکريت در عراق ساختمانهاي اين شهر را تخريب و خيابانهاي آن را بمبگذاري کرده اند.

شبکه تلويزيوني العالم گزارش داد: نيروهاي عراقي در استان صلاح الدين در حال آماده شدن براي پاکسازي مناطق شمال تکريت از عناصر گروه تروريستي داعش هستند. نيروهاي عراقي تلاش دارند مناطق بِيجي، الشِرقاط و الصينيه در شمال تکريت را پاکسازي کنند تا بدين ترتيب اين استان از حضور عناصر داعش پاکسازي شود.

جعفر حميد گزارشگر العالم در گزارشي از شهر تکريت درباره حجم خرابي هاي به جا مانده از داعش در اين شهر گفت: عناصر تکفيري داعش مدارس، مساجد و خانه هاي مردم را در تکريت تخريب کردند و افرادي را که با آنها مخالف بودند کشتند.

اين در حالي است که گروه هاي فني ارتش عراق تلاش دارند مين ها و بمب هاي کار گذاشته شده در ساختمانهاي دولتي، خانه هاي مردم و خيابانها را خنثي کنند.

فائز فاضل افسر ارتش عراق در اين باره گفت: عناصر داعش مساجد و مدارس را منفجر و حتي خيابانهاي فرعي شهر تکريت را بمبگذاري کردند.

وي افزود: ما ديروز صبح زود وارد تکريت شديم، عناصر داعش همه ساختمانها را تخريب کرده بودند.

ناجي صُبَيح از فرماندهان نيروهاي بسيج مردمي عراق در اين باره گفت: عناصر داعش مدارس و خيابانهاي تکريت را بمبگذاري کردند. من به آنها مي گويم، کدام اسلام به شما مي گويد که مدرسه و بيمارستان را بمبگذاري کنيد.

ناجي صبيح خطاب به عناصر داعش گفت: شما به وضوح به مردم بگوييد تابع کدام اسلام هستيد، آيا شما تابع اسلام آمريکايي، اسلام انگليسي، اسلام فرانسوي، اسلام قطري، اسلام سعودي، يا اسلام ترکيه هستيد؟

جعفر حميد در ادامه گزارش گفت: نيروهاي امنيتي، نيروهاي بسيج مردمي و نيروهاي قبايل در حال حاضر تلاش دارند خيابانهاي شهر تکريت را از بمب هاي کار گذاشته شده و همچنين اطراف اين شهر را از عناصر داعش پاکسازي کنند.

وي در ادامه گزارش گفت: فرماندهان نيروهاي بسيج مردمي تاکيد کردند، دولت عراق طرح بازسازي مناطق تخريب شده شهر تکريت را آماده کرده است و پس از پاکسازي کامل اين شهر فورا بازسازي آغاز خواهد شد.

فَوّاز الجربه شيخ قبايل شِمَّر عراق گفت: بر ما واجب است که اين عناصر شرور و جنايتکار را بکشيم و آنها را از شهرهايمان بيرون کنيم.

وي افزود: بازسازي استان صلاح الدين و شهر تکريت پس از پايان پاکسازي کامل اين استان آغاز مي شود.

جعفر حميد در پايان گزارش خود گفت: عناصر داعش پس از شکست و پيش از فرار از استان صلاح الدين و تکريت تلاش کردند همه جا را بمبگذاري کنند.
نظرات بینندگان