arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۷۷۶۰
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۰۹ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۴
به او تهمت خیانت می زدند

نکونام: کی روش برود اتفاقات بدی در انتظار تیم ملی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به اینکه متاسفانه برخی ها به کی روش تهمت خیانت در دیدار با قطر در مقدماتی جام جهانی را زدند، گفت: چنانچه این مربی قطع همکاری کند، اتفاق بدی در انتظار فوتبال ایران است مگر این که مربی بهتری بیارویم.

به گزارش ایرنا، جواد نکونام که هفته گذشته و پس از دیدار با سوئد از بازی های ملی وداع کرد در گفت وگو با برنامه 90 عنوان کرد: واقعیت این است که پیش از بازی با سوئد فکری برای خداحافظی نداشتم و به یکباره این تصمیم را اتخاذ کردم و بهتر بود تا بروم.

وی با اشاره به اینکه همانطور که روزی به یکباره از سوی منصور پورحیدری به تیم ملی دعوت شدم ،عنوان کرد: واقعیت این است که فردی از رفتنم خبر نداشت و انتظاری هم از مسوولان نداشتم. تنها سرمربی تیم ملی به من گفت که اگر می خواهی وداع کنی، مقدمات را برای خداحافظی باشکوه در دیدار با سوئد فراهم کنم که من دوست نداشتم با سروصدا بروم.

وی در مورد شرایط نامشخص تیم ملی و ناراحتی بازیکنان گفت: تمامی صحبت های بازیکنان صحت دارد چراکه این تیم غریب بود و رییس فدراسیون برای حمایت تنها بود.

نکونام با اشاره به اینکه رییس فدراسیون فوتبال به تنهایی نمی توانست کاری انجام دهد، تصریح کرد: متاسفانه اختلاف نظرهایی بود که حتی به تیم امید نیز کشیده شد.

وی گفت: 30 درصد پایین بودن سطح کیفی لیگ برتر ایران، کیفیت بسیار پایین توپ های آل اشپورت است و همین مسائل کوچک دست به دست هم می دهد تا شرایط خوب نباشد.

کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران افزود: بازیکنان تیم ملی بسیار ناراحت بودند که پس از پیروزی ما برابر تیم قدرتمند شیلی حتی یک دلار هم به آنان پاداش داده نشد و حتی مسوولی نیز تبریکی نگفت. وظیفه ما افتخار آفرینی برای کشورمان است اما خیلی مسائل باید حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه تیم ملی ایران در 3 بازی آخر مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 شرایط بسیار سختی داشت، گفت: بارها گفتم که فقط بازیکنان و کادر فنی تیم ملی، رییس و دبیرکل کنار هم بودند و سختی زیادی را تحمل کردیم که در این راه کفاشیان و نبی به تیم ملی کمک کردند.

نکونام عنوان کرد: پیش از بازی با قطر در مقدماتی جام جهانی برزیل به من گفتند که کی روش نتیجه این دیدار را با قطر فروخته است که برایم با توجه به شناختی که از این مربی داشتم، عجیب بود.

وی افزود: همان زمان اعلام کردم که اصلا چنین مساله ای صحت ندارد و هرچند خیلی ها نمی خواستند به جام جهانی برویم اما تیم ملی به جام جهانی رفت و برای مردم ایران پیام آور شادی بود.

نکونام در خصوص مصاحبه های حمایتی بازیکنان تیم ملی از کی روش گفت: مگر فردی به من، آندرانیک تیموریان، مسعود شجاعی و اشکان دژاگه می تواند بگوید که به نفع کارلوس کی روش مصاحبه کنیم. کدام مربی می تواند از توانایی دژاگه و تیموریان به راحتی بگذرد و برخی ها بدانند که بازیکنان واقعیت را می گویند.

وی تصریح کرد: خیلی از بازیکنان تیم ملی به خاطر کی روش خوشحال هستند و یادگرفته اند تا حرف خود را در زمین مسابقه بزنند.

نکونام با اشاره به این که چنانچه کی روش برود اتفاق بدی در انتظار تیم ملی خواهد بود، عنوان کرد: مگر این که مربی بزرگتری از کی روش به ایران بیاوریم تا افت نکنیم.

نکونام گفت: شنیده ام که می گویند تیم ملی نتایج خوبی کسب نکرده و زمان برانکو ایوانکووبچ بسیار بهتر بوده است. خودم زمان این مربی در تیم ملی حضور داشتم و افتخار می کنم که شاگرد ایشان بوده ام و درست نیست که مقایسه کنیم.

وی با اشاره به اینکه خدمتی که محمد دادکان، میرسلاو بلاژویچ و برانکو ایوانکوویچ به فوتبال ایران کرده اند تکرار نشدنی است، گفت: متاسفانه آنان را برکنار کردند و حالا نباید به عقب بازگردیم چراکه تیم ملی راه خود را پیدا کرده است.

بازیکن تیم اوساسونا اسپانیا ادامه داد: از کفاشیان می خواهم اجازه ندهد فردی در تصمیمات فدراسیون دخالت کند.

وی افزود: کی روش دوست دارد بماند چراکه تیم ملی ایران با او بزرگ شده است ولی هر چند وقت یکبار فرد جدیدی برای او مشکل سازی می کند و رییس فدراسیون فوتبال است که باید حرف آخر را بزند و امیدوارم شرایط کاری برای ماندن این مربی فراهم شود.

نکونام با اشاره به اینکه نباید اجازه بدهیم فوتبال ایران به دست افرادی سپرده شود که قبلا ناکام بوده اند، گفت: هم اکنون صلاح ماندن کی روش است.
نظرات بینندگان