arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۷۹۹۱
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۲ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۴

اولتيماتوم جدي وزارت بهداشت به بيمارستان‌ها درباره افزايش تعرفه ها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مديرکل دفتر نظارت و اعتباربخشي امور درمان وزارت بهداشت هرگونه افزايش تعرفه‌اي از سوي مراکز درماني را تخلف دانست و نسبت به اين موضوع هشدار داد.

دکتر سيدمحمدحسين ميردهقان در پاسخ به برخي مباحث مبني بر افزايش خودسرانه تعرفه‌هاي پزشکي از سوي برخي مراکز درماني، گفت: مراکز درماني به هيچ وجه حق اقدام به چنين عملي را ندارند؛ چراکه هرگونه تغيير تعرفه‌اي نيازمند مصوبه هيات دولت است.

وي با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت تعيين تکليف تعرفه‌هاي پزشکي 94 در پايان سال گذشته، افزود: تصويب نهايي تعرفه‌هاي تشخيصي – درماني 94 در دولت نيز در جريان است و نهايتا طي دو تا سه هفته آينده اعلام خواهد شد.

ميردهقان تاکيد کرد: اينکه سازماني يا بيمارستاني خودسرانه به تغيير تعرفه‌ها اقدام کنند، تخلف تعرفه‌اي محسوب شده و از نظر وزارت بهداشت قابل قبول نيست و برخورد قانوني صورت مي‌گيرد.

وي در پاسخ به برخي اظهارات مبني بر اقدام سازمان نظام پزشکي براي اعلام تعرفه‌هاي جديد به مراکز درماني، مجددا تاکيد کرد: بدون مصوبه هيات وزيران هرگونه تغيير تعرفه‌اي جايگاه قانوني ندارد و تمام مراکز درماني ملزم هستند که تا زمان اعلام مصوبه هيات وزيران منتظر بمانند. تا آن زمان مراکز درماني بايد طبق تعرفه‌هاي 93 عمل کنند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان