arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۸۳۶۴
تعداد نظرات: ۶۹ نظر
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۶ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۴

روایت خانواده قربانیان از حادثه فرودگاه جده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یکی از اعضای خانواده قربانی اول در فرودگاه جده درباره جزئیات این فاجعه می گوید: «کاروان ما قرار بود ساعت 1 بامداد هشتم فروردین ماه از فرودگاه جده به سوی تهران پرواز کند، در هنگام بازرسی، ماموران سعودی دو نوجوان ایرانی را به بهانه بازرسی بیشتر از کاروان جدا و به اتاقی منتقل کردند. شرطه عربستانی در اتاق اسلحه خود را پشت سر قربانی اول قرار می دهد و به فارسی به او می گوید فقط خفه شو و حرف نزن و عمل شیطانی خود را انجام می دهد. سپس قربانی اول را به بیرون می فرستند اما وی به دلیل و حشت زدگی و حیرت شدید هیچ چیزی به خانواده و مسئولین کاروان نمی گوید. در این حین شرطه های عربستانی به قربانی دوم نیز تجاوز می کنند و سپس او را به خارج از اتاق می فرستند. قربانی دوم اما ماجرا را برای خانواده و مسئولین کاروان می گوید، با اعتراض و سر و صدای خانواده و اعضای کاروان، ماجرا دهان به دهان می چرخد و زوار ایرانی در اعتراض به این جنایت از سوار شدن به هواپیما خودداری می کند.»

به گزارش «انتخاب»، عضو خانواده قربانی اول می افزاید: «با تماس مدیر کاروان، مسئولان کنسول گری جمهوری اسلامی و نماینده بعثه مقام معظم رهبری در محل حاضر می شوند، پزشکی قانونی در محل به بررسی وضعیت دو قربانی می پردازد و جنایت صورت گرفته را تایید می کند.»

عضو خانواده قربانی اول در شرایطی که بغض شدید مانع از سخن گفتنش می شود، می افزاید: «این بچه ها بعد از این اتفاق نمی دانستند چه باید بگویند، شرایط روحی شان بسیار وخیم است و حیثیتشان خدشه دار شده است، از شما خواهش می کنم نامی از کسی نبرید و از آبروی این بچه ها حراست کنید، من فقط به مسئولین می گویم غیرت داشته باشد، فکر کنید این دو نوجوان فرزندان خودتان هستند.»

پدر قربانی اول: این اتفاق، تجاوز یک دولت به دولت دیگر بود

پدر قربانی اول که جانباز دفاع مقدس است، نیز می گوید: «مگر جایی امن تر از حرم امن الهی هم داریم؟ ما به آنتالیا نمی رویم، بچه هایمان را به جاهای آنچنانی نمی بریم، بچه هایمان را بردیم به یک مکان مکان مذهبی، بردیم به ام القرای اسلام، ماموران حکومتی عربستان، بچه های ما را ربودند و جنایت کردند، ابعاد این جنایت قابل شرح نیست. عوامل حکومت آل سعود بودند که بچه های ما را ربودند، آن ها مامور اجرای قانون بودند، ما در گیت بازرسی که نمی توانیم به آن ها بگوییم بازرسی نکنید، وقتی می گویند می خواهیم بازرسی بیشتری انجام دهیم، نمی توانیم مخالفت کنیم، شما چه می دانید آن ها چه نیتی دارند، بچه هایی را که سن پایینی داشتند بردند و درب اتاق را قفل کردند...»

وی می افزاید: «من فکر می کنم این جنایت، جنایتی علیه یک شخص و یک خانواده نیست، این تجاوز یک دولت به دولت دیگر است، آن دو پست فطرت اهمیتی ندارند، حکومت سعودی باید جواب بدهد، در فرودگاه های ایران، بهترین و مودب ترین بچه های سپاه پاسداران مشغول خدمتند، در فرودگاه های ایران مگر با عربستانی ها این طور برخورد می شود، ماموران فرودگاه های ما شریف و باشخصیتند، چرا حکومت عربستان از فاسدترین عناصر بهره می گیرد؟ این ها یک نفر، دو نفر نبودند، یک تیم بودند، همه گیت بازرسی با متجاوزین همکاری کردند، همراه این بچه ها هیچ شیء مشکوکی نبود، هیچ موردی نداشتند، تا این لحظه که من با شما حرف می زنم، پسر من حتی یک بار هم تنهایی به مدرسه نرفته است، همواره از ابتدا بنده یا همسرم او را به مدرسه برده و آورده ایم، یک لحظه از خانواده جدا نبوده، ماموران حکومت عربستان بچه ما را دزدیدند و از ما جدا کردند.»

پدر قربانی اول خاطرنشان می کند: «بچه های ما به عنوان یک ایرانی مسلمان مورد تعدی قرار گرفتند، حالا مسئولان کشور ما در برابر این اتفاق می خواهند چه کار کنند؟ اولا باید این بچه ها را نجات دهیم، من نگران ایمان بچه ها هستم، من بچه ام را در شرایطی بردم به حرم امن الهی که مومن بود و با این وضع او را بازگرداندم. این بچه یک کلام به من نمی گوید، اما من می دانم در درون او چه می گذرد. من عاشق کشور و نظامم هستم، ما دوستدار رهبر عزیز انقلاب هستیم، من در دفاع مقدس با دشمن متجاوز جنگیدم تا به ناموس ایرانی تجاوز نشود. من همه مسئولان کشورمان را دوست دارم چون همه شان را خودمان انتخاب می کنیم، رفتار شرطه های عربستانی، یک دشمنی با ایرانی مسلمان بود، خواستند تحقیرمان کنند، خواستند ملت ما را تحقیر کنند، می دانید که سعودی حمله کرده است به یمن، خواستند عقده گشایی کنند، با ما مثل دشمن رفتار کردند.»

پدر قربانی دوم: هیچ یک از مسئولان سازمان حج و زیارت و وزارت امورخارجه به سراغ ما نیامده اند

پدر قربانی دوم نیز می گوید: «بعد از این جنایت، چند تن از مسولین بعثه مقام معظم رهبری در فرودگاه حاضر شدند و ماجرا را پیگیری کردند. با کنسولگری ایران در جده تماس گرفتیم و نماینده آن در محل فرودگاه حاضر شد و در جریان تنظیم صورت جلسه ماجرا حضور داشت. نزدیک به دو هفته از این موضوع می گذرد و تا به امروز هیچ یک از مسئولان سازمان حج و زیارت و وزارت امورخارجه برای پیگیری موضوع و روشن شدن ابعاد آن به سراغ ما نیامده اند. نماینده کنسولگری ایران در جده به من قول پیگیری داد و گفت شما دیگر پیگیر این ماجرا نباش، من شخصا موضوع را رسیدگی می کنم و نتیجه را به تو اطلاع می دهم، اما تا به امروز خبری به ما نداده اند.»

به نوشته دولت بهار، وی می افزاید: «روحانی کاروان ما به من گفت که طبق قوانین عربستان، آن دو مامور حکمشان اعدام است، به ما گفته اند که فعلا این دو شرطه زندانی هستند اما نمی دانم صحت دارد یا خیر. ما آنجا به سرکنسولگری ایران وکالت دادیم که پیگیر ماجرا باشد و امیدواریم پیگیری های لازم انجام شود و افراد خاطی مجازات شوند. ما به که مسئولین و دستگاه های عربستانی دسترسی نداریم. امید ما به مسئولین کشورمان است که آن ها نیز تا امروز خبری از پیگیری و نتیجه موضوع به ما نداده اند. به یکی از مسئولان کنسولگری ایران در جده گفتم که فکر کن این حادثه برای فرزند خودت اتفاق افتاده است، چه واکنشی نشان می دهی؟ گفتد شما خیالتان راحت باشد، تا حقتان را نگیریم عقب نشینی نمی کنیم. هنوز منتظر جواب آن ها هستیم ولی هیچ خبری نشده است.»
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶۹
در انتظار بررسی: ۸۹۱
غیر قابل انتشار: ۱۹
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
6
289
این باید تیتر اصلی باشه نه تیتر جنبی انتخاب جان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
0
146
"من بچه ام را در شرایطی بردم به حرم امن الهی که مومن بود و با این وضع او را بازگرداندم. این بچه یک کلام به من نمی گوید، اما من می دانم در درون او چه می گذرد. من در دفاع مقدس با دشمن متجاوز جنگیدم تا به ناموس ایرانی تجاوز نشود"
فقط سکوت.
سروش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
37
149
حرم امن الهی؟؟؟ اون حرم که امن بود خادماش رسول خدا و اولادش بودن نه این وهابی های بی دین.چشمتون کور تا شما باشید به جای پز دادن وپول های باد آورده که خرج زیارت های بیخودی میکنید، پولتون خرج جوانان بی بضاعت خودمون بکنید که سر و سامان پیدا کنند.نه بریزید تو کیسه عربهای فاسد که به ناموستون تجاوز کنند هیچ کاری هم نتونید بکنید تازه بیشتر هم برید.
افندی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
115
45
به سلامتی آقای روحانی که با شعار تدبیر و امید و حفظ غیرت ایرانی رای اورد ؟؟؟؟ خدایا چکار کنیم چه کسی را صدا بزنیم میمیرم از این هتک حرمت دو نوجوان که عمری باید زندگی کنند اگر از غیرت و رسوایی خودکشی نکنند خدایا به حرمت بی بی دوعالم که امروز ولادتش هست این دل پر از غم که چند روزی هست ارام و قرار ندارد صبرمان ده آخه چرا ایم خبر ها را رسانه ای کردند ای خدا ما چقدر باید تاوان پس بدیم چرا جنگ عربستان و یمن دامن پاک جوانان ما را بسوزاند که از گسترش این شعله دل پر خون ما آتش بگیرد آقای روحانی این بود تنش زدایی این بود تعامل با جهان سفیرمان را یک سال امریکا نگذاشت به سازمان ملل برود و تحریمها زیاد شدند و حتی برای اولین بار با امریکاییها قهوه خوردیم که در امان باشیم کو آخه تاوان جنگ یمن را هم باید مردم با ابرویشان بدند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
7
128
دولت ایران باید عربستان را تحریم کند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
4
131
ایا به هر قیمتی واجبه که ادم به حج بر ه اعنت بر هر عربستانیه
فریدون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
8
146
خدمتتون عرض کنم من به کشورهای اروپایی سفر کردم اونها ک کافر تشریف دارن مثل یک انسان با ما برخورد میکنند نه مثل این سعودیها رفتار حیوانی داشته باشن
اگر تو عربستان دنبال خدا میگردین خدا همه جا هست نیازی نیست برین کلی پولتون خرج کنین خدارو تو عربستان ببینین برین کشورهای دیگه که از اسلام چیزی نمیدونن ولی خدارو بهتر از ما حسش میکنن
متاسفم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
8
336
برامسئولین وحج وزیارت دربرابر سکوتشان متاسفم ..بفکر یمن باشید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
2
302
خدا لعنتشان کنه... معلوم نیست که این چندمین جنایت بوده که این دو مورد برملا شده... عمره به قیمت لکه دار کردن حیثیت ایرانی... ننگ بر وهابی و آل سعود...
sina
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
2
94
کجاست آن امیری که انتظار داشت مردان بمیرند برای باز کردن خلخال از پای زنان ارمنی
علی(ع) همان ها امروز تجاوز به مردان شیعه کردند و متولیان شیعه شک به تحریم عمره دارند مردانگی ات آرزوی ما است...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
1
257
قابل توجه مسئولین کشور !!!!
چرا مسئولین می خواهند سرپوش بگذارند روی بی آبرویی ایران!!!
چرا این پول هایی که برابر با بودجه عمرانی یک سال کشور است به عربستان می دهند.
چرا منافع چند نفر باید بر منافع کشور ارجع باشد.
چرااااااااااا! !!!!!!!!!!!!!
سایت محترم انتخاب برای حیثیت ایران وایرانی منتشر کنید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
2
215
انتخاب این خبر صحت داره؟؟؟
فردا مصاحبه با خانواده قربانیا تکذیب نشه؟؟؟
اگه صحت داشته باشه من سرمو میکوبم تو مانیتور آخه چرا میگین شبه تجاوز؟؟؟؟
چرا 8 فروردین چیزی نگفتین چون رسانه ای شده دهانتون باز شده؟؟؟
محمودرضا نصرالهی
|
United States
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
5
188
جناب آقای دکتر ظریف.پیگیری این موضوع هم ردیف موضوع هسته ایی مهم و غیرتمند و ملی است.خواهش میکنم کما فی سابق پر قدرت پیگیری فرمایید
فرهاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
7
94
مسولین حج و زیارت و وزارت خارجه بیان سراغتون چی بگن؟؟؟ عذرخواهی کنن؟؟!!!!! حرفایی میزنیا بنده ی خدا ,
اتفاقا پسرت روش نمیشه بشینه جلو مسولین تعریف کنه که بهم تجاوز شده !!!!

ایشالا مسولین پیگیر هستند,و امیدوارم اون دوتا شرطه بی شرم اعدام شن ,
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
0
147
انسان با شنیدن این واقعه بدنش به لرزه می افتد بایستی یک بار برای همیشه تصمیم قاطعی در برابر این عربهای سوسمار خور گرفت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
1
132
متاسفم من شخصا تا اصلاح حکومت عربستان به مکه نمی روم
mehdi
|
Ireland
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
8
79
عمرا. حقشون بکيرند اينا مقصر را امريکا ميبنند
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
1
147
متاسفم تاکی توهین های عرب ها را باید تحمل کنیم؟آیا حج رفتن به این قیمت مگر خدارا نمیتوان در کشورمان عبادت کنیم؟
ناشناس
|
United States
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
2
178
آقا نرو عربستان .
خسروی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
1
141
لعنت بر کسانی که آبروی انسانیت را برده اند
طبق نظرسنجی هوشمندانه سایت انتخاب ۹۷درصد بازدیدکنندگان به تحریم عمره رای دادند
وقت ادب کردن عربستان فرا رسیده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
1
106
یا قران مجید! فکر می کنم این تلنگری برای ما ایرانیان باشد که انگار بیش از حد بی تفاوت شده ایم! وای بر غیرت ما که وهابی کثافت بچه شیعه را بی حرمت می کند و آه از نهاد ارزشمداران در نمی آید
روح اله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
1
116
ننگ باد. خاک ریاض را باید گورستان عرب کرد. برید حج ببینم حاجی میشید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
2
128
مرگ بر آل سعود
کاربر
|
-
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
7
32
وخامت این موضوع به حدی است که نمیتون حرفی ززد.جناب اقای هاشمی که با آنها شیش و بش دارد آیا نمیتواند اقدامی کند .به نظر من حتی جا دارد با عربستان وارد جنگ شویم.
طاهره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
1
60
آقا اگر ما حج را تحریم کنیم نمیمیریم ما ایرانیان بخاطر رفتن به خانه ی خدا مگر قرار است شرفمان را ب عربها بفروشیم پولهای بی زبان مارا وارد عربستان می کنیم در حالیکه در دهنمون ۵ تا دندان سالم نداریم
ناشناس
|
-
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
1
101
آتیش گرفتم!!!!!
سروش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
9
76
حرم امن الهی؟؟؟ اون حرم که امن بود خادماش رسول خدا و اولادش بودن نه این وهابی های بی دین.چشمتون کور تا شما باشید
محمد
|
-
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
1
43
به امید روزی که خبر اعدامشون رو ببینم
هشت سال جوان هامون پر پر شدن که بعدش این خبر رو بشنوم
مسولین لطفا غیرتتون رو ثابت کنید
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
1
73
به امید روزی که خبر اعدامشون رو ببینم
هشت سال جوان هامون پر پر شدن که بعدش این خبر رو بشنوم
پیام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
4
136
اینکه ایشان فرموده اند ما بچه هایمان را به جاهایی مانند آنتالیا نبرده ایم مزید اطلاع باید عرض کنم محیط هتل ها و سواحل آنتالیا بسیار امن تر از جاهای دیگریست که شما تشریف برده اید در ترکیه به توریست به عنوان ولی نعمت نگاه میکنند و به آنها آموزش داده شده است. علت تجاوز ماموران عرب به ایرانیها این است که آنها ایرانی را مسلمان نمیدانند و مجوس و آتش پرست و.... تلقی میکنند هرچند ما سنگ اسلام و اعراب را بیشتر از خودشان به سینه میزنیم.
موسوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
4
69
"نزدیک به دو هفته از این موضوع می گذرد و تا به امروز هیچ یک از مسئولان سازمان حج و زیارت و وزارت امورخارجه برای پیگیری موضوع و روشن شدن ابعاد آن به سراغ ما نیامده اند."
فقط باید گفت ... این گونه مسوولین بی کفایت و بی غیرت
فرهاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
3
74
مرگ بر عربستان. برای تسلی خاطر این دو خانواده می گوییم تمام مردم ایران از این قضیه ناراحت و انشاالله روزی تلافی خواهیم کرد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
2
66
چرا سفیر عربستان احضار نشده؟
پاسخ ها
اشنا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
عربستان در ایران سفیر ندارد. فقط کار دار دارد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
2
49
متاسقم فقط همین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
1
41
سلام امیدوارم مسئولین واقعا مسئول باشند و پیگیری کنند. بنده با خانواده نوبت شرفمان رسیده اما ترجیح می دهم نروم
حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
1
53
سلام.ما مردم ایران می‌بایست جواب این ننگ را با سیلی محکم به عربهای جاهل بدهیم تا هیچ شخص دیگری نتوانند به یک ملت اهانت وتعرض کند.
مرجانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
3
65
1- کاش قربانی اول سخن میگفت تا از بروز تجاوز دوم جلوگیری میشد.
2- خانواده قربانیان که به گفنه آنان حتی یک روز هم فرزندانشان را در ایران تنها نگذاشنه بودند و حتی آنان را به مدرسه میبردند و می آوردند...چطور با طولانی شدن زمان غیبت فرزندشان اعتراض نکردند و فرصت کافی به متجاوزان دادن؟
3- آن مقام مسوولی که گفته شبه تجاوز...در پیشگاه خدا و مردم ایران باید رسما پوزش بخواهد. شبه تجاوز یعنی چه؟؟؟؟؟؟؟
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
1
36
هر دم ازین باغ بری میرسد
عباس فراهانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
6
119
سلام
من فقط یه سوال دارم
اگر امام زنده بود آیا کلا حج رو حرام نمیکرد؟
روی سخنم با کسانیست که میخواهند به خانه خدا بروند:
خدا را در مشتی سنگ و خاک پیدا کردن همان جهالت قبل از اسلام است.
خدا را در دل خود بیابید.
در پاهای برهنه ی یتیمان.
در بی خانمانیه فقیران.
در نگاه درد کشیده ی بیماران.
به والله خدا همینجاست.
مگر قران نمیخوانید؟
(من از رگ گردن به شما نزدیکترم)
و من الله توفیق.
کامران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
1
67
خفت و حقارت تا کی دوباره چند روز پیش بود که به یک هواپیمای ایران اجازه ورود به حریم هوایی عربستان را ندادند . واقعا رفتن به عمره به قیمت حیثیت یک ملت واجب است با بعضی از اقایان نگران منافع فردی خویش به علت به هم خوردن قراردادهایشان هستند ؟؟؟
سیامک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
1
30
و خبری هم نمی شود....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
2
52
لعنت خدا بر آل سعود و فاسدان از خدا بی خبرمسئولین هر چه زودتر حج عمره را تعطیل کنند
ناشناس
|
Canada
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
4
66
عزیز من !!
من چند سال تو عدق اسیر بودم و بجز استقبال مردم هیچ مسیولی سراغ ما نیومد !! اینها وقتی به شما نیاز دارن میان سراغتون و به مردم مثل آدامس نگاه میکنن که وقتی مزه اش رفت تفش میکنن !!!
الان هم خوشبختانه تو ایران نیستم !!
ابوذر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
2
60
بنده به عنوان یک ایرانی مسلمان به شرف حضرت فاطمه سوگند یاد می کنم که هرگز به عربستان نخواهم رفت.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
7
82
به درررررک !؟!؟
وقتی اونقدر هنوز غیرت و فهم و شعور نداریم که با کله می رویم و ثبت نام می کنیم واسه این جور جاها و با افتخار گوی سبقت از هم می گیریم برای ویرانی کشور خویش من دیگه چی بگم ؟؟
از ماست که بر ماست ...
بتمرگید سر جاتون این پول بی زبون رو خرج خودتون و قوم و خویش نیازمند خودتون بکنید والله خدا خشنودتر هست ... می دونم آب در هاون می کوبم پس :
به دررررک !؟!؟!؟
انتخاب بچاپ گاهی نیاز هست به این ادبیات
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
0
33
این واقعه نشان از پستی ورذالت بی حد آل سعود وایادی شیطان صفت آن دارد.حرم امن الهی نباید در دست این آدم نماهای بی دین باشد.
امیرکبیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
0
69
بشینید تا خبرشون بیاد.دلتون خوشه.سر کنسولگری سیخی چنده.اونا دنبال منافع خودشونند.قول میدم یکماه دیگه همه چیز به فراموشی سپرده میشه.ظرفیت اعزام هم بیشتر میشه.فراموش نکنید نون دونی با این چیزا به پایان نمیرسه.مردم اگه خودشون غیرت دارند باید کلا حج رفتنا تحریم کنند که از ایرانیا این کارا بعیده.همون طور که قیمتها همین طور زیاد میشه و صداشونم در نمیاد.ایرانی تو دنیا تکه.خوش به حال مسولین که دارند بی دغدغه حال میکنند.
مرتضى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
1
65
چرا دولت اعزام به عمره را متوقف نمى كند، منافع چه کسی در خطر است ، در دنيا دست زدن به بدن يك فرد آزار جنسى محسوب ميشود و شديدترين مجازاتها را دارد ،اينها وهابى هاى ملخ خور هستند ،اينها همان هايى هستند كه فرزند پيامبر را سر بريدند امام على را در محراب عبادت شهيد كردند ، اين ها عقب افتاده هاى وحشى و حيوان صفت هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
چرا ما همیشه منتظر دولتیم
به عمره رفتنو باید مردم تحریم کنن نه دولت فوقش دولت تحریم کنه از کشور دیگه مردم ایران میرن عمره
کاش مردم ایران عمره رو تحریم کنن و بیشتر بخاطر خودشون
کارون
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
سازمان حج وزیارت زیر مجموعه دولت نیست.بنا براین به دولت ارتباط ندارد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
1
55
بعنوان يك ايراني هيچوقت اعراب سعودی و پست فطرت رو نمي بخشم ،
قطعأ اگر روزي بتونم ضربه اي بهشون بزنم درنگ نخواهم كرد ،

از مسئولين البته با غيرت ميخوام اين خانواده ها و بچه رو از جهت روحي و رواني حمايت كنند ،

ياد امام بخير كه گفت " اگه روزي صدام رو بخاطر جنگ هشت ساله ببخشم ، خاندان صعودي رو هرگز نخواهم بخشيد"
حمید کرسفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
23
56
جالبه.خطاب به پدران این ها باید گفت اگر غیرت داشتی بایداونجا رو به آتیش می کشیدی .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
4
41
حاجی شدن چه سختی ها داره؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
8
39
تو جانباز جنگی هستی که همین وهابی ها درست کردن
به تو هم باید بگم دشمن کیه ؟؟؟
خلایق هر چه لایق
طاها
|
Romania
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
6
51
به به . شان مردم ما و کلاس پاسپورت ایرانی در دنیا چقدر بالا رفته .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
6
54
به نظر من به عنوان یک شهروند این موضوع اینقدر مهم است که اگر عربستان آن دو نفر را اعدام نکند ایران با عربستان وارد جنگ شود هم ارزش دارد .صرفنظر از هر عاقبتی . حداقل اگر آن دو آشغال را اعدام نکردند چهار تا موشک بزنید .
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
22
35
آقای روحانی احترام پاسپورت ایرانی نخواستیم ... .
کورش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
1
61
قيصـــــــــر کجايي ؟؟؟؟
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
1
20
من خودم برای عمره ثبت نام کرده ام ولی به خدا عهد کرده بودم تا عربستان از شیعه کشی دست برندارد به عربستان نروم چون واقعا وقتی که میبینیم اینهمه آشکارا خون شیعه را میمکند چرا باید کاری کرد که مورد قبول رسول خدا (ص)هم نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
2
33
نباید منتظر اقدام مسوولیت باشیم.
اگر هنوز غیرت ایرانی داریم هر کسی که ثبت نام کرده برای عمره طی هفته آینده باید اعلام انصراف کند.
شادمهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
4
38
آقا به نظر بنده عمره که هیچ، حج تمتع رو هم کنسل بکنن. خدا از رگ گردن به بنده هاش نزدیکتره. تو رو خدا شرف ایرانیو از این خائنین به پیامبر با تحریم عربها پس بگیرید.
مکه و مدینه تا زمانی که امام به حقش حضرت حجت (ع) نیایند همینه.
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
2
31
از آل سعود متنفرم
حالم ازشون بهم میخوره
جوجو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
3
28
پدر من نرو حج بخدا برو نماز جمعه برو کمک کن به بهزیستی برو کمک کن به بیمارها برو کمک کن به عروس دامادها
مرتضی
|
Romania
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
3
27
اجازه بدید بچه های دهه شصت برن یمن گور ستان وهابی هارو بکنن تا کی ذلت ما اگه نخایم بریم عمره کی رو باید ببینیم؟
چقدر ذلت ؟ بابا زمان سابق هم چنین غلطی رو با پس گردنی سفیر عربستان و عذر خواهی انان جواب دادیم.
نذاریم خفت و خواری ما کامل بشه.
این هارو باید یه گوش مالی حسابی داد که پا رو دم شیر نذارن
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
2
33
حرف پدر یکی از قربانیان عزیز که جانباز جنگ بوده و گفت من 8سال جنگیدم که از ناموس خودم و شما دفاع کنم و حالا .................
واقعا سکوت جایز نیست مسئولین خدمت گزار
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
1
36
برای غیرت مسئولین کشور متاسفیم! برای نمایندگان خود متاسفیم که!!
آیا این عزت و غیرتی که می گفتید باید حفظ شود همین بود!!!
Mohsen
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
3
51
حج عمره برای هر ایرانی حرام است حرام
به 2 تا نوجون تجاوز نکردند به یک کشور تجاوز کردند و ما باز هم میرویم حج انگار داریم بهشون تعارف میزنیم
واقعا مسخره نیس؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
0
47
به امید دولت و حکومت نباید بود بچه باید با مسایل جنسی اشنا بشن.باید یاد بگیرن تعرض یعنی چه .و اعتراض کنند .این ابرو داری نیست.تا کی سو استفاده.
نظرات بینندگان