arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۸۸۵۹
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۱ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۴

آیت‌الله هاشمی‌: خانواده‌های شهدا و جانبازان نباید هیچ مشکلی داشته باشند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر ضرورت پیگیری مطالبات و نیازهای خانواده‌های شهدا، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و جاویدالاثرها از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: این خانواده‌های مظلوم نباید هیچ مشکلی داشته باشند؛ چرا که آنها همواره در سخت‌ترین شرایط با تقدیم بزرگترین سرمایه‌های خود از انقلاب و کشور حمایت کرده‌اند.

آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار رئیس و معاونان بنیاد شهید و امور ایثارگران، با تأکید بر نقش بی‌بدیل و تأثیرگذار شهدا و خانواده‌هایشان در شکل‌گیری و انسجام انقلاب اسلامی، گفت: اگر شهدا خون پاک و مقدس خود را تقدیم انقلاب اسلامی نمی‌کردند، قطعاً امروز ما در چنین آرامش و امنیتی به سر نمی‌بردیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، عزت، اقتدار و استقلال ایران را مرهون زحمات و جان‌فشانی‌های شهدا، جانبازان، ایثارگران، آزادگان و جاوید الاثرها دانست و افزود: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و از همه مهمتر، پاسداری از ارزش‌ها و آرمان‌های آنها وظیفه تک تک ماست.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به آیه شریفه «وَلاَتَقُولُوا لِمَن یُقْتَلُ فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَ َتُ بَلْ أَحْیَآءٌ وَ لََکِن لآتَشْعُرُون»، اظهار کرد: شهدا زنده‌اند و سهم و روزی خود را از خداوند می‌گیرند و از بالاترین مقام بشری در نزد خداوند برخوردارند.

وی از خانواده‌های شهدا، جانبازان، ایثارگران، آزادگان و جاویدالاثرها به عنوان سرمایه‌های ارزشمند انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: این خانواده‌ها، بهترین و عزیزترین افراد زندگی خود را تقدیم انقلاب کردند که باید مورد تکریم و احترام همگان قرار بگیرند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با تاکید بر ضرورت پیگیری مطالبات و نیازهای خانواده‌های شهدا، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و جاویدالاثرها از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطر نشان کرد: این خانواده‌های مظلوم نباید هیچ مشکلی داشته باشند، چرا که آنها همواره در سخت‌ترین شرایط با تقدیم بزرگترین سرمایه‌های خود از انقلاب و کشور حمایت کرده‌اند.

هاشمی رفسنجانی در ادامه با بیان اینکه «در همه انسان‌ها نوعی حُب نفس و خودخواهی وجود دارد»، افزود: اگر خودخواهی با تقدس همراه شود، سازنده می‌شود و بهترین راه اقناع روحیه خودخواهی، نزدیکی به خداوند است.

وی خطاب به رئیس و معاونان بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطر نشان کرد: آقای روحانی و کابینه‌اش حقیقتاً مخلص انقلاب، کشور و مردم هستند و از این جهت فضای خوبی در اختیار شما قرار گرفته است که باید از این فرصت در اصلاح وضع بنیاد و رسیدگی به مشکلات خانواده‌های شهدا، آزادگان و جانبازان عزیز بهره ببرید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر پیگیری مشکلات خانواده‌های جاویدالاثرها، اظهار کرد: اینان مظلوم‌ترین ایثارگران دفاع مقدسند و باید به خواسته‌های روحی خانواده‌های چشم انتظار آنان توجه شود.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان