arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۹۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۷ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۴

آواره شدن 120هزار یمنی در پی حملات هوایی عربستان و متحدانش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سازمان ملل اعلام کرده در پی حملات هوایی به رهبری عربستان علیه یمن 120 هزار نفر ناچار به ترک خانه های خود شده اند.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، سازمان ملل اطلاعات جدیدی از تعداد یمنی هایی که مجبور به ترک منازل خود شده اند منتشر کرد.

براساس این گزارش، 120 هزار یمنی در پی اجرای عملیات طوفان قاطعیت به رهبری عربستان و با مشارکت 5 کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس ( به جز عمان) و 5 کشور عربی دیگر مجبور شده اند خانه های خود را ترک کنند.

در این گزارش که از سوی دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل منتشر شده آمده است: تنها نزدیک به 60 هزار آواره در استان حجه در صنعا شمال غرب پایتخت یمن به ثبت رسیده است.

گزارش دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل حاکی است: در طول 24 ساعت گذشته مناطق مسکونی در استان های شبوه و الضالع، عدن، صنعا ، صعده ، عمران، مارب و اب بمباران شده اند.

برخی خبرها حاکی است که بمباران شهرها سبب کشته شدن تعدادی از یمنی ها شده ولی دفتر سازمان ملل اطلاع دقیقی از تعداد کشته شدگان ندارد.

بر اساس این گزارش، از هفتم تا 11 ماه جاری در یمن 37 غیر نظامی از جمله 10 کودک و 7 زن کشته و 154 نفر مجروح شده اند.

پیشتر سازمان ملل اعلام کرده بود که در نتیجه حملات هوایی ائتلاف 300 غیر نظامی یمنی کشته شده اند.

براساس این گزارش ، از 22 استان یمن 18 استان در معرض حملات هوایی و بمباران های هواپیماهای عربستان و متحدانش قرار دارد و این عملیات درحالی انجام می گیرد که هیچ گونه کمک های بشر دوستانه به ساکنان یمن صورت نمی گیرد .

در گزارش سازمان ملل آمده است: یمن به شدت از کمبود مواد غذایی رنج می برد همه نانوایی ها در شهر عدن تعطیل شده و تماس تلفنی و شبکه های تلفن همراه در اطراف عدن و ابیان و ضالع نیز قطع گردیده و ساکنان عدن و مکلا نیز از قطع برق که تا 12 ساعت هم می رسد شکایت دارند.

کشور عربستان با هدف بازگرداندن عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن ائتلافی از 10 کشور عربی تشکیل داد و با عملیات با نام طوفان قاطعیت به این کشور حمله کرد.

ترکیه و پاکستان که از سوی ریاض به مشارکت در این عملیات دعوت شده بودند به درخواست عربستان پاسخ منفی دادند.
نظرات بینندگان