arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۹۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۱ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۴

3 بار قصاص براي جوان قاتل

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 مرد جوان که پس از شکست عشقي با آتش زدن خانه ويلايي مرگ سه نفر را رقم زده بود، با حکم قضات دادگاه کيفري استان تهران به سه بار قصاص محکوم شد.

به گزارش جام جم،دوم تير سال 91 ماموران پليس دماوند در جريان آتش سوزي در ويلايي در حوالي شهرستان دماوند قرار گرفتند. با حضور تيم جنايي در محل جنايت مشخص شد، در زمان آتش سوزي پنج نفر در داخل ويلا حضور داشتند که دو زن سالخورده به نام هاي «محبوبه» و «فروغ» و پسر جواني که «مختار» نام داشت بر اثر شدت سوختگي جان خود را از دست داده بودند.

صاحب ويلا به نام «فريده» که در محل حادثه حضور داشت در جريان تحقيقات گفت: همسرم به نام حميد ويلاي من را به آتش کشيد. مدتي قبل با «حميد» آشنا شدم، اما بعد فهميدم اين رابطه اشتباه است و نمي توانم به زندگي با او ادامه دهم، به «حميد» گفتم تو چند سال از من کوچک تر هستي و نبايد با هم باشيم و درخواست کردم جدا شويم اما او دست بردار نبود، مي گفت عاشقم شده است. وقتي «حميد» متوجه شد ديگر نمي تواند به رابطه با من اميد داشته باشد تهديدم کرد و گفت رويم اسيد مي پاشد و کاري مي کند که نتوانم زندگي کنم.

وي ادامه داد: براي مدتي از تهران رفتم تا مرا فراموش کند. روز حادثه در ويلا بودم که صداي فريادهاي «حميد» را بيرون از خانه شنيدم. به من گفت بنزين با خودش آورده و اگر به حرفش گوش ندهم، خودش را آتش مي زند. بيرون رفتم تا آرامش کنم که يکدفعه گالن بنزين را بلند کرد تا روي من بريزد، داخل خانه رفتم و در را هم قفل کردم. متوجه نشدم چطور خانه را آتش زد.

در ادامه تحقيقات «حميد» دستگير شد که در بازجويي ها گفت: من قصد قتل نداشتم و فقط مي خواستم «فريده» را بترسانم.با تکميل تحقيقات و شکايت اولياي دم قربانيان، وي براي بازسازي صحنه قتل به محل جرم منتقل شد و يک بار ديگر جزئيات را براي ماموران اداره آگاهي توضيح داد. پس از جمع آوري مدارک، کيفرخواست متهم صادر شد و حميد صبح ديروز در شعبه 71 دادگاه کيفري استان تهران پاي ميز محاکمه قرار گرفت.

در ابتداي اين جلسه که به رياست قاضي عزيزمحمدي برگزار شد، اولياي دم قربانيان براي حميد درخواست قصاص کردند.

در ادامه فريده در جايگاه قرار گرفت و گفت: ويلا را اجاره داده بودم و روز حادثه به آنجا رفتم که حميد هم خودش را به ويلا رساند. من ديگر علاقه اي به ادامه زندگي با او نداشتم که حميد با تهديد اقدام به آتش سوزي کرد.

رئيس دادگاه سپس با تفهيم اتهام به حميد از او خواست به دفاع از خود بپردازد که مرد 37 ساله با رد اتهام قتل عمدي گفت: مدتي بود که بافريده اختلاف داشتيم و روز حادثه براي پيدا کردن او با ويلا تماس گرفتم که مرد ناشناسي تلفن را جواب داد و مدعي شد برادر فريده است. مي دانستم که او برادر ندارد به همين خاطر راهي ويلا شدم. وقتي به ويلا رسيدم، فريده آنجا بود. بنزين را روي خودم ريخته و تهديد کردم اگر فريده به زندگي با من ادامه ندهد خودم را آتش مي زنم. بعد يکي از افرادي که داخل ويلا بود به سمت من آمد و مرا آرام کرد، اما به دليل اين که بخار بنزين به بخاري رسيده بود، ويلا آتش گرفت.

در پايان جلسه دادگاه يکي از شاهدان ماجرا در جايگاه قرار گرفت و اظهار کرد: من نديدم که متهم روي خودش بنزين بريزد. او تهديد مي کرد قصد آتش زدن ويلا را دارد.

پس از آخرين دفاعيات متهم و وکيل مدافعش، رئيس دادگاه و چهار قاضي مستشار براي صدور حکم وارد شور شده و حميد را به سه بار قصاص محکوم کردند.
نظرات بینندگان