arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۹۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۲ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۴

چرا کي‌روش مي‌خواهد برود؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 نشست مطبوعاتي روز گذشته سرمربي تيم‌ملي بازهم به ابهامات اطراف مهم‌ترين صندلي فوتبال ايران دامن زد.

ساعتي پس از قرعه‌کشي مرحله اول مرحله مقدماتي جام جهاني در شرايطي که با حرفهاي مثبت طرفين در پايان جلسات مربوط به تمديد قرارداد، همه چيز حکايت از ادامه همکاري کارلوس کي روش با تيم ملي ايران داشت، اظهارنظرهايي تند از سوي سرمربي تيم ملي همه چيز را به هم ريخت.

کارلوس کي روش در اين نشست که پس از جلسه اش با علي کفاشيان آن را سازماندهي کرده بود، يک بار ديگر از استانداردهايي گفت که او براي ادامه کارش در ايران درخواست کرده اما تضميني براي ايجادشان نيست، وي همچنين تلويحا به شرطهاي فدراسيون براي ادامه کار اشاره کرد و البته حدودي که در دوره جديد کاري برايش در نظرگرفته اند.

بنابرآنچه نزديکان کي روش مي گويند، براي ادامه کار شروطي براي کي روش در نظر گرفته شده که مهمترين اش ، واگذاري امور اردوها، مسئله انتخاب دستيار ايراني و نکته هايي از اين قبيل به فدراسيون فوتبال است. مسائلي که از ديد کي روش در حيطه فني جاي دارند و طبعا يک مربي مثل او در اين موارد کوتاه نمي آيد. کي روش همچنين از حضور يک اقليت قدرتمند مخالف ، که وجودشان در دبيرکل فدراسيون فوتبال متبلور است بيم دارد و تصور او اين است که 4 سال آينده دشوارتر از قبل خواهد بود. اشاره او به مسئله ممنوعيت خروج از ايران است که براي اولين بار برايش رخ داده و شايد باز هم اتفاق بيافتد چه، ممکن است با افزايش تنش بين طرفين، اين انرژي منفي به حوزه هاي ديگر نشت کند.

اما در طرف مقابل، فدراسيون سکوتي فعالانه را مقابل کي‌روش در پيش گرفته تا آرام آرام ساز مخالف سرمربي پرتغالي در ذهن مردم به بهانه گيري بدل شود ، چيزي که از سرمايه اجتماعي اين سرمربي محبوب خواهد کاست . فدراسيون همچنين ، حدس مي زند کي روش با تيم ديگري به توافق رسيده و بنابراين بر او سخت مي گيرد که اگر قرار باشد جدايي اي در پيش باشد ، با حداقل امتياز دادن رخ بدهد. اين مسئله موضوعي بسيار مهم در گفت و گو هاست. آنها اگر در اين باره به قطعيت برسند فشار بيشتري روي سرمربي خواهند گذاشت تا مثلا کي روش دستمزد عقب افتاده خود را ببخشد و برگه توافق را امضا کند.

جالب اينکه فدراسيون، در همه مصاحبه ها از نگاه مثبت وزارت ورزش به ادامه همکاري با کي روش گفته و هرگز مخالفت يا جزييات مسئله ساز را علني نمي کنند و اين روشي است که باز کي روش را در موضع ضعف قرار خواهد داد، سرمربي اي که وقتي از کلمه گروگانگيري در نشست ديروز استفاده کرد، واضح بود چقدر از ادامه مذاکراتش با کفاشيان ناراضي است .

نکته مهم درباره کي روش اين است که او در دوران سرمربيگري در ايران همواره افکار عمومي را با کلمات قدرتمندش در کنترل داشته اما ديروز آثاري از استيصال يا ميل به خداحافظي در حرفهاي او بود ، چيزي که قبلا هرگز در کي روش نديده بوديم.

با انجام قرعه کشي در مرحله اول مقدماتي جام جهاني و آرايش حريفان نه چندان قدرتمند در گروه ايران، حالا نگراني ها هم از آينده نزديک برداشته شده و شايد راه جدايي هم باز تر شده است.

منبع : ورزش سه
نظرات بینندگان