arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۹۲۰۴
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۲ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۴

پوردستان: يمن زخم خورده يک ائتلاف ناجوانمردانه است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 فرمانده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران با اشاره به اين‌که جنگ‌هاي مشارکتي و نيابتي چهره جديدي از تهديدات است، اظهار کرد: اکنون داعش و بوکوحرام به نيابت از آمريکا و اسرائيل جنايت مي‌کنند و يمن زخم خورده يک ائتلاف ناجوانمردانه است.

امير سرتيپ احمدرضا پوردستان صبح امروز در مراسم رونمايي از جديدترين دستاوردهاي سازمان جهاد خودکفايي نيروي زميني ارتش، با اظهار اين‌که امروز با چهره جديدي از تهديدات مواجه هستيم، خاطرنشان کرد: وظيفه نيروهاي مسلح اين است که متناسب با اين تهديدها ظرفيت‌هاي جديدي را ايجاد کنند.

وي افزود: نيروي زميني در اين راستا گام‌هاي بلندي برداشته است. ما شرايط را تحليل کرده و متناسب با شرايط تاکتيک‌ها و تکنيک‌هاي جديدي را طراحي ‌کرده‌ايم. رزمايش محمد رسول‌الله (ص) 1 و 2 نيز با نگاه به تهديدات جديد برگزار شد. ما در تاکتيک‌هاي خود به چهار مولفه تحرک، حفاظت، دقت و قدرت آتش توجه کرده و ايده‌هاي خود را بر اساس اين 4 مولفه به محصول تبديل مي‌کنيم.

فرمانده نيروي زميني همچنين خاطرنشان کرد: هدف‌گذاري درست در زمينه رزم زميني يکي از دلايل موفقيت جهاد خودکفايي نيروي زميني است. ما جوانان نخبه خود را شناسايي کرده و به مراکز آموزش عالي فرستاديم و امروز اين جوانان محصولات جديدي را براي ارتش طراحي و توليد مي‌کنند. اين محصولات با بودجه‌هاي اندکي توليد مي‌شوند.

امير پوردستان در پايان با بيان اين‌که کارشناسان جهاد خودکفايي فاصله ايده تا محصول را بسيار کوتاه کرده‌اند، افزود: سياست کلي در حوزه تحقيقات صنعتي نيروي زميني بر اساس ارتقاء کيفي محصولات در حوزه رزم زميني، کاهش چگالي افراد در متر مربع، جدا کردن انسان از سلاح و افزايش قدرت و دقت آتش است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان