arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۹۶۲۵
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۱ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۴

نياز فوري 16 ميليون يمني به مواد غذايي

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 پايگاه خبري الصعده يمن روز شنبه اعلام کرد: 16 ميليون يمني به کمترين سطح ضروريات انساني از جمله مواد غذا و کمکهاي پزشکي نياز فوري دارند.

اين گزارش ایرنا به نقل از منابع مطلع در نهاد برنامه غذايي سازمان ملل افزود: حدود 61 درصد از مردم يمن هم اکنون با بحران غذايي شديدي روبه رو هستند و به کمک هاي اين نهاد بين المللي نياز مبرم دارند.

بر اساس اين گزارش، بيش از 40 درصد از مردم يمن حتي پيش از شروع عمليات 'طوفان قاطعيت' به رهبري عربستان عليه تاسيسات زيربنايي و خدماتي يمن، با بحران کمبود مواد غذايي روبرو بودند و اکنون اين بحران شديدتر شده است.

اين گزارش افزود: 16 ميليون نفر از مردم يمن به دليل بمبارانهاي عربستان از دسترسي به آب آشاميدني سالم محروم شده اد و بيش از 10 ميليون و 600 هزار نفر از آنان نيز از کمبود شديد مواد غذايي رنج مي برند.

برنامه جهاني غذاي سازمان ملل پيش از اين با درخواست يک بودجه 249 ميليون دلاري گفته بود که در صورت تامين بودجه مورد نياز، قادر خواهد بود نزديک به شش ميليون نفر از مردم نيازمند يمني را در فاصله دو سال آينده زير پوشش کمک هاي اين نهاد قرار دهد.

اين نهاد بين المللي با اشاره به نياز شديد مردم يمن به کمک هاي اين سازمان و نهادهاي ديگر بين المللي، از کشورهاي منطقه خواسته تا از طريق کمک هاي مالي براي تامين نياز هاي اوليه، مانع رنج بيشتر مردم اين کشور شوند.

بر اساس اين گزارش، درصد کودکان زير پنج سال مبتلا به ضعف به 13 و درصد کودکان زير پنج سال مبتلا به کوتاهي قد در يمن به 47 درصد مي رسد.

عربستان و 9 کشور عربي ديگر به بهانه دفاع از عبدربه منصور هادي رييس جمهوري مستعفي و فراري يمن از ششم فروردين با آغاز حملات هوايي و دريايي موسوم به طوفان قاطعيت، تاسيسات زيربنايي و خدماتي شهرهاي مختلف يمن را بمباران کرده اند.

عربستان تاکنون حتي از فرود هواپيماهاي حامل کمک هاي امدادي و غذايي براي مردم يمن نيز جلوگيري کرده و به آنها اجازه ورود به فرودگاه صنعا را نداده است.
نظرات بینندگان