arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۹۹۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۲ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۴

روحاني: رژيم صهيونيستي خطر اصلي منطقه است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رييس جمهوري رژيم صهيونيستي را خطر اصلي منطقه در زمينه سلاح هاي کشتار جمعي نظير تسليحات هسته اي، شيميايي و ميکروبي دانست و تصريح کرد: همه کشورها بايد به فشارهاي سياسي خود با هدف سرفرود آوردن اين رژيم در برابر قوانين بين المللي و پذيرش اين قوانين، بيفزايند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، حجت الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني رييس جمهوري روز دوشنبه و پس از دريافت استوارنامه سفير جديد الجزاير با قدرداني از مواضع خوب الجزيره از برنامه صلح آميز هسته اي ايران در طول سالهاي گذشته گفت : دو کشور در اين موضوع اشتراک نظر دارند که همه کشورها مي توانند در چارچوب معاهده منع گسترش تسليحات اتمي(ان.پي.تي)، از انرژي صلح آميز هسته اي برخوردار باشند و منطقه و جهان بايد عاري از سلاح هاي کشتار جمعي باشد.

رييس جمهوري با اشاره به عضويت ايران و الجزاير در سازمان کشورهاي صادرکننده نفت(اوپک)، قيمت امروز نفت را به زيان توليدکنندگان و ثبات بازار جهاني دانست و اظهارداشت: اميدواريم تلاش هاي دو کشور درکنار ساير کشورهاي هم نظر براي بازگشت تعادل به بازار نفت ادامه يابد.

دکتر روحاني سپس وجود درگيريهاي سياسي و معضل تروريسم در کشورهاي منطقه را خاطرنشان ساخت و گفت: مسايل در ليبي ، سوريه و يمن با راه حل نظامي خاتمه نمي يابد و همه بايد کمک کنيم تا با راه حل سياسي، مشکلات حل و فصل شود.

رييس جمهوري ادامه داد: دريمن مردم بي گناه ، زنان و کودکان کشته مي شوند و بسياري از زيربناهاي اقتصادي ويران شده است. در اين شرايط برخي از کشورهاي منطقه بجاي ايجاد ائتلاف براي جلوگيري از درگيري و استقرار صلح و براي نجات منطقه ، متاسفانه براي بمباران منطقه ائتلاف تشکيل داده اند.

دکتر روحاني گفت : اميدوارم کشورهاي خواهان صلح در منطقه نظير ايران و الجزاير بتوانند در اين باره رايزني هاي خود را افزايش دهند و براي صلح و استفاده از راه حل سياسي توفيق بدست آورند.

"عبدالمنعم احريز" سفير جديد الجزاير نيز در اين ديدار با ابلاغ سلام گرم رييس جمهوري کشورش به رهبر معظم انقلاب ، رييس جمهوري و دولت و ملت ايران ، اراده مسولان عالي رتبه کشورش را براي گسترش و تعميق همکاري ها با ايران آنگونه که شايسته ملت هاي دو کشور است، خاطرنشان ساخت.

وي از تشکيل کميسيون مشترک دو کشور براي بررسي مناسبات فيمابين در ماه هاي اخير و برنامه ريزي براي توسعه همکاري سياسي در الجزاير خبر داد و گفت: تهران و الجزيره در بسياري از مسايل دو جانبه و منطقه اي ، مي توانند همکاري کنند.

سفير جديد الجزاير با اعلام همبستگي کشورش با برنامه صلح آميز هسته اي ايران در سالهاي گذشته ، ابراز خرسندي کشورش از تفاهم حاصل شده ميان ايران و ۱+۵ را يادآور شد و آن را گامي مهم در جهت حفظ صلح در منطقه و جهان توصيف کرد.

وي با اعلام نگراني کشورش از تحولات خاورميانه و شمال آفريقا ، گفت : کشورش تلاش مي کند تا با افزايش رايزني ، همکاري همه جانبه جهت حل مسايل مالي ، ليبي و يمن بوجود آورد زيرا هدف الجزاير جلوگيري از ويراني و خونريزي در منطقه و حفظ تماميت ارضي کشورهاست.
نظرات بینندگان