arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۰۲۲۸
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۸ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴

الوقت: تجاوز سعودي‌ها به يمن تا فردا متوقف خواهد شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 يک پايگاه خبري تحليلي از توقف تجاوز سعودي‌ها به يمن تا فردا خبر داد.

به گزارش تسنيم، منابع ديپلماتيک آگاه در گفتگو با پايگاه تحليلي خبري الوقت اعلام کردند، در پي افزايش فشارهاي مردمي و ديپلماتيک عليه مقامات سعودي و بي‌نتيجه ماندن حملات هوايي عليه مردم بي‌پناه يمن، اين حملات حداکثر تا فردا چهارشنبه متوقف خواهد شد.

اين منبع که نخواست نامش فاش شود، در ادامه افزود: در حال حاضر گفتگوهايي به‌صورت فشرده درجريان است و سعي مي‌شود با اعمال فشار عليه رياض، اين جنگ تا فردا متوقف شود.

همچنين به گزارش نسيم به نقل از منابع مصري، عربستان تا ساعاتي ديگر طي بيانيه‌اي، در يمن اعلام آتش‌بس خواهد کرد.به گزارش "المنار"، اين بيانيه پس از دو روز مذاکره "دشوار" ميان نمايندگان اتحاديه عرب و نماينده حزب "کنفرانس ملي يمن" صادر خواهد شد.

موج حملات هوايي رياض عليه مردم يمن از چهار هفته پيش آغاز شده و تاکنون هزاران کشته و زخمي به جاي گذاشته است.

پيش از اين نيز معاون وزير امور خارجه ايران در خبري از توقف حملات در يمن طي ساعت‌هاي آينده خبر داده بود.

اميرعبداللهيان گفت: تحولات يمن يکي از موضوعاتي است که دستگاه ديپلماسي کشورمان به آن توجه دارد و خوشبين هستيم که در ساعات آينده پيرو مجموع تلاش‌هايي که شده است شاهد توقف حملات نظامي به يمن باشيم.

حسين اميرعبداللهيان در آغاز نشست سه‌جانبه معاونان وزراي خارجه ايران،‌ سوئيس و سوريه اظهار کرد: تحولات يمن يکي از موضوعاتي است که دستگاه ديپلماسي کشورمان به آن توجه دارد و خوشبين هستيم که در ساعات آينده پيرو مجموع تلاش‌هاي صورت گرفته شاهد توقف حملات نظامي به يمن باشيم.

معاون عربي ــ آفريقايي وزير امور خارجه افزود: ما خوشبينيم که در ساعات آينده شاهد آن باشيم که گروه‌هاي مختلف يمني بر سر ميز مذاکره گرد آيند و براي تقويت روند سياسي در اين کشور تلاش کنند.
نظرات بینندگان