arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۰۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۴ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴

امام جمعه مشهد: در یکی از ادوار مذاکرات، جان کری به ظریف گفت «ای کاش ما نیز در آمریکا یک رهبر داشتیم»

امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به این‌که ۲ آبراه بزرگ بین‌المللی امروز در انحصار جریان مقاومت است گفت: مردم دنیا بار دیگر کپی جنایات صهیونیست‌ها را در حملات طاغوت عربستان دیدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به این‌که ۲ آبراه بزرگ بین‌المللی امروز در انحصار جریان مقاومت است گفت: مردم دنیا بار دیگر کپی جنایات صهیونیست‌ها را در حملات طاغوت عربستان دیدند.

به گزارش «انتخاب»، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه نخست نماز جمعه مشهد مقدس در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: دوستی‌ها گاهی از اوقات مبتنی بر جریان احساسی است که ارزش زیادی ندارد بلکه دوستی ارزشمند دوستی هدفمند است که بر دو عنصر همدلی و همگامی استوار است.

امام جمعه مشهد مقدس بیان کرد: اگر با کسی دوست می‌شوید که خط او را قبول ندارید در زندگی شما را به زحمت می‌اندازد و مسیر اضافه‌ای برای شما ایجاد می‌کند و این برای شما رنج و زحمت دارد.

علم الهدی بیان کرد: حضرت علی(ع) می‌فرمایند: دوستی و عشق خود را به کسی که به تو وفا ندارد، نده؛ بنابراین دوستی و دلدادگی یک سرمایه است، برای گذران یک زندگی سعادتمندانه استعدادهای گوناگون دارید که یکی از آنها رفاقت است.

وی افزود: بنابراین ایشان از دوستی با عنوان سرمایه یاد می‌کنند، این سرمایه را به چه کسی می‌دهید و با چه کسی طرح رفاقت می‌ریزید؟ در سبک زندگی اسلامی مسئله دوستی یک اصل است اما اصلی که برنامه و حساب و دستور و سبک دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: باید ابتدای هر دوستی در رابطه با غایت آن فکر کرد، دل یک ابزار بیشتر نیست، خداوند در باطن یک انسان دو دل خلق نکرده است، رفاقت به معنای دلدادگی و دلبستگی غلط است.

علم الهدی خاطرنشان کرد: خداوند اصل توحید را در همین دلبستگی ما می‌خواهد و توحید باید در دل ما باشد.

علم الهدی بیان کرد: خوشبختانه مقام معظم رهبری با تثبیت اصل قطعی همدلی و همزبانی آرامش و اطمینانی را در کشور تحکیم کردند که در سایه آن تیم مذاکره کننده با قدرت بیشتری وارد عرصه ادامه مذاکرات شد و قاطعیت رهبری نیز در 4 اصل نمایان شد تا تیم مذاکره کننده روی این 4 خط استقامت کند و از سوی دیگر از یک کشور آرام و مطئمن نیز تیم مذاکره کننده بدرقه شود.

وی خاطرنشان کرد: از آن سو نیز آمریکایی‌ها در داخل خودشان اختلاف داشتند بین دولت و کنگره اختلاف ایجاد شد با وجودی که هر دو طرفدار مذاکره هستند و هر کدام از این مذاکره می‌خواهند به نفع خود بهره برداری کنند، دولت اوباما می‌خواهد از این طریق دموکراتها در انتخابات بعدی پیروز شوند و کنگره نیز می‌خواهد از این امتیاز به سود جمهوریخواهان استفاده کنند و این دو مانند گرگ به جان هم افتاده‌اند.

امام جمعه مشهد مقدس بیان کرد: وزیر امور خارجه گفت در یکی از مذاکرات با وزیر خارجه آمریکا یک جا جان کری این را بیان کرد که «ای کاش ما نیز در آمریکا یک رهبر داشتیم»؛ برادران این نعمت فاطمه و علی و امام زمان است، جریانی اتفاق افتاد و عزت و احترام ما محفوظ ماند.

علم الهدی خاطرنشان کرد: مسئله دیگر اعلام آتش بس یک طرفه از سوی طاغوت عربستان علیه مردم یمن بود، جمله‌ای افتضاح آمیز در بیانیه ائتلاف شیطانی توفان صادر شد و گفتند چون به اهداف خود رسیدیم حملات خود را قطع می‌کنیم. اهداف شما چه بود؟ کشتار 150 کودک و بمباران بیمارستان‌ها؟ شما آدم و بچه کشتید، یعنی مردم دنیا بار دیگر کپی جنایات صهیونیست‌ها را در حملات طاغوت عربستان دیدند.

وی گفت: شما می‌گوئید به نتیجه رسیدیم؟ هدف شما بچه کشی بود؟ کپی جنایات اسرائیل را در غزه و لبنان می‌خواستید نشان دهید یا به دنبال بردن آبروی خود بودید؟ حکومت سعودی خادم الحرمین بوده است و مورد توجه امت اسلام بوده است. این حکومت را به یک طاغوت بی رحم و آدم کش مبدل کردید. هدف شما این بود؟ آیا توانستید یکی از عملیات انصارالله را متوقف کنید. در دل عملیات شما انصارالله عدن را تسخیر کردند و عناصر مزدور را نابود کردند و اسلحه‌ها را مصادره کردند و از نظر سیاسی تمام احزاب سیاسی یمن یکپارچه دنبال انصارالله راه افتادند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: نفرت از منصور هادی در یمن نهادینه شد و احزاب طرفدارش نیز از مردم شرمنده شدند و به انصارالله پیوستند. آیا اینها نتایجی شود که شما می‌خواستید؟

علم الهدی خاطرنشان کرد: هلال مقاومت یمن را فراگرفت و امروز در کره زمین دو آبراه بزرگ دریای که سرنوشت ساز اقتصاد و سیاست است یعنی تنگه هرمز و باب المندب در تیول جریان مقاومت قرار گرفت.


نظرات بینندگان