arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۰۸۵۲
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۲۰ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴

شاهزاده سعودي وعده اهداء خودرو گرانقيمت به خلبانان مامور حمله به يمن را "حذف کرد"

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 مجله فوربز در سال ۲۰۱۳ شاهزاده وليد بن طلال را ميان ثروتمندترين افراد دنيا در رده ۲۶ قرار داد و داراي او را ۲۰ ميليارد دلار اعلام کرد.

يک شاهزاده ميلياردر عربستان سعودي ظاهرا خبر قصد خود در باره اهداء صد خودرو لوکس بنتلي به خلبانان سعودي مامور حمله به يمن را از حساب کاربري خود در تويتر حذف کرده است.

شاهزاده الوليد بن طلال که از جمله ثروتمندترين افراد جهان است ضمن تبريک به پادشاهي عربستان سعودي از آن چه "پيروزي عمليات نظامي در يمن" خواند، توييت کرده بود به هر خلبان شرکت کننده در اين عمليات يک دستگاه خودرو گرانبهاي بنتلي هديه مي‌کند.

اين خبر بازتاب زيادي در شبکه‌هاي اجتماعي در پي داشت.

در پاسخ به توييت وي برخي کاربران در عربستان سعودي اين قصد عضو خاندان پادشاهي را تحسين کرده و گفته بودند خلبانان سزاوار پاداش هستند. اما کاربران ديگر در خارج از اين کشور اين پيشنهاد را بي‌معني توصيف کردند. يک کار بر يمني توييتر گفته بود که اهداء آمبولانس به کشور فقير و زجر کشيده او کاري مناسب‌تر مي بود.

مجله فوربز در فهرست ثروتمندترين افراد جهان در سال ۲۰۱۳ شاهزاده وليد بن طلال را در رده ۲۶ قرار داد و دارايي او را ۲۰ ميليارد دلار تخمين زد.

در تحولي ديگر مربوط به يمن صندوق کودکان سازمان ملل متحد - يونيسف - امروز جمعه، ۴ اردبهشت (۲۴ آوريل) اعلام کرد که طي يک ماه اخير در درگيري ها و حملات هوايي در يمن ۱۱۵ کودک کشته شده اند.

اين نهاد سازمان ملل گفته است حدود نيمي از اين کودکان در بمبارن هواپيماهاي نيروهاي ائتلاف به رهبري عربستان سعودي کشته شده اند و ديگران در اثر بمب گذاري، تيراندازي و گلوله باران جان خود را از دست داده اند.
ائتلاف به رهبري عربستان سعودي با وجود اعلام پايان عمليات هوايي، همچنان به حمله به مواضع شورشيان مخالف دولت در يمن ادامه داده ااست.

عربستان سعودي و کشور هاي عربي متحد آن که از دولت عبد ربه منصور هادي، رئيس جمهوري يمن حمايت مي کنند طي يک ماه گذشته در چارچوب يک ائتلاف بين المللي به عمليات هوايي عليه نيروهاي مخالف دولت ادامه داده اند اما اکنون مي گويند از دامنه و شدت اين عمليات کاسته شده است.

نيرو هاي طرفدار آقاي هادي در جنگ با حوثي هاي زيدي مذهب، که يکي از شاخه هاي مذهب شيعه است، و نيرو هاي وفاداد به علي عبدالله صالح، رئيس جمهور سابق اين کشور درگير هستند.

حوثي هاي يمن که حکومت عبد ربه منصور هادي را با کمک نيروهاي وفادار به علي عبدالله صالح رئيس جمهور پيشين ساقط کرده اند از حمايت ايران برخوردارند هرچند ايران ارسال سلاح براي آنها را تکذيب مي کند.

سازمان ملل متحد روز جمعه اعلام کرد که در درگيري هاي يمن دست کم ۵۵۱ غيرنظامي کشته شده اند که بيش از نيمي از کل آمار قربانيان بحران يمن است.

نظرات بینندگان