arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۰۸۸
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۲۳ - ۲۹ بهمن ۱۳۸۹

کیهان: فرزند روح الامینی قرباني آتش افروزي فتنه گران شد

روزنامه کیهان در شماره ی امروز خود با انعکاس نظرات برخی خواص که در ماههای اخیر سکوت اختیار کرده بودند، نوشت: عبدالحسين روح الاميني دبيركل حزب توسعه و عدالت كه فرزندش قرباني آتش افروزي فتنه گران شد، درباره سكوت شمار معدودي از چهره هاي سياسي به مهر گفته است: براي كساني كه تاكنون سكوت كرده اند و موضع خود را با سران فتنه روشن نساخته اند، ديگر خيلي دير شده است. سران فتنه چيزي جز آلت دست و بازيچه آمريكا و اسرائيل نيستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه کیهان در شماره ی امروز خود با انعکاس نظرات برخی خواص که در ماههای اخیر سکوت اختیار کرده بودند، نوشت: عبدالحسين روح الاميني دبيركل حزب توسعه و عدالت كه فرزندش قرباني آتش افروزي فتنه گران شد، درباره سكوت شمار معدودي از چهره هاي سياسي به مهر گفته است: براي كساني كه تاكنون سكوت كرده اند و موضع خود را با سران فتنه روشن نساخته اند، ديگر خيلي دير شده است. سران فتنه چيزي جز آلت دست و بازيچه آمريكا و اسرائيل نيستند.

به گزارش انتخاب؛ متن این خبر در پی می آید:

ارگان رسمي دولت انگليس از گسترش اتفاق نظر در ميان اعضاي خانواده بزرگ نسبت به دست اندركاران داخلي فتنه ابراز نگراني كرد.

بي بي سي با بررسي اتفاق نظر پديد آمده در طيفي از چهره هاي سياسي در ايران- از مراجع عظام و اصولگرايان و رئيس و نمايندگان مجلس گرفته تا چهره هايي مانند ناطق نوري، حسن روحاني، و حتي اقليت مجلس- نوشت: همگرايي و اجماع نيروهاي مختلف اصولگرا در محكوميت ميرحسين موسوي، مهدي كروبي و محمد خاتمي و تقاضاي فزاينده براي مجازات آنها، فرض دستگيري قريب الوقوع را تقويت مي كند، چرا كه به نظر مي رسد ديگر، محاكمه و تنبيه قانوني «سران فتنه» محدود به رسانه ها و تشكل هاي دانشجويي هوادار دولت و نيروهاي افراطي در بلوك قدرت نيست و پژواك اين خواست اكنون به سطوح بالاتر قدرت ارتقا يافته است.

اين رسانه وابسته به وزارت خارجه و سرويس جاسوسي انگليس اضافه كرد: سابقه برخورد نظام در بحران هاي قبلي و بخصوص كساني كه در برابر نظام نافرماني پيشه ساخته اند، آشكار مي سازد كه اراده جدي در سطوح بالاي قدرت براي تنبيه و گوشمالي دادن كساني كه سران فتنه ناميده مي شوند، وجود دارد و اصل برخورد گريز ناپذير است.

بي بي سي در عين حال سران فتنه را از بازگشت و پشيماني برحذر داشت.

سايت ضدانقلابي روزنت نيز با ابراز حيرت نسبت به اتفاق نظر پديد آمده بر سر محكوميت فتنه گران نوشت: در ميان افرادي كه موضع گرفتند، كساني هم بودند كه در جريان انتخابات گذشته رياست جمهوري يا به صراحت و يا به صورت غيررسمي از ميرحسين موسوي حمايت كرده بودند و بعد از انتخابات نيز حاضر به محكوم كردن صريح معترضان نشده بودند و به همين علت طرفداران آيت الله خامنه اي آنها را مصداق «خواص بي بصيرت» در سخنان رهبر جمهوري اسلامي مي دانستند. از جمله حسن روحاني و [...]

خاطرنشان مي شود شهردار تهران محمدباقر قاليباف روز پنج شنبه همراه با ساير اصولگرايان، به موضع گيري شديد عليه فتنه گراني كه اغتشاش 25 بهمن را راه انداختند، پرداخت و در سرمقاله همشهري تاكيد كرد: سران فتنه نه دين دارند و نه عقل. فتنه جويي روز دوشنبه با هدف انحراف افكار جهاني از تغيير و تحول در كشورهاي عربي و همچنين كمرنگ ساختن حضور درخشان ملت ايران در بيست و دوم بهمن، اتفاق افتاد و اثبات كرد كه مسببان اين اتفاقات و علي الخصوص سران فتنه نه دين دارند و نه عقل؛ و از منظر ملت شريف ايران، گناه عملكرد آنان مشابه و مترادف كساني است كه هم اكنون ما آنها را به نام منافقين مي شناسيم.

آنها كه نان انقلاب را خورده و فربه شده اند، اكنون بسان نامحرمان انقلاب، در برابر اسلام و خون هاي شهدا و رهبري معظم در 2 جبهه تحجر و انفعال صف آرايي كرده اند، بايد بدانند كه مجاهدان عرصه دفاع مقدس و سربازان ولايت فقيه آموخته اند كه عرصه كنوني انقلاب، عرصه تحقق گفتمان كل يوم عاشوراست و با تعبد و تعقل سياسي ذيل التزام عملي شعورگرا به ولايت فقيه، اجازه نخواهند داد كه آنان و ابواب جمعي شان، ارزش هاي انقلاب اسلامي را به مسلخ منيت گرايي حماقت زده خويش بكشانند.

در همين حال حسن روحاني در موضعي كم سابقه به خبرگزاري ايلنا گفت: حركت 25 بهمن، ضداسلامي و ضدانقلابي بود كه مي خواست فرياد قاطع ملت ايران در 22 بهمن را تحت الشعاع قرار دهد و وسيله اي براي انحراف افكار مردم منطقه از دشمنان اصلي يعني آمريكا و رژيم صهيونيستي و شكست اخير آنان شود. اين اقدام نابخردانه و فتنه گرانه تنها به نفع استكبار و ضدانقلاب بود.

محمدعلي ابطحي معاون خاتمي در دولت اصلاحات نيز در وبلاگ خود ضمن مقاله مفصلي، موسوي و كروبي را به همراهي با دشمنان اسلام و انقلاب و امام و همراهي با دشمنان خارجي متهم كرد.

سايت بي بي سي با اشاره به حجم اعتراض ها عليه اقدام موسوي و كروبي مي نويسد: اكنون شايد تنها محمد خاتمي باشد كه هنوز موضع روشن خود را در قبال موسوي و كروبي اعلام نكرده است.

عبدالحسين روح الاميني دبيركل حزب توسعه و عدالت كه فرزندش قرباني آتش افروزي فتنه گران شد، درباره سكوت شمار معدودي از چهره هاي سياسي به مهر گفته است: براي كساني كه تاكنون سكوت كرده اند و موضع خود را با سران فتنه روشن نساخته اند، ديگر خيلي دير شده است. سران فتنه چيزي جز آلت دست و بازيچه آمريكا و اسرائيل نيستند.

نظرات بینندگان