arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۰۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۶ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴

مهمترین بخش های بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار فرماندهان و مدیران ناجا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز(یکشنبه) در دیدار فرماندهان و مدیران نیروی انتظامی کشور بیانات مهمی را ایراد فرمودند.

به گزارش ایرنا، مهمترین بخش های بیانات معظم له به شرح ذیل می باشد:

**ایجاد امنیت فردی، اجتماعی، اخلاقی، روحی و روانی در جامعه از مهم ترین مسوولیت های این نیرو است.

**نیروی انتظامی مظهر حاکمیت و امنیت جمهوری اسلامی است بنابراین باید اقتدار داشته باشد اما این اقتدار به معنای ظلم کردن و حرکت بی مهار نیست.

**لازمه برقراری امنیت، «اقتدار پلیس» است اما این اقتدار باید همراه با عدالت، مروت و ترحم باشد.

**ایجاد امنیت مقوله ای تبلیغاتی و لسانی نیست بلکه وجود امنیت را باید مردم احساس کنند.

**نیروی انتظامی در ابعاد مختلف امنیت، اعم از امنیت در رفت و آمد جاده ای، امنیت شهرها، مرزها و مراکز مختلف نباید به هیچ حدی قانع باشد؛ تأمین امنیت روانی جامعه یکی از موارد بسیار مهم است.

**مقابله با ناامنی های روانی در جامعه همچون نگرانی خانواده ها از حضور فرزندانشان در خیابانها و بوستانها به دلیل احتمال کشیده شدن آنها به سمت مواد مخدر و یا نگرانی از کشانده شدن جوانان به سمت فحشا و منکرات، بسیار با اهمیت تر از مقابله با ناامنی های فیزیکی است و باید با چنین ناامنی هایی به طور جدی مقابله شود.

**جولان دادن برخی جوانهای سرمستِ غرورِ ثروت با خودروهای گران قیمت در خیابان ها یکی دیگر از مظاهر ایجاد ناامنی روانی در جامعه است.

**دنبال اقتدار پلیسی هالیوودی و جوامع غربی و آمریکایی نیستیم؛چنین اقتداری نه تنها امنیت ایجاد نخواهد کرد بلکه موجب ناامنی هم خواهد شد.

**در آمریکا که اکنون رییس جمهوری آن هم یک سیاه پوست است، سیاهان به وسیله پلیس مورد ظلم و بی اعتنایی و تحقیر قرار می گیرند که چنین رفتاری موجب بروز نا آرامی ها نیز شده است.

**اقتدار مطلوب نظام اسلامی، قاطعیت در کنار عدالت، مروت و ترحم است، همانگونه که ذات مقدس پروردگار در عین آن که رحمان و رحیم است، صاحب عذابِ الیم نیز است.

**به دلیل سطح گستردگی ارتباط نیروی انتظامی با مردم، سلامت نیرو در این سازمان بسیار مهم است بگونه ای که یک نیروی درست کار و قاطع می تواند مایه آبروی نظام جمهوری اسلامی در مقابل دیدگان مردم شود.
نظرات بینندگان