arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۱۶۳۲
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۲ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴

آیت الله یزدی: قوه مجریه نمی‌تواند بگوید اسلام نه / کسانی، خودشان مسئله رهبری شورایی را مطرح می‌کنند و می‌گویند شاید یک روز بشود آن را انجام داد

: مجلس خبرگان در طول ولایت است نه عرض آن و وظیفه‌اش این است که پس از بررسی فقها لایق‌ترین آنها را برای این جایگاه انتخاب کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آیت الله یزدی: قوه مجریه نمی‌تواند بگوید اسلام نه / کسانی خودشان مسئله رهبری شورایی را مطرح می‌کنند و می‌گویند شاید یک روز بشود آن را انجام داد

آیت الله یزدی گفت: قوه مجریه‌ای که مورد تنفیذ رهبری است موظف به اجرای قوانین اسلام است و نمی‌تواند بگوید اسلام نه.

به گزارش «انتخاب»، آیـت‌الله یزدی رئیس مجلس خبرگان رهبری در مراسم تجلیل از مقام معلم که امروز پنجشنبه در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، با اشاره به جایگاه رهبری و اسلام در انقلاب، گفت: تمام قوایی که زیر مجموعه رهبری کار می‌کنند در مقررات اسلامی و زیر سایه اسلام هستند.

وی ادامه داد: قوه مجریه‌ای که مورد تنفیذ رهبری قرار می‌گیرد باید اسلام را اجرا کند و نمی‌تواند بگوید که اسلام نه؛ اگر بگوید اسلام نه اسلام به او می‌گوید شما نه.

رئیس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: همه فداکاری‌های مردم در طول انقلاب برای این بود که حاکمیت اسلام برقرار شود نه آب و نان؛ آب و نان باید باشد ولی اول اسلام باید حکومت کند و مسئولان باید توجه کنند که اسلام مقدم بر همه چیز است.

به نوشته فارس، آیت‌الله یزدی به جایگاه رهبری و ولی فقیه در انقلاب اشاره کرد و افزود: ولی امر مسلمین منصوب امام زمان و منتخب مجتهدین انتخاب شده از سوی مردم است و در این راه مشورت می‌گیرد ولی شورایی نیست.

رئیس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: کسانی همین طور برای خودشان مسئله شورایی را مطرح می‌کنند و می‌گویند شاید یک روز بشود آن را انجام داد. در حالی که شورایی بودن یک مسئله است و مشورت گرفتن مسئله‌ای دیگر.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش معلم در تربیت انسان‌ها گفت: البته هر معلمی نمی‌تواند معلم واقعی باشد زیرا برخی افراد معلمان گمراهی هستند.

وی تربیت معلم را مقدم بر جایگاه معلم خواند و افزود: هنوز در برخی دانشگاه‌ها استادان غرب‌زده حضور دارند و در گوشه و کنار دیده می‌شوند افرادی که حرف‌های آنها بوی اومانیسم و کمونیسم دارد و گاهی به آن رنگ و بوی اسلامی نیز می‌دهند.

وی با تأکید بر اسلامیت نظام جمهوری اسلامی تصریح کرد: اینجا جمهوری اسلامی است و مردم اسلام می‌خواهند؛ بقیه جمهوری‌ها می‌گویند مردم هرچه خواستند باید فراهم شود؛ به عنوان مثال اگر خواستند حجاب نباشد باید حجاب برداشته شده و یا اگر بگویند باید مشروب‌فروشی‌ها باز شود این کار باید انجام شود اما در جمهوری اسلامی اینطور نیست و جمهوری وجود دارد اما در چارچوب اسلام.

وی ادامه داد: دلیل تأکید بر اسلامی بودن این است که مردم ما مسلمان هستند و این نظام را انتخاب کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه دین بی رهبری دین نیست، افزود:‌ دینی که یک فرمانده بالاسر آن وجود ندارد که به متدینین بگوید چه بخشی از موضوعات در دین است و چه بخشی نیست در واقع دین نخواهد بود.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جایگاه امامت و رهبری جامعه تصریح کرد: تمامی فقها و علمایی که در حوزه‌های علمیه نجف و تهران هستند در واقع نواب امام محسوب می‌شوند نه رهبر و خود امام.

وی ادامه داد: فقیهی که واجد همه شرایط شد بر او واجب است که خود را عرضه کند اگر این کار را کرد و مردم به وی روی نیاوردند این مردم هستند که مقصرند؛ امام نیز وارد شده و خود را عرضه کرد و به عنوان منصوب امام زمان(عج) با کمک مردم انقلاب کرد.

وی با تأکید بر اینکه ولی فقیه شاه و پادشاه و یک فرد مستبد نیست، گفت: او ولی است که در چارچوب مقررات اسلامی فعالیت می‌کند.

رئیس مجلس خبرگان با اشاره به جایگاه این مجلس در زمینه نظارت بر رهبری تصریح کرد: مجلس خبرگان در طول ولایت است نه عرض آن و وظیفه‌اش این است که پس از بررسی فقها لایق‌ترین آنها را برای این جایگاه انتخاب کند.

وی با اشاره به جایگاه کمیسیون تحقیق مجلس خبرگان اظهار داشت: این کمیسیون وظیفه نظارت بر کار ولی امر را بر عهده دارد و نظارت آن به این معنا است که بررسی کند و ببیند اجتهاد، توانایی جسمی و مدیریت وی آسیب ندیده باشد.
نظرات بینندگان