arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۱۶۷۳
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۶ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴

کلاه برداري از دختران در فيس بوک

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فردي که در فيس بوک با خواستگاري از دختران اقدام به کلاهبرداري از آنان مي کرد دستگير شد.

استفاده از فضاي مجازي و شبکه هاي اجتماعي اگرچه مزايايي دارد اما به دليل عدم شناسايي هويت افراد،امکان لطمات روحي و گاه جسمي را درپي دارد.

کم نيست اخباري که دختران و گاه پسران در پي آشنا شدن با فردي در فضاي مجازي دچار صدمه روحي شده و طعمه کلاهبردارن مي شوند.

چهار ماه قبل دختر جواني هنگام چت در فيسبوک با پسري آشنا شد که خود را مهندس و فردي پولدار معرفي کرد. ارتباط دوستي آنها به اين ترتيب شکل گرفت و چند بار با هم در کافي شاپ هاي تهران قرار گذاشتند.

 با گذشت يک ماه از اين آشنايي، پسر جوان با ابراز علاقه به دختر جوان از او خواستگاري کرد و مدعي بود بزودي مقدمات ازدواج را فراهم مي کند و همراه خانواده اش به خواستگاري رسمي وي مي آيد.

دختر جوان غافل از اين که خواستگار قلابي چه نقشه اي در سر دارد،به حرف هايش اعتماد کرد.پس از گذشت مدتي، پسر خواستگار با دختر جوان تماس گرفت و از او خواست براي آشنايي با خانواده اش در يک مهماني خانوادگي شرکت کند. او از طعمه خود خواست هر چه طلا دارد همراه بياورد تا خانواده اش متوجه شوند عروس آينده شان وضع مالي خوبي دارد.

دختر جوان هم با اعتماد به جوان خواستگار، براي مهماني شيک ترين لباسش را پوشيد و چون طلايي نداشت سراغ يکي از دوستانش رفت و طلاهاي او به ارزش 40 ميليون تومان را امانت گرفت.

بعد هم به محل قرار با مرد خواستگار رفت و سوار خودروي مدل بالاي او شد تا همراه هم به مهماني بروند. در ميانه راه متهم با آبميوه دختر جوان را بي هوش کرد و بعد از سرقت طلاهايش، او را کنار خيابان رها کرد و گريخت.

دختر جوان پس از به هوش آمدن، همراه خانواده اش به پايگاه سوم پليس آگاهي رفت و شکايتي را مطرح کردند.

پس از اين شکايت ماموران در نخستين گام به چهره نگاري از خواستگار قلابي پرداختند. تحقيقات پليسي در حالي آغاز شده بود که پنج دختر دم بخت ديگر نيز با مراجعه به پليس شکايت هاي مشابهي مطرح کردند.

متهم در پوشش خواستگار اين دختران را فريب داده و پس از بي هوش کردن قربانيان، طلاهاي آنها را سرقت کرده بود.
نظرات بینندگان