arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۲۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۷ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴

حضور یک هفته ای 56 مقام بلند پایه دولت در 49 شهر کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 56 مقام عالیرتبه دولت در هفته گذشته با حضور در 49 شهر از استان های مختلف کشور به عنوان صحنه عمل دولت تدبیر و امید از نزدیک با مسائل و مشکلات مردم و منطقه آشنا و ضمن بررسی برای تمشیت و تسهیل امور؛ تدابیر لازم را اندیشیدند.

به گزارش ایرنا؛ در این سفرها، اعضای عالیرتبه دولت اعم از رییس جمهوری، معاونین و مشاورین وی، وزرا و معاونین آنها با حضور در استان های مختلف کشور از دورترین تا نزدیکترین نقطه این سرزمین به مرکز به بررسی مسایل و مشکلات مردم و تدبیر امور از نزدیک پرداختند.

سفر رییس جمهوری و اعضای هیات دولت به استان فارس در قالب شانزدهمین سفر استانی دولت که در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته انجام شد، مهمترین فراز سفرهای اعضای دولت به مناطق مختلف کشور در هفته گذشته بود که طی آن حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در جمع مردم شیراز گفت: در آینده ای نه چندان دور با حمایت مردم و رهبری در همان شورای امنیت قطعنامه ها را ملغی خواهیم کرد.

اعضای هیات دولت در این سفر با حضور در شهرستان های مختلف استان فارس، بی واسطه به بررسی مشکلات و تدبیر امور این استان پرداختند و شخص رییس جمهوری نیز به همراه اعضای دولت ضمن بررسی مسایل استان از نزدیک، تصمیمات لازم را برای توسعه و پیشرفت فارس اتخاذ کرد.

گروه اخبار استان های خبرگزاری جمهوری اسلامی مجموع سفرهای اعضای عالی دولت به مناطق مختلف کشور در هفته گذشته را در قالب یک بسته خبری به صورت خلاصه و فشرده در اختیار خوانندگان قرار می دهد.



* شنبه پنجم اردیبهشت - علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید در قم گفت: بهزیستی در رویکرد جدید به دنبال ارایه خدمات مبتنی بر جامعه، خانواده و مراکز مذهبی از جمله مسجد است.

وی افزود: تلاش داریم تا افراد معلول و نیازمند را به بستگان نزدیک و خانواده های متقاضی بسپاریم تا آنان احساس عاطفی بهتری داشته باشند، ضمن اینکه مومنین نیز در نگهداری آنان کمک کنند.



* محمدتقی حسینی قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بیست و ششمین جشنواره امتنان و آیین تجلیل از کارگران و واحدهای تولیدی نمونه خراسان رضوی در مشهد گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای فعالیت همه بخشهای اقتصادی در کنار یکدیگر است تا هر بخش موجب رشد و فعالیت دیگر بخشها شود و این قشر کارگر و کارفرما هستند که به خوبی می توانند در این مسیر نقش آفرینی نمایند.

وی افزود: برخی به اشتباه بر این باورند که اقتصاد مقاومتی صرفا به دلیل شرایط موجود و فشار تحریمها است حال آنکه به هیچوجه اینگونه نیست و اقتصاد مقاومتی در همه زمینه ها و دوره ها باید در کشور محقق شود.



* سید حمید کلانتری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با استاندار ایلام گفت: فرهنگ تعاون و فعالیت های این بخش باید در کشور و استان ها نهادینه و خرد جمعی حاکم شود.

وی گفت: اکنون در بسیاری از کشورهای پیشرفته بیشتر فعالیت های اقتصادی، تولیدی و کشاورزی به صورت تعاونی انجام می شود.



* احمد اصغری مهرآبادی معاون وزیر راه و شهرسازی در جلسه بررسی و پیگیری پروژه های مسکن مهر گیلانغرب در استان کرمانشاه گفت: هم اکنون دو میلیون و 300 هزار واحد مسکن مهر شهری در کشور در دست ساخت است.

وی افزود: از مجموع واحدهای مسکن مهر مصوب شده تاکنون یک میلیون و 750 هزار واحد آن ساخته شده که از این تعداد یک میلیون و 480 هزار تحویل مالکان شده و260هزار واحد مسکن مهر نیز به دلیل مشکلات اعتباری هنوز تحویل مالکان نشده است.



* یکشنبه ششم اردیبهشت - علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: در حوزه فرهنگ نباید سیاسی فکر کنیم زیرا سیاسی نگری به این حوزه نسبت به سایر حوزه ها لطمه بیشتری می زند.

وی اظهار کرد: اگر همه مسائل را با عینک سیاسی بخوانیم و ببینیم کارها پیش نخواهد رفت.

* ابوالحسن فیروزآبادی قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جشنواره قدردانی از کارگران نمونه اصفهان با عنوان امتنان، درصد مشارکت نیروی کار در جامعه ایران را کمتر از 40 درصد تخمین زد.

وی افزود: امروز جهان با رکود ویژه ای مواجه است و بی تردید این رکود در جامعه ایران نیز تاثیر خود را داشته است.



* سید حمید کلانتری معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم بزرگداشت مقام کارگرو تجلیل از برترین های جامعه کار و تلاش استان گلستان در گرگان با اشاره به پایین بودن بهره وری نیروی کار در جامعه، آن را آفت رونق تولید و توسعه دانست و بر ارتقای سطح بهره وری در سایه تعامل و همدلی کارگران، کارفرمایان و دولت تاکید کرد.

وی اظهار داشت: هم اکنون میزان بهره وری نیروی کار منفی یک درصد است که قرار بوده در پایان برنامه چهارم و پنجم توسعه به 2.5 درصد برسد.

* سید عباس حسینی معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آیین تجلیل از کارگران نمونه بنگاه های تولیدی، خدماتی، تعاونی و واحدهای نمونه هرمزگان در بندرعباس گفت: امسال دولت با همراهی مجلس شورای اسلامی 40 هزار میلیارد ریال اعتبار برای سامان دادن به حوزه اشتغال کشور پیش بینی کرده است.

وی افزود: برای اولین بار در کشور این میزان اعتبار برای رفع موانع اشتغال ، حفظ اشتغال موجود و افزایش سطح اشتغال کشور در نظر گرفته شده است.

* حسن طایی معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع روسای مراکز کاریابی و کارآفرینی استان کرمان توانمندسازی 200 هزار نفر اشتغال پذیر و کارورز را از برنامه های امسال این وزارتخانه عنوان کرد.

وی افزود: امسال 10 تا 40 هزار میلیارد ریال اعتبار برای کارورزی و اشتغال پذیری 200 هزار نفر در نظر گرفته شده و آیین نامه ای برای آن تدوین شده است تا این افراد در بنگاه ها توانمند شوند.

* دوشنبه هفتم اردیبهشت - شهیندخت مولاوردی معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در آیین تحلیف کارآموزان وکلای دادگستری البرز در کرج با بیان اینکه استیفای حقوق شرعی و قانونی زنان در برنامه کاری دولت قرار دارد گفت: خلاء قانونی و ضعف ها در امور زنان مورد شناسایی قرار می گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه فاصله زیادی بین وضعیت موجود در حوزه زنان با آنچه به عنوان تکلیف در برنامه چهارم توسعه پیش بینی شده بود، وجود دارد در برنامه پنجم موضوع حقوق زنان در اولویت سیاستها قرار گرفت.



* حجت الاسلام والمسلمین علی یونسی دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های مذهبی درآیین روز شوراهای اسلامی درباشگاه فرهنگی ورزشی میلاد کرج گفت: امروزهیچ خطری بالاتر از جنگ مذهبی درمنطقه نیست و این آتش را آمریکا و صهیونیست ها در منطقه به راه انداخته اند.

وی ادامه داد : جمهوری اسلامی ایران، دراین وضعیت، دربهترین فضای امنیتی قرار دارد که این فضا را دشمنان اسلام برنمی تابند ومی خواهند بین اقوام و مذاهب دعوا و اختلاف ایجاد کنند.

* سید رحیم سجادی معاون آب، خاک و صنایع وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از اجرای طرح های آبیاری نوین در سطح باغ های انگور شهرستان تاکستان قزوین ، برداشت های بی رویه از آب چاههای کشاورزی را نگران کننده دانست و افزود: با توجه به خشکسالی های پیاپی باید استفاده از سامانه های نوین آبیاری برای کشاورزان الزامی شود.

وی با اشاره به راندمان 40 درصدی آبیاری بخش کشاورزی در کشور، اظهارکرد: کارشناسان کشاورزی با هدف استفاده بهینه از آب برای آبیاری مزارع طرح جدیدی را ارایه کرده اند که آب از محل منبع به وسیله پمپ و ثقلی وارد زمین کشاورزی می شود که استفاده از این روش کاهش هزینه ها و صرفه جویی مصرف را به دنبال دارد.

* علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بیست و ششمین همایش کار و کارگر در سالن همایش های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم گفت: بیمارستانهای این وزارتخانه در سال جاری به استانداردهای لازم می رسد و خدمات گسترده و مناسبی به جامعه کارگری ارایه می شود.

وی افزود: امروز با همت و تلاش دولت بیش از 8 میلیون و 500 هزار نفر به ویژه مردم حاشیه نشین شهرها در قالب طرح سلامت بیمه شده اند.

* سه شنبه هشتم اردیبهشت - محمد شریعتمداری معاون اجرایی رییس جمهوری در حاشیه افتتاح سامانه ارتباط مردم و دولت (سامد) استان فارس گفت: از زمان آغاز به کار غیررسمی سامانه 111 (اوایل اردیبهشت) در استان فارس تا کنون حدود 30 هزار و 93 مورد ارتباط مردمی با این سامانه برقرار شده است.

وی افزود: 23 درصد از این ارتباط ها مربوط به درخواست های مالی و مابقی در زمینه مسکن، اشتغال، دارو و درمان و شکایت از دستگاه های اجرایی است.

* حجت الاسلام علی یونسی دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی در جمع اهالی و علمای اهل تسنن و تشیع شهرستان لارستان در جنوب فارس گفت:هرچه رقابت و مشارکت در انتخابات بیشتر باشد، به همان نسبت توسعه و پیشرفت کشور نیز سریع تر و بیشتر خواهد بود.

وی افزود: عده ای می خواهند یک دولت محدود و یک مجلس خاص درست کنند و جمهوری اسلامی را نیز برای عده ای محدود می خواهند، اما چنین افرادی دوستان خوبی برای نظام و انقلاب نیستند.



* علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی بزرگ فرهنگیان شهرستان رزن استان همدان گفت: پس از پیگیری های شش ماهه این وزارتخانه، مجوز استخدام پنج هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی به صورت کتبی اعلام شد.

وی افزود: طبق دستورالعمل های موجود، فرزندان فرهنگیان در اولویت استخدام قرار دارند و این اقدامی بود که فرهنگیان سال ها متقاضی آن بودند که در این دولت محقق شد.

فانی در یادواره 213 شهید فرهنگی استان همدان در شهرستان تویسرکان نیز با اشاره به اینکه یکی از مطالبات محوری رهبر معظم انقلاب در حوزه آموزش و پرورش، تدوین نقشه راه برای اجرای سند تحول بنیادین بود گفت: تدوین این نقشه راه به عنوان یک تکلیف و ضرورت انجام شده است.

وی در نشست مجلس مشورتی با معلمان همدان گفت: افزودن پایه ششم به مقطع ابتدایی، اقدامی عجولانه، شتابزده و غیرکارشناسی بود.

* عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از طرح توسعه ترمینال داخلی فرودگاه شیراز گفت: طرح توسعه فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز که با توجه به جایگاه استان فارس از اهمیت ویژه ای برخوردار است با جدیت دنبال خواهد شد.

وی در حاشیه بازدید از طرح بافت قدیم و مجموعه زندیه شیراز نیز گفت: بافت تاریخی شهر شیراز با توجه به قدمت تاریخی این شهر، باید بر مبنای هویت فرهنگی و تاریخی آن احیا و بازسازی شود.

وزیر راه وشهرسازی از چند پروژه در دست احداث راهسازی در کازرون درغرب استان فارس نیز بازدید کرد و اظهار داشت: 17 کیلومترراه اصلی در محور کازرون شیراز در این سفر افتتاح شد و از تونل محرم در محور کازرون به بوشهر و همچنین احداث جاده جدید خشت به استان بوشهر ومحور قائمیه به تنگ ابوالحیات و ابوالحیات به دشت ارژن بازدید داشتم .



* حمید چیت چیان وزیر نیرو در حاشیه بیستمین کنفرانس ملی شبکه های توزیع نیرو و برق در زاهدان حذف یارانه را مهمترین عامل سامان بخشی صنعت برق دانست و گفت: کشور نیازمند سازمان دهی اقتصاد برق از طریق اصلاح نظام یارانه و تعرفه برق است.

وی افزود: مهمترین عاملی که می تواند اقتصاد و صنعت برق را سامان دهد حذف یارانه ها از تعامل مالی بین بنگاه هایی است که در زنجیره ارزشی برق قرار دارند.

* محمود گودرزی وزیر ورزش وجوانان در آیین افتتاح ورزشگاه 15هزارنفری شهدای یاسوج که ساخت آن 240 میلیارد ریال هزینه در برداشت ، توسعه امکانات ورزشی را از اهداف وزارت ورزش و جوانان و دولت تدبیر وامید برشمرد.



وی گفت: حمایت همه جانبه از رشته های مختلف ورزشی و ورزشکاران استان های کمتر توسعه یافته کشور از جمله کهگیلویه وبویراحمد جزو رویکردها و اولویت های مهم این وزارتخانه و دولت یازدهم است.

* انوشیروان محسنی بند پی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: امسال 600 هزار نفر به شمار دارندگان دفترچه بیمه درمانی تامین اجتماعی در کشور افزوده می شوند که بیانگر موفقیت دولت در مسیر اشتغال است.

وی افزود: در شرایط کنونی اشتغال یکی از مشکلات جامعه است که دولت با برنامه ریزی در حال کاهش این معضل اجتماعی است.

* عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزیر ورزش و جوانان در همایش فرهنگ جوانی و جوان فرهنگی در قزوین، با تاکید بر توجه جوانان به ورزش به عنوان ابزاری برای رسیدن به اهداف بزرگ در زندگی، گفت: ورزش، تعالی روح و جسم را به دنبال دارد و وسیله ای در خدمت رشد و کمال است.

وی پرداختن به ورزش بدون توجه به مسایل معنوی و اخلاقی را فاقد هرگونه ارزش دانست و افزود: توجه به فرهنگ در کنار ورزش موضوعی اجتناب ناپذیر است که نباید از آن غفلت کرد.

* مجید قدمی معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در آیین بهره برداری از کارگاه آموزشی آموزشگاه استثنایی دخترانه رشد یزد گفت: خیرین مدرسه ساز در توسعه فضاهای آموزشی به ویژه مدارس استثنایی نقشی مهم و به سزایی دارند.

وی با بیان اینکه خیرین مدرسه ساز همواره کمک های بسیار قابل توجهی در توسعه فضاهای مدرسه داشته اند، افزود: کار خیرین باقیات الصالحات است و همیشه ماندگار خواهد بود.

* امیررضا خادم معاون حقوقی، مجلس و هماهنگی امور استانهای وزیر ورزش و جوانا ن در دیدار با جامعه ورزش و جوانان هرمزگان در بندرعباس گفت: وزارت ورزش میراث دار بیش از سه هزار پروژه نیمه تمام ورزشی است.

وی اظهار داشت: تکمیل این تعداد پروژه نیمه تمام نیازمند 80 هزار میلیارد ریال اعتبار است که با اعتبارات امروز وزارت ورزش، حدود 16 سال برای تکمیل آنها زمان نیاز است.

* سید مناف هاشمی معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی وزارت ورزش و جوانان در جمع خبرنگاران دریاسوج از حمایت مالی این وزارتخانه برای انجام تمامی اردوها و مسابقات برنامه ریزی شده تیم های اعزامی به مسابقات المپیک ریودوژانیرو برزیل خبر داد.

وی افزود: بر اساس اعلام وزارتخانه و دستور وزیر، تمامی نیازهای مالی اعزام تیم ها به مسابقات المپیک 2016 با قاطعیت پیگیری و انجام خواهد شد و اولویت و سرمایه گذاری وزارت ورزش و همچنین کمیته ملی المپیک نیز بر روی ورزش ها و رشته های مدال آور خواهد بود.



* چهارشنبه نهم اردیبهشت - انجام شانزدهمین سفر استانی رییس جمهوری و هیات دولت به استان فارس مهمترین رویداد امروز کشور بود و حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در جمع مردم شیراز گفت: در آینده ای نه چندان دور با حمایت مردم و رهبری در همان شورای امنیت قطعنامه ها را ملغی خواهیم کرد.

رییس جمهوری اسلامی ایران در اجتماع عظیم مردم شیراز در صحن مطهر حضرت شاهچراغ (ع)

تاکید کرد: من از شیراز به تیم هسته ای در نیویورک پیام می فرستم که به احساسات مردم و عشایر غیور فارس نگاه کنید و ببینید که مردم به مذاکره کنندگان و سیاستمداران خود عشق می ورزند و به خادمان این ملت احترام می گذارند.

حجت الاسلام روحانی افزود: امروز تیم مذاکره کننده هسته ای ،در دل دنیای غرب از حقوق شما ملت بزرگ دفاع می کند و با قدرت و منطق و با استدلال حقوقی ،به حول قوه الهی انشاءالله همه قطعنامه های نا به حق شورای امنیت سازمان ملل را لغو خواهیم کرد.

وی بیان کرد: در آینده ای نه چندان دور با حمایت مردم و رهبری در همان شورای امنیت قطعنامه ها را ملغی خواهیم کرد.

رییس جمهوری متذکر شد:هنر این نیست که در گوشه ای پشت تریبون شعار بدهیم، بلکه هنر این است که در همان سازمان ملل قطعنامه ها را لغو کنیم.

در نخستین روز سفر رییس جمهوری به استان فارس عملیات اجرایی پنج طرح در این استان نیز درارتباط ویدیو کنفرانس با فرمان رییس جمهوری آغاز شد و دو طرح صنعتی و گردشگری نیز به بهره برداری رسید.

زیارت آرامگاه حضرت لسان الغیب حافظ شیرازی غزلسرای نامی ایران زمین، حضور در آرامگاه سعدی شیرازی و بازدید از آن و نیز بازدید از نمایشگاه توانمندی های عشایر استان فارس و گفت و گوی صمیمی با عشایر حاضر در این نمایشگاه از دیگربرنامه های سفر رییس جمهوری به استان فارس بود.



* مسعود سلطانی فر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شورای اداری شهرستان مرودشت گفت: تلاش دولت یازدهم در دوران فعالیت تاکنون بر بهبود روز به روز وضعیت معیشتی مردم، ایجاد اشتغال و استفاده مناسب از ظرفیت ها و منابع کشور متمرکز بوده است.

وی بیان کرد: دولت یازدهم به دنبال ایجاد شرایط رفاه و آسایش بیشتر برای مردم است که دستاوردهای معجزه آسا و عظیمی در بخش های مختلف سلامت، دیپلماسی و سیاسی داشته است.

سلطانی فر در نشست شورای اداری شهرستان پاسارگاد گفت: برای آثار باستانی تخت جمشید و پاسارگاد بودجه دائمی ملی اختصاص یافته و رسیدگی به این مکان ها اولویت راهبردی این سازمان است.

رییس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در جمع مردم ارسنجان گفت:در سفرهای هیات دولت به استان ها رویکرد متفاوتی وجود دارد زیرا مصوبات مربوط به هر شهرستان از چند ماه قبل با برگزاری جلسات کارشناسی، بررسی و تصویب می شود.



* حجت الاسلام مجید انصاری معاون پارلمانی رییس جمهوری به نمایندگی از هیات دولت در جمع مردم شهرستان داراب گفت: رونق بخشیدن به اقتصاد، تولیدملی وهم افزایی سازنده با دنیا از برنامه های مهم دولت است و بدخواهان مطمئن باشند که توسعه باجنجال آفرینی و ناامنی و ایجاد هیاهو به دست نمی آید.

وی همچنین در جمع اعضای شورای اداری، بسیجیان ونیروهای نظامی و انتظامی شهرستان فسای فارس گفت: برای دفاع از نظام جمهوری اسلامی ایران و دفع شر دشمنان، هیچ راهی موثرتر از ساختن کشور و سرمایه گذاری بر روی کار و تولید وجود ندارد.

* محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری در جلسه توسعه و سرمایه گذاری استان فارس با بیان اینکه جایگاه این استان به لحاظ ارتباطات بین المللی از متوسط کشوری بالاتر است و پتانسیل های صادراتی بالایی دارد، گفت: اگر بخواهیم ایران در اقتصاد و تجارت جهانی حضوری جدی و شایسته داشته باشد، باید به نوآوری، مطالعه بازار و کیفیت عملکرد رقبا و ارتقای شاخص های اقتصادی کشور توجه جدی کنیم.

رییس دفتر رییس جمهوری در حاشیه بازدید از سامانه 111 مرکز ارتباطات مردمی استان فارس نیز این سامانه را امکان و فرصت مطلوبی برای پیوند دو سویه مردم و دولتمردان دانست و اظهار داشت: به مردم عزیز اطمینان می دهم که هیچ تماسی با این سامانه بدون پاسخگویی نخواهد ماند.

* محمد رضا صادق مشاور رییس جمهوری در امور رسانه درنشست با اصحاب رسانه استان فارس در شیراز گفت: دولت نقدهای رسانه ای مبتنی بر معیارهای صحیح را یک خدمت به دستگاه های اجرایی می داند و به استانداران، فرمانداران و دیگر مسوولان تذکر داده که نقدپذیر باشند و فضا را برای بیان مشکلات فراهم کنند.

وی افزود: تیترزنی و بزرگنمایی درباره اقدامات انجام شده و تحکم به رسانه ها، خط مشی دولت نیست و بر بیان امور در حد و اندازه واقعی، تاکید جدی می شود.



* با حضور سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بیمارستان 64 تختخوابی فارابی شهرستان بستک استان هرمزگان با اعتباری افزون بر 220 میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفت.



وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در شهرستان پارسیان هرمزگان نیز دو طرح مرکز تصویربرداری پزشکی و توسعه بخش اورژانس بیمارستان رستمانی این شهرستان را افتتاح کرد.

قاضی زاده هاشمی در جمع مردم خنج در جنوب فارس گفت: اولویت دولت این است که از طرح های نیمه تمامی که 70 تا 80 درصد پیشرفت داشته اند، حمایت کند و کیفیت خدمات را ارتقا دهد.

وزیربهداشت در نشست شورای اداری شهرستان مهر (MOHR) استان فارس گفت:اقدامات دولت در سفر های استانی نمایشی نیست بلکه با هدف رفع مشکلات و پاسخگویی به نیازهای مردم انجام می شود.

قاضی زاده هاشمی همچنین در شورای اداری شهرستان لامرد از تولید 95درصدی داروهای مورد نیاز مردم در کشور خبر داد.

* حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات در جمع مردم شهرستان جهرم استان فارس گفت : تنوع سلایق سیاسی در کشور یک مساله طبیعی است و هرکسی حق دارد نگرش متفاوت سیاسی داشته باشد.

وی به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی اشاره کرد و گفت: امروز وجود رهبر معظم انقلاب یک برکت است و در شرایطی که کشورما بیش از هر زمان دیگری نیاز به وحدت و همدلی دارد، امسال را سال دولت و ملت همدلی و همزبانی نامگذاری کرده اند.

* علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در شهرستان اقلید فارس با تاکید بر ضرورت ارتقای کیفی آموزش در مدارس بیان کرد: امیدواریم با اتخاذ تدابیر مناسب بتوانیم نظام آموزشی کشور را به لحاظ کیفی متحول کنیم.

وی از عزم وزارت آموزش و پرورش برای باسواد کردن افراد بی سواد در جامعه سخن گفت و اظهار کرد: در سال های اخیر تلاش های خوبی در این زمینه صورت گرفته است که باید تقویت شود.

فانی در حاشیه دیدار با دانش آموزان درودزن مرودشت فارس گفت: مشکلات بحق معلمان را پیگیری می کنم اما باید توجه داشت که با توجه به مشکلات اقتصادی موجود، رفع این مسائل نیاز به زمان بیشتری دارد.

این عضو کابینه همچنین در دیدار با دانش آموزان حادثه دیده درودزن گفت: از طریق وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشکلات بیمه و درمان دانش آموزان حادثه درودزن را با جدیت پیگیری می کنم.



* حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در نشست شورای قضایی استان فارس گفت: اکله فرهنگ و تمدن کشور ما به گونه ای است که با تخلف و جرم سازگاری ندارد.

وی افزود: باید به پیشگیری از وقوع جرم که از سیاست های اصلی قوه قضائیه و در امتداد بهداشت قضایی است، توجه ویژه داشته باشیم تا فرصت تدبیر و برنامه ریزی برای کاهش پرونده ها در دستگاه قضایی ایجاد شود.

* محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین بهره برداری از کارخانه تولید کننده ساختمان پیش ساخته از جنس PVC در شهرستان اقلید فارس گفت: در مطالعات امکان سنجی و سرمایه گذاری برای ایجاد واحدهای جدید صنعتی باید طرح ریزی و هدف گذاری برای صادرات دست کم 30 تا 40 درصد محصولات وجود باشد.

نعمت زاده همچنین با حضور در شهرستان خرم بید از معادن مرمریت، انگورک و چاه مرغی این شهرستان بازدید کرد و گفت: باید معادن غنی این منطقه به تکنولوژی و امکانات روز مجهز شود تا بخش مهمی از تولیدات آنها به خارج کشور صادر شود.

وی در جمع شماری از کارگران کارخانه تعطیل شده آزمایش مرودشت نیز گفت: برای بازگشایی کارخانه آزمایش مرودشت با خط تولید انبوه محصولات جدید و ایجاد شرایط اشتغال، تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

* محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از منابع آبی بند فهلیان ممسنی گفت: مسوولان فارس باید منابع آب استان را به خوبی مدیریت کنند تا از ظرفیت های موجود بهره کافی ببرند.

وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از مجتمع صنعتی پارسرنگ در شیراز هم گفت: هم اکنون 20 درصد از تولیدات کشاورزی کشور در پوشش زنجیره تولید قرار دارد که بازده خوبی داشته است.

* علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای دیدار با اهالی فرهنگ و هنر فارس در تالار حافظ شیراز با دستی پر از خبرهای جدید به میدان آمد و از پیش بینی ها برای گنجاندن روزی به نام هنر در تقویم و حذف بن کتاب و یارانه مطبوعات و همچنین راه اندازی جشنواره بین المللی شعر به میزبانی شیراز سخن گفت.

وی درباره سرفصل های یاد شده اظهار داشت: بر روی کلیات گنجاندن روزی به نام هنر در تقویم رسمی کشور توافق وجود دارد و اکنون در حال رایزنی با صاحبنظران برای انتخاب روزی مناسب برای این نامگذاری هستیم.

* حمید چیت چیان وزیر نیرو در حاشیه بازدید از عملیات احداث سد نرگسی کازرون گفت: امسال 16 هزار میلیارد تومان اعتبار برای حوزه های مختلف آب در نظر گرفته شده که باید آنها را اجرایی کنیم.



وی اظهار داشت: هم اینک 110 سد در کشور درحال ساخت است که اتمام آنها یکی از مهمترین اولویت های وزارت نیرو است.

*مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در دومین مجمع عمومی سالیانه فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور در مشهد گفت: جریان ملی غربالگری تنها کانال اصلی و قابل قبول در اعزام دانش آموزان ورزشکار برای شرکت در مسابقات خارج از کشور است.

وی گفت: تیم ملی دانش آموزی باید از چشمه جوشان آموزش و پرورش بجوشد و باید جریان ملی غربالگری مسیر ترقی آنان را ایجاد کند.

* حسن طایی معاون توسعه، اشتغال و کارآفرینی وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم جشن بزرگ کارگر در ارومیه گفت: نظام بانکی کشور باید حامی بخش تولید باشد و ارتباط مناسب شبکه بانکی با بخش تولید موجبات رشد اقتصادی کشور را فراهم می کند.

وی اضافه کرد: ارائه تسهیلات بانکی ارزان و آسان می تواند فعالیتهای اقتصادی را در کشور گسترش دهد.

* محمود اسلامیان معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در حاشیه همایش تجلیل از کارگران نمونه استان لرستان در خرم آباد گفت: دولت سال گذشته 140 هزار میلیارد ریال به صندوق بازنشستگی کشور کمک کرد که

وی با بیان اینکه 30 درصد مابقی مستمری های پرداختی از محل کسورات و منابع صندوق بازنشستگی تامین شده اظهار داشت: در حال حاضر یک میلیون و 280 هزار نفر بازنشسته دستگاه ها به جز نیروهای مسلح، بانکها و وزارت نفت، عضو صندوق بازنشستگی کشوری هستند.

* علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در نخستین همایش ملی آسیب شناسی آموزش زبان های خارجی در سبزوارگفت: در حوزه آموزش زبان های خارجی، برنامه تقویت و ارتقای مهارت های گفتاری و شنیداری با رویکرد ارتباطی و بر مبنای سند تحول و برنامه درسی ملی تهیه شده است.

وی افزود: در برنامه درسی ملی در حوزه آموزش زبان های خارجی اهداف، کارکردها و پیامدهای آموزش در این حوزه تعریف شده است.

* وحید احمدی معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پانزدهمین اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای حاشیه خزر در زیباکنار گیلان گفت: در دنیای کنونی، اقتصاد سنتی پاسخگو نیست و اتاق های بازرگانی باید به اقتصاد دانش بنیان توجه کرده و آن را عملیاتی کنند.

وی اقتصاد دانش محور را یک ضرورت دانست و ادامه داد: موتور محرکه ای که امروز در کشورهای توسعه یافته شاهد آن هستیم، اقتصاد دانش بنیان است.



* پیروز حناچی معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی در جشنواره ملی خلیج فارس در بوشهر گفت: از معماری بناهای تاریخی که دارای ویژگی ها و خصوصیات مهم فنی و مهندسی باشد در ساخت و سازهای شهرهای کشور استفاده می شود.

معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از دانشکده هنر،معماری و شهرسازی استان بوشهرنیز گفت: با توجه به تنزل اجتماعی بافتهای تاریخی شهرهای کشور ، بازگردندان موقعیت این بافتها و تبدیل آنها به نقاط درجه یک شهری از برنامه های این وزارتخانه است.

* سید محمدعلی سید ابریشمی معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور در مراسم تجلیل از خوشه های صنعتی و کارآفرینان برتر استان قم گفت: کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش از مهمترین مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی در کشور است.

وی افزود: امیدواریم مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار نقطه عطفی برای رفع مشکل نقدینگی واحدهای صنعتی و تولیدی باشد.

* هوشنگ خندان دل معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشوردر بازدید از کارخانه بهمن دیزل واقع در شهر صنعتی البرز استان قزوین گفت: امسال چهار هزار و 800 دستگاه انواع ماشین آلات به شهرداری های با زیر 100 هزار نفر جمعیت و دهیاری های بالای یک هزار و 500 نفر تحویل داده می شود.

وی افزود: این کمک از سوی سازمان همیاری شهرداری ها و دهیاری ها به منظور تجهیز شهرداری ها و دهیاری ها به ماشین آلات مورد نیاز صورت می گیرد.

* غلامرضا شعبانی معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در حاشیه نشست روسا و نواب رییس هیات های ورزشی استان همدان گفت: وزارت ورزش و جوانان مصمم به واگذاری باشگاه های پرسپولیس و استقلال است.

وی افزود: نتایج خوبی در روزهای اخیر برای واگذاری باشگاه پرسپولیس حاصل شده؛ استقبال خوب بوده و قطعا واگذاری یکی از دو باشگاه منجر به طی کردن 50 درصد مسیر این هدف می شود.

* محسن صالحی نیا معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان ایلام گفت: برای رفع مشکلات این واحدها، عملیات اجرایی و حقوقی بانکهای عامل برای واحدهای تولیدی و صنعتی مشکل دار استان ایلام متوقف می شود. وی افزود: این عملیات به مدت شش ماه و به منظور تعیین تکلیف واحدهای تولیدی و صنعتی مشکل دار متوقف خواهد شد.

* - پنجشنبه دهم اردیبهشت - روز دوم سفر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران به استان فارس با بازدید از مجموعه جهانی و آثار باستانی تخت جمشید آغاز شد و روحانی در این بازدید گفت که پیام این اثر باستانی « ما می توانیم » است.

رییس جمهوری در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران در شیراز در پایان سفر دوروزه خود به این استان نیز گفت: فکت شیت (گزاره برگ) را ما زودتر از بقیه و آمریکا منتشر کردیم، چرا برخی حافظه شان ضعیف شده است .

وی افزود: فکت شیت ما را رسانه های خارجی هم منتشر کردند ما اعلام کردیم و روشنگری کردیم ولی برخی شبهه ایجاد کردند.

رییس جمهوری ادامه داد: نظراتمان را به صراحت گفتیم و اعلام کردیم و به تفصیل بیان شده است اگر لازم است فکت شیت دوم را هم منتشر کنیم.

رییس جمهوری که دستاوردهای سفر خود به فارس را تشریح می کرد به طرح های اقتصادی در نظر گرفته شده برای فارس اشاره کرد و گفت:بزرگترین طرح آلومینیوم در استان فارس اجرا می شود، طرح بزرگ برای پتروشیمی در نظر داریم، نیروگاه برق در نظر داریم که این طرح ها چهره فارس را متحول می کند .



* معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان محیط زیست کشور در مراسم بهره برداری از پهپادهای حفاظتی و مراقبتی در محل پارک بموی شیراز گفت: در حوزه محیط زیست، دولت تدبیر و امید به اجرای قوانین سخت گیرانه و مقررات پایبند است و به هیچ وجه در اجرای قانون، کوتاهی و مماشات نمی کند.

وی افزود: در سفرهای استانی، کارگروه های ویژه محیط زیست تشکیل و پیشنهادهای مشخص در این حوزه ارایه می شود و بر اساس سیاست گذاری ها تصمیم گیری می شود.

* شهیندخت مولاوردی معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در شورای اداری شهرستان سروستان استان فارس گفت: بحث طلاق یک پدیده تک عاملی نیست که ما به راحتی بتوانیم آن را به مرز پیشگیری و کاهش برسانیم ولی بررسی این موضوع با برگزاری جلسات متعدد در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دارد.

وی افزود: بررسی وضعیت طلاق در کشور از عهده یک دستگاه و یا وزارتخانه خارج است و برنامه های متعددی به صورت ملی می بایست در این مورد پیگیری شود.

* عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور درجمع کارگران در ورزشگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز گفت: حضور قدرتمند ایران در مذاکرات هسته ای به پشتوانه حمایت و رضایتمندی مردم در داخل کشور است که بخش قابل توجهی از این رضایتمندی، مدیون تلاش جامعه کارگری در عرصه تولید و اقتصاد است.

وی افزود: باید تلاش کنیم جامعه کارگری که خود بخش قابل توجهی از جامعه مردمی است به رضایتمندی بیشتری برسد و در سهم تولید مشارکت واقعی داشته باشد.

* مسعود سلطانی فر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در آیین بزرگداشت روز ملی خلیج فارس و تجلیل از اعضای ستادهای سفرهای نوروزی جزیره قشم در نوروز 94گفت: هشت دهکده گردشگری در دوره دولت تدبیر و امید در نوار ساحلی جنوب کشور با همکاری بخش خصوصی ایجاد می شود.

وی ادامه داد: تاکنون عملیات نقطه یابی، انتخاب زمین و هماهنگی های لازم با استان های مختلف برای احداث این دهکده ها صورت گرفته و امسال کار مطالعاتی، واگذاری زمین و انتخاب شریک داخلی این طرح ها انجام می شود.

* سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در حاشیه دیدار با مراجع تقلید در قم در جمع خبرنگاران گفت: حوزه های علمیه در تجاری سازی علوم انسانی وارد شوند و از ظرفیت نخبگان حوزوی در این عرصه استفاده کنند.

وی با اشاره به توانمندی حوزویان در علوم انسانی اظهار کرد: قم با وجود حوزه های علمیه در عرصه علوم انسانی و اسلامی غنی است لذا می تواند با کاربردی سازی ایده هایشان در عرصه فرهنگی و علوم انسانی فعالیت کنند.

* محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آیین بهره برداری از خدمات و توسعه شبکه پهن باند استان قم از برنامه ریزی این وزارتخانه برای ایجاد 100 هزار شغل در شبکه ارتباطات کشور خبر داد.

وی افزود: پیش از این برنامه ریزی شده بود که 30 هزار شغل در شبکه ارتباطات کشور به وجود آید اما برنامه داریم با توسعه شبکه ارتباطات، 100 هزار شغل ایجاد کنیم و در داخل کشور دانش آموخته گان بسیار برجسته ای داریم.

* علی جنتی وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در همایش بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در بوشهر گفت: خلیج فارس نماد و نشانه هویت ملی ماست، ما را یکدلی و یگانگی می آموزد و به حفظ و تعالی زادبوم عزیزمان ، ایران اسلامی فرا می خواند.

وی افزود: در شرایط کنونی همه ما وظیفه داریم به فکر ایران اسلامی باشیم زیرا ایران عزیز ما نه فقط با فشارهای اقتصادی و سیاسی مواجه است بلکه مدعیانی در کمین نشسته اند تا نام شکوهمند آن را در تاریخ فرهنگ و تمدن جهان کم رنگ کنند.

* محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در همایش ملی شوراهای اسلامی شهر و روستای آران و بیدگل گفت: تقویت مشارکت مردم در همه عرصه ها با تکیه بر همدلی و همزبانی از سیاست های دولت تدبیر و امید است.



وی افزود: شعار استراتژیک و اساسی دولت و ملت، همدلی و همزبانی است که همه مسوولان آن را تکلیف شرعی، قانونی و وظیفه اصلی خود می دانند.

* سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آیین بزرگداشت مرحوم سید نصرالله هاشمی یکی از خیرین عرصه سلامت در شیراز، گفت:با هدف روان سازی فعالیت های خیرین عرصه سلامت، توافق هایی با مسوولان ذیربط انجام شده تا پروژه های خیرساز از معافیت مالیاتی برخوردار شوند.

وی افزود: هم اینک پروژه های خیر ساز و هیات امنایی برای وارد کردن تجهیزات خود از معافیت های بیمه ای و گمرکی بهره مند هستند.

* علی نوذرپور معاون امور شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشوردر آیین تجلیل از شوراها و دهیاری های شهرستان های گچساران و باشت گفت: هفت هزار میلیارد ریال اعتبار به شهردارهای شهرهای زیر 50 هزار نفر و دهیاری های روستاهای پرجمعیت کشور اختصاص یافت.

وی افزود: این اعتبار برای خرید قیر و تجهیز دهیاری ها و شهرداری های شهرهای کوچک به ماشین های خدمات عمرانی در سال 94 اختصاص یافته است.

* محمود خسروی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در مراسم بهره برداری از طرح خدمات و توسعه شبکه پهن باند استان قم گفت: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون شاهد رشد 797 درصدی در وضعیت ظرفیت شبکه انتقال کشور بوده ایم و تا ابتدای فروردین 94 نزدیک به چهار میلیون شبکه انتقال ایجاد شده است.

وی بیان داشت: شبکه ارتباطات زیر ساخت بر اساس سیاست های اصل 44 متولی اصلی شبکه مادر مخابراتی و چرخ دنده اصلی ارتباطات کشور است که زیرساخت های اصلی را برای اپراتورها تامین می کند.

* نصرالله جهانگرد معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات در مراسم بهره برداری از طرح خدمات و توسعه شبکه پهن باند استان قم گفت: قم یکی از قطب های جهانی تولید دانش شیعی و دانش به خط و زبان فارسی است و راهبردهایی برای توسعه اطلاعات ایرانی اسلامی با همکاری دستگاه های حوزوی و ملی داریم.

وی بیان داشت: بعد امنیت، فرهنگ و اقتصاد در برنامه های اساسی توسعه در کشورها بوده است و توجه به حوزه های فناوری نیز در سه دهه اخیر به این برنامه ها اضافه شده است و از تعامل فرهنگ، فناوری و سرمایه انسانی، سرمایه اجتماعی بوجود آمده است.

* محمد حاجی آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت در حاشیه بازدید از مراکز درمانی قم گفت: طرح تحول نظام سلامت اتفاق گذرا و حادثه یکساله نیست، بلکه تغییر روند در نظام ارائه خدمات سلامت با محوریت اقشار متوسط و آسیب پذیر جامعه برای حفاظت مالی و ایجاد عدالت در خدمات درمانی کشور است.



وی با اشاره به آغاز فاز دوم طرح تحول نظام سلامت افزود: طرح تحول نظام سلامت که از پانزدهم اردیبهشت ماه سال 93 در سراسر کشور آغاز شد در سال 94 با درخواست دولت و به دستور رییس جمهوری با جدیت استمرار خواهد داشت.

* حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در جمع رابطین امور مجلس وزارت آموزش و پرورش و ادارات استان های تابعه در مشهد گفت: اگر به دنبال ایجاد همدلی و همزبانی هستیم باید در این زمینه حساسیت زیادی به خرج دهیم و اجازه ندهیم برخی تندرویها ما را از مسیر اعتدال خارج کند.

وی افزود: افراطی گری سبب خروج از مسیر اعتدال می شود لذا دولت با شعار اعتدال و تدبیر و امید روی کار آمده و در همین راستا همه برنامه ها و سیاستهای خود را برنامه ریزی کرده است.

* کوروش پرند معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی وحرفه ای در نشست شورای هماهنگی استان قزوین بر ضرورت ایجاد اشتغال در کشور از طریق بنگاه های کوچک، متوسط و اشتغال خرد و مشاغل خانگی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه یکی از بحث های جدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موضوع اشتغال است، افزود: یکی از راهکارهای اساسی در شرایط فعلی جامعه در بحث اشتغال نگاه جدید به بنگاه های کوچک، متوسط و اشتغال خرد و مشاغل خانگی است.

* حسن قشقاوی معاون کنسولی و امور مجلس وزارت امور خارجه در همایش تجلیل از پدران آسمانی و فرزندان شهدا درقم گفت: پیروزی در مذاکرات هسته ای به پشتوانه خون شهداست که باعث قدرت منطقه ای نظام جموری اسلامی ایران شده است.

وی با اشاره به اینکه با طرف های غربی مقتدرانه وارد گفت و گو شده ایم، گفت: کشورمان در مذاکرات پیروز است با این که نقدهایی بر روند مذاکرات هسته ای وارد می کنند ولی ما استقبال می کنیم چرا که هر کسی می تواند در این زمینه اظهار نظر سازنده داشته باشد.

* عباس کشاورزمعاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی در همایش ملی نجات آب در فرهنگسرای سیمرغ نیشابور گفت: بخشی از مشکل بحران آب در کشور ناشی از نبود مدیریت صحیح منابع آب است که با مشارکت مردم و مسؤولان برای مصرف درست قابل حل است.

وی افزود : برای رفع این مشکل باید یک نهاد مجزا به نمایندگی از دولت و مردم برای مدیریت صحیح مصرف آب و جلوگیری از به هدر رفتن در کشور ایجاد شود.

* رحیم میدانی معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در همایش ملی نجات آب در فرهنگسرای سیمرغ نیشابور از تشکیل شورای مدیریت آب در دشت های کشور با حضور بهره برداران بخش آب و مسؤولان مربوطه خبر داد.



وی گفت: مدیریت منابع آبی باید توسط دست اندرکاران این بخش صورت گیرد و شورای مدیریت آب نیز با این هدف تشکیل شده است.

* محمدسعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی در همایش ملی بافت های فرسوده و تاریخی شهری در کاشان گفت: وضعیت بافت های قدیمی مطلوب نیست و طرح های تفصیلی نیز ناکارآمد است.

وی اظهار داشت: باید با همفکری و همکاری بیشتر و استفاده از تجربیات سایر کشورها به بهترین نحو از ظرفیت بالای بافت های سنتی و تاریخی خود بهره ببریم.

* حسین نوش آبادی معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه بخش مناطق جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی در کیش گفت: تئاتر از هنرهای پایه و مادر برای بخش های دیگر فرهنگ و هنر است که نقش اجتناب ناپذیر و تاثیرگذاری در بیان دردها و تبیین واقعیت ها دارد.

وی یادآور شد: به دلیل اهمیت و جایگاه هنرهای نمایشی، امسال در وزارت ارشاد سال تئاتر نامگذاری شده است.

* علیرضا دائمی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو در آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی فیلم وعکس جلوه های آب در اصفهان گفت: برای مدیریت صحیح آب باید با مردم پیوند ایجاد کرد و زبان هنر این رابطه را بوجود می اورد.

وی افزود: تا سه دهه قبل تصور این بود که مدیریت آب صرفا کاری فنی مهندسی است و کارهای مهندسی و تخصصی را انجام دادیم.

* سید مناف هاشمی معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان در جشنواره تجلیل از مدال آوران برون مرزی استان قم در سال 93 گفت: چهار هزار پروژه نیمه تمام ورزشی در کشور داریم و اعتبارات عمرانی موجود کفاف تکمیل این تعداد پروژه را نمی دهد.

وی ابراز داشت:در سال گذشته 160 میلیارد تومان اعتبارات جاری، 130 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی، 113 میلیارد تومان اعتبارات شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی و 52 میلیارد تومان نیز برای کمیته ملی المپیک بودجه در نظر گرفته شده بود که به جز اعتبارات عمرانی که در آن 56 درصد تحقق بودجه را داشتیم در بقیه اعتبارات شاهد تحقق 100 درصدی بودیم.

* - جمعه یازدهم اردیبهشت - مسعود سلطانی فر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جریان بازدید از جزیره هنگام گفت: جزیره هنگام از توابع قشم به دلیل تلفیق اکوسیستم بکرو ظرفیت های بالای گردشگری، تبدیل به قطب گردشگری حلال در کشور و منطقه می شود.

معاون رییس جمهوری در جریان بازدید از هتل بین المللی قشم نیز گفت: این هتل که 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، بهمن امسال و همزمان با ایام دهه فجر به بهره برداری می رسد.

* سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آیین بهره برداری از خط تولید و رونمایی از محصولات جدید پزشکی شرکت آواپزشک در آشتیان از توابع استان مرکزی گفت: برخی با وجود اینکه از منابع ملی پول می گیرند ولی به انحای مختلف سعی در مایوس کردن مردم دارند و می خواهند نظام، مدیران و مجلس را در اذهان مردم ناکارآمد جلوه دهند.

وی در نشست اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی اراک در تفرش نیز گفت: حوزه بهداشت و درمان کشور در سه دهه اخیر با وجود غوغاسالاری های متعدد، مظلوم بوده و از مشکلات زیربنایی و اساسی رنج می برد.
نظرات بینندگان