arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۲۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۵ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴

مرتضوی: در بحث معاونت در قتل در کهریزک تبرئه شدم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دادستان سابق تهران گفت: فکر می‌کنم دو یا سه جلسه دیگر برای بررسی اتهامات داشته باشیم.

سعید مرتضوی دادستان تهران و مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی بعد از جلسه سوم بررسی اتهامات خود در سال ۹۴ با حضور در جمع خبرنگاران گفت: جلسه امروز نیز ادامه دفاعیات من در بحث سازمان تامین اجتماعی بود که عنوان کرده بودم ابلاغ صادره از سوی وزیر سابق کار به لحاظ اینکه مدرک تحصیلی من حقوق بوده، صحیح نبوده و حقوق و مزایایی که من در طول این مدت گرفته‌ام، به عنوان تحصیل مال نامشروع قلمداد شده است.

مرتضوی ادامه داد: وکیل تامین اجتماعی امروز در این جلسه نیز توضیحات و استدلال‌هایی را مبنی بر اینکه سرپرستی من نیز غیرقانونی بوده٬ ارائه کرد. من هم از باب اینکه جلسه غیرعلنی بوده، نمی‌توانم جزئیات این موضوع را مطرح کنم.

وی گفت: اما از آن جهت که آقای نظری وکیل سازمان تامین اجتماعی با رسانه‌ها مصاحبه کرده‌اند، به استناد ماده ۱۴ اساسنامه سازمان تامین اجتماعی توضیحاتی را در این باب ارائه کردند.

دادستان سابق تهران بیان کرد: ابلاغ سرپرستی من به هیچ‌وجه نیاز به شرایط مدیرعاملی که در اساسنامه به آنها تاکید شده، نداشته و دادگاه لازم دانسته در این بین مواردی را از وزارتخانه و سازمان تامین اجتماعی استعلام کند که ان‌شاءالله یا استعلام کرده یا خواهد کرد.

مرتضوی تصریح کرد: آنها به استناد ماده ۶ ادعا دارند حقوق و مزایایی که در طول این مدت دریافت کرده‌ام، تحصیل مال نامشروع بوده٬ اما توضیحی که باید بدهم این است که آقای وزیر دستور توقیف این حقوق را داده و من اصلاً حقوقی دریافت نکردم.

مرتضوی درباره بررسی اتهامات خود پیرامون موضوع کهریزک در دادگاه امروز نیز گفت: شکایت آقای روح‌الامینی و کامرانی تحت عنوان معاونت در تهیه گزارش خلاف واقع بود٬ که دیوان این موضوع را نپذیرفته و حکم را نفی کرده و به شعبه هم‌عرض ارجاع داده شده بود٬ که در این‌باره خود شکات و وکلای آنها توضیحاتی را دادند و من هم از خودم دفاع کردم. اما همانطور که گفتم چون این جلسات به صورت غیرعلنی برگزار می‌شود، اجازه ندارم محتویات جلسه را بگویم.

دادستان سابق تهران در پاسخ به این سوال که آیا جواب استعلاماتی که قرار بود دادگاه پیرامون موضوع تامین اجتماعی انجام دهد، رسیده یا نه گفت: نه هنوز این استعلامات نرسیده است.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که شکات کهریزک تحت عنوان معاونت در قتل شکایتی را نیز مطرح کرده‌اند و این موضوع به کجا رسید٬ گفت: بله، چنین موضوعی در این پرونده نیز قرار دارد، منتها این موضوع تا به امروز پنج بار رسیدگی شده که در این پنج بار یا حکم برائت یا حکم قرار منع تعقیب صادر شده که این بار نیز نباید شکایت پذیرفته می‌شد، اما می‌بینیم این موضوع در این جلسات مطرح است.

وی افزود: به دلیل اینکه پنج بار وقتی پرونده‌ای در دادگستری بررسی شده، دیگر نیاز به شکایت جدید ندارد٬ اما وقتی از ما دعوت می‌کنند که حاضر باشیم٬ ما هم حاضر می‌شویم و از اول از خود دفاع می‌کنیم.

مرتضوی در پاسخ به این سوال که به نظر شما این جلسات و بررسی اتهامات چقدر طول می‌کشد، گفت: من فکر می‌کنم دو یا سه جلسه دیگر داشته باشیم.

وی درباره عدم تجمیع موضوعات پرونده نیز گفت: این خلاف قانون است؛ چراکه طبق آیین دادرسی کیفری رسیدگی باید به صورت توامان باشد.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان