arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۳۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۳ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴

قلعه‌نويي در فوتبال ايران بيشتر اختيارات دارد يا کي‌روش؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
امير قلعه نويي سرمربي استقلال در تازه ترين گفت و گوي خود، منتقدان برنامه هايش را لمپن خوانده و به انتقاد دوباره از کروش پرداخته است.

سرمربي استقلال در اواخر دومين سال از برنامه سه ساله اش در استقلال که قرار بود به موفقيت در آسيا ختم شود، در ليگ ششم است و در آسيا هم که حضور ندارد! با اين حال، موافقان قلعه نويي او را مربي برنامه محوري مي دانند که هم در تيم ملي برنامه داشت و هم استقلال.

سرمربي آبي ها با همين حمايت ها، در گفت و گوي امروز خود با روزنامه گل گفت: «شما ببيند قرارداد کروش چقدر است و چه کاري انجام داده است؟ چون برنامه نداشته و از او نخواسته اند. کاپلو با انگليس از آرژانتين 4 گل مي خورد اما چون برنامه اش را داشتند و او را برکنار نکردند. کاپلو برنامه محور بود. ما که در اين 4 سال برنامه اي از کروش نديديم!»

او سپس درباره برنامه محور بودن خود توضيح داد: «من روزي که به تيم ملي آمدم برنامه دادم و گفتند کار بلد نيستم. خوشحالم که اين آدم ها عليه من حرف مي زنند. اين آدم ها نوکر پول هستند.»

قلعه نويي همچنين گفت: «اگر کفاشيان از روز اول مي گفت کروش برنامه 4 ساله دارد و قرار است هر سال به چه جايگاهي برسيم، ديگر اين مشکلات به وجود نمي آمد. من مي گويم اگر از روز اول کار کردن، کروش در فوتبال ما چارچوب داشت مي توانست به فوتبال ما کمک کند. هر چند در آمار و ارقام پيشرفت نداشتيم و در جام جهاني موفق نبوديم. در جام ملت ها هم که ششم شديم.»

امير قلعه نويي در حالي از اختيارات کروش حرف مي زند که منتقدانش مي گويند اختيارات او در استقلال و همينطور تيم ملي، کمتر از مربي پرتغالي نبوده است. نگاهي به کادر فني و مديريتي تيم ملي در دوران حضور او، به خوبي گوياي اين مسئله است.

در آن دوران انتخاب سرپرست، مدير داخلي تيم و ... در اختيار قلعه نويي بود تا چهره هايي مثل ميرشاد ماجدي، مهدي مناجاتي و... به تيم ملي ملحق شوند. از سويي، در سفرها تنها اعضاي کادر فني و بازيکنان ديده نمي شدند و افراد ديگري هم در اردو حضور داشتند که بعدها، بازيکناني چون کعبي، کاظميان و.... در رسانه ها به حضور آنها انتقاد کردند. حتي يکي از بازيکنان تيم ملي گفت در جريان يکي از جلسات تمريني ايران در مالزي، پس از ديدن آشپز تيم در پشت دروازه که مشغول تمرين بوده، شوکه شدند!

در استقلال هم اختيارات قلعه نويي مشخص است و بارها رسانه هاي منتقد او، درباره حوزه اختيارات او در استقلال فصل گذشته و فصل جاري، نوشتند. با اين حال سرمربي آبي ها به نقد کروش پرداخت و گفت: «اختياراتي را که نبايد، به کروش داده اند. الان هم به خاطر همين اختيارات با او به مشکل خورده اند.»

اما بحث در اين باره زياد است و يک سوال اساسي پيش مي آيد؛ اختيارات قلعه نويي در فوتبال ايران بيشتر است يا اختيارات کارلوس کروش؟ ستار همداني دستيار امير قلعه نويي در اين باره به خبرآنلاين مي گويد: «ببينيد آقاي قلعه نويي 30 سال است در استقلال حضور دارد ولي کروش چند سال است به فوتبال ايران آمده؟ مثلا خبرنگاري که روز اول به مجموعه شما مي آيد، به اندازه خبرنگاري که سال هاي در مجموعه تان بوده، اختيارات دارد؟» اما تکليف چارچوب قانوني چيست؟ همداني توضيح مي دهد: «اينکه مي گويند مديرعامل استقلال را قلعه نويي انتخاب کرد، اصلا درست نيست. مگر مي شود؟ ولي شما مطمئن باشيد هميشه هدف قلعه نويي پيشگيري از اتفاقات بد است.»

حسن روشن پيشکسوت باشگاه استقلال اما نظر ديگري دارد. او مي گويد: «چون قلعه نويي اختياراتش زياد است تصور مي کند احتيارات بقيه هم به اندازه خودش است.» او مکثي مي کند و ادامه مي دهد: «البته اختيارات کروش زياد است و فکر مي کنم حرف هاي وزير ورزش درست بود. او نبايد کارفرماي ما باشد.»

منبع : خبرآنلاين
نظرات بینندگان