arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۳۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۷ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴

پرداخت قبوض با 60 درصد تخفيف، شگرد جديد کلاهبرداران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 رئيس پليس فتاي تهران بزرگ از پرداخت قبوض با 60درصد تخفيف به عنوان شيوه جديد کلاه برداران براي خالي کردن حساب مشتريان بانک‌ها خبر داد.

سرهنگ محمد مهدي کاکوان رئيس پليس فتاي تهران بزرگ با اشاره به شکايت يکي از شهروندان مبني بر برداشت 35ميليون تومان پول از حساب بانکي‌اش اظهار کرد: پس از اين شکايت پرونده بلافاصله در دستور کار پليس فتا قرار گرفت و با جمع بندي‌هاي انجام شده معلوم شد حساب بانکي سه نفر ديگر نيز با همين شگردي که حساب بانکي شاکي اول مورد سرقت قرار گرفته، خالي شده است.

وي در ادامه با بيان اينکه مبلغ کلاه برداري شده از اين افراد 103ميليون تومان بوده است، گفت:‌ در اين سرقت‌ها کلاهبرداران پس از آن‌که با ايستادن پشت دستگاه ATM به رمز دوم حساب افراد دسترسي پيدا مي‌کردند با گشت زدن در مناطق جنوب شهر اقدام به پرداخت قبض‌هاي پرداختي ساکنين مي‌کردند.

کاکوان تصريح کرد: اين کلاهبرداران بانکي با ارائه تخفيف 40 تا 60درصدي و دريافت مبلغ مورد نظر از ساکنين، قبوض را با حساب سرقتي که هک کرده بودند، پرداخت مي‌کردند.

رئيس پليس فتا تهران بزرگ ادامه داد: با پيگيري‌هاي انجام شده ابتدا فردي که قبض‌ها را جمع آوري مي‌کرد دستگير و با اعتراف وي پليس فتا به متهمي که پيش از اين نيز سه بار دستگير شده بود رسيدند.

وي با بيان اينکه شيوه اين متهم پرسه زدن داخل شعبات بانک‌ها و يا پشت دستگاه‌ عابر بانک براي دانستن رمز دوم حساب افراد است گفت: از مردم استدعا داريم تا به هنگام استفاده از دستگاه عابر بانک مراقب افرادي که براي سرقت رمز دوم کمين کرده‌اند باشند.
نظرات بینندگان