arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۴۳۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۳ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴

کل يارانه نقدي واريزي از اولين مرحله تا امروز چقدر است؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

يارانه ارديبهشت ماه در حالي بامداد جمعه 25 ارديبهشت واريز و قابل برداشت شد که در مجموع تاکنون بيش از 190 هزار ميليارد تومان به عنوان يارانه هاي 45 هزار و 500 توماني به حساب سرپرستان خانوار واريز شده است.

از آغاز اجراي قانون هدفمندي يارانه ها در آذر ماه سال 1389 تاکنون 51 مرحله يارانه نقدي به متقاضيان دريافت پرداخت شده و اين در حالي است که با يارانه ماه جاري دريافتي هر نفر که از ابتدا تاکنون در ليست سازمان هدفمندي قرار داشته از دو ميليون و 300 هزار تومان گذشت.

پرداخت يارانه نقدي به متقاضياني که با وجود ثبت نام مجدد سال گذشته همچنان حدود 76 ميليون نفر را تشکيل مي‌دهند ماهانه نزديک به 3500 ميليارد تومان و سالانه رقمي بالغ بر 42 هزار ميليارد تومان براي دولت هزينه بر جاي مي گذارد.

فاز دوم هدفمندي يارانه ها که در ماه جاري يک سالگي خود را پشت سرگذاشت بعد از 4.5 سال اجراي قانون از وضعيت مناسب تري برخوردار بوده و در نتيجه آن سهمي هر چند اندک اما موثر به بهداشت و درمان پرداخت شد و وعده واريز سهم توليد در قالب يارانه سود را نيز به دنبال داشت.

اما در حالي طي فاز اول و دوم هدفمندي بالغ بر 190 هزار ميليارد تومان و بسيار بيشتر از ميزان قانوني، يارانه نقدي پرداخت شده و هزينه ها و کسري قابل توجهي را سالانه بر عهده دولت مي گذارد که با توجه به تاکيد قانون بودجه و غير منطقي بودن پرداخت همگاني از اواخر سال 1393 حذف يارانه بگيران پردرآمد کليد خورد و با توجه به اعلام مسئولان حدود 200 هزار نفر از جمع متقاضيان حذف شده اند و قرار بر حذف شش ميليون نفر ديگر تا پايان سال است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱۴
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
0
2
برای ماچندساله که قطع شده پرداخت یارانه نمیدونم چرا به کجابایدمراجعه کرد
نظرات بینندگان