arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۵۱۴۱
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۰ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴

يمن: عربستان 269 بار آتش بس را نقض کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

يک مقام نظامي يمن اعلام کرد : عربستان و شبه نظاميان هوادار عبدربه منصور هادي رييس جمهور مستعفي فراري در مدت پنج روز آتش بس، 269 بار آن را نقض کردند.

به گزارش پايگاه اينترنتي يمني پرس، مقام مزبور توضيح داد: موارد نقص بمباران و گلوله باران مناطق مسکوني در يمن به ويژه استانهاي صعده ، حجه ، عدن ، شبوه ، لحج ، الضالع ، مأرب ، تعز و الجوف را در برگرفت.

مقام ياد شده تاکيد کرد: نقض آتش بس نشان داد که رژيم سعودي و شبه نظاميان عبدربه منصور هادي و گروهک تروريستي القاعده خود را متعهد به آتش بس نمي دانند.

مقام مذکور از مسوولان سازمانهاي جهاني و مدافع حقوق بشر خواست تا به مسووليت خود در قبال جنايات شکل گرفته عليه ملت يمن متعهد باشند.

صعده هدف بيش از 70 موشک و راکت از سوي ديگر بر پايه همين گزارش، منابع محلي در استان صعده خاطرنشان کردند رژيم متجاوز سعودي در شبانه روز گذشته اين استان را با بيش از 70 موشک و گلوله توپ هدف حملات ددمنشانه خود قرار داد.

منابع ياد شده گفتند: اين موشکها و راکتها به بخش هاي مختلف صعده به ويژه مناطق مرزي آن اصابت کردند.

آنان آمار مربوط به تلفات ناشي از حملات ياد شده را اعلام نکردند اما توضيح دادند که تلفات مادي ناشي از انفجار اين موشکها و راکتها به دليل بي هدف بودن حملات شکل گرفته بيشتر بوده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان