arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۵۳۴۲
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۱ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴

ترکي فيصل اظهارات ضدايراني خود را تکرار کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 رئيس پيشين سازمان اطلاعات عربستان به تازگي در يک نشست «رياض» بدون اشاره به حملات هوايي ائتلاف عربستان در يمن بار ديگر ايران را به مداخله در کشورهاي منطقه متهم کرد.

شاهزاده «ترکي فيصل» سفير سابق عربستان در آمريکا و انگليس و رئيس پيشين سازمان اطلاعات عربستان عليرغم تعرضات عربستان در يمن مدعي شد که ايران اجازه نخواهد داشت به مداخلات خود در امور کشورهاي عربي ادامه دهد.

به گزارش «عرب نيوز»، ترکي الفيصل در سخنراني خود در چهلمين سالگرد جشن «عرب نيوز» در رياض که روز دوشنبه برگزار شد، تصريح کرد: در حاليکه ما با يمن روبرو هستيم، جاه‌طلبي‌هاي امپرياليستي ايران در لبنان، سوريه و عراق مورد بررسي قرار خواهد گرفت.

وي ادامه داد: کشورها و مردمان ما يک دوره‌اي از مداخلات و تغييرات مضر و بي‌نظم را تجربه کرده‌اند. ما بعنوان کشورهاي مسلمان و عربي بايد براي محافظت از مرزهاي خود و دنبال کردن منافعمان بيشتر به خود متکي باشيم.

سفير سابق عربستان در آمريکا و انگليس در ادامه به بحث مذاکرات هسته‌اي ايران و 1+5 (آمريکا، انگليس،‌فرانسه، روسيه، چين بعلاوه آلمان) اشاره کرد و نوشت: کار دشوار مذاکرات هنوز باقي مانده است و ما منتظر جزئيات هستيم.

وي با اشاره به روند مذاکرات هسته‌اي تأکيد کرد که هنوز مواردي هست که به آنها توجهي نشده است که از آن جمله مي‌تواند به چتر امنيتي جهاني براي کشورهاي منطقه اشاره کرد و مورد ديگر گزينه نظامي است تا با آن هر کسي که حاضر به همکاري نشد را تهديد کنيم.

فيصل از اوباما خواست «تا راههايي را بيابد تا منطقه ما را عاري از تسليحات هسته‌اي کند».

وي در بخشي از سخنان خود به بحث عراق اشاره کرد و گفت که «نوري المالکي» نخست‌وزير اسبق عراق به عمد در نتايج انتخابات دست برد و مدعي شد که داعش نتيجه مستقيم شهوت المالکي براي قدرت و همچنين تقويت فرقه‌گرايي در عراق توسط ايران بوده است.
منبع: فارس
نظرات بینندگان