arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۵۳۴۷
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۱ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴

حمله فتح الله زاده به خادم/ جواب بده؛ استقلال شده بنگاه احزاب!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدير عامل سابق استقلال از شرايط فعلي اين باشگاه به شدت ناراحت است و حرف هايش را صريح و بي پرده به زبان مي آورد.

علي فتح الله زاده مديرعامل استقلال مي گويد از اين به بعد سکوت نمي کند و حرف هايش را مي زند. او مستقيما خادم نماينده تام الاختيار وزير ورزش در استقلال و پرسپوليس را نشانه مي رود و حرف هاي تندي عليه اش به زبان مي ورد.

آقاي فتح الله زاده مي دانيم نمي خواهيد اين روزها زياد وارد حاشيه شويد. ولي هواداران استقلال ناراحت هستند. شرايط تيم به اين شکل است و باشگاه هم مشکلاتي دارد. خيلي ها از هيات مديره هم انتقاد دارند و مي گويند آنها هم نقش پررنگي در شکست ها دارند. از الان به بعد بايد چکار کرد؟
استقلال و پرسپوليس که جاي آزمون و خطا نيست. نمي شود با اين دو باشگاه غير تخصصي برخورد. اين دو باشگاه آدم هايي مي خواهد که امتحان پس داده باشند و بتوانند از کيان استقلال و پرسپوليس دفاع کنند. اين بدان معنا نيست که هيچ آدم تازه اي نيايد، به آن معني است که حداقل آدم هايي بياورند که کارنامه شان مشخص است. يک نفر که نمي تواند هر روز قهرمان باشد. من 7 قهرماني با استقلال آوردم ولي يک بار هم در ليگ برتر پنجم شديم. تازه پنجمي با اين ششمي فرق داشت. ما در آن فصل با سه امتياز کمتر از قهرمان سوم شديم ولي الان استقلال با تيم قهرمان 12 امتياز اختلاف دارد. آن روز ما در آسيا سوم شديم که خودش با قهرماني در ليگ برتر برابري مي کند.

طرفداران تصور مي کردند با جدايي شما و تيم جديد مديريتي، استقلال دوباره قهرمان مي شود. در اوايل فصل هم اينطور بنظر مي رسيد ولي استقلال رفته رفته قدرتش را از دست داد.
ببيند ما در فصلي که پنجم شديم، تا روز آخر بين مدعيان بوديم. بنده افتخارات زيادي در کنار استقلال دارم. در آسيا دو بار سوم شديم. نايب قهرمان هم شديم. ساير تيم هاي ما هم در ليگ قهرمان شدند. از تکواندو بگيريد تا کشتي. هر سال ما چند رشته قهرمان داشتيم. مي خواهم بگويم اگر پول بود، چرا در اختيار ما قرار نداديد؟ چرا وقتي ما گفتيم پول بيشتر مي دهيم، استقلال را به ما بدهيد، ندايد؟ من از رئيس جمهور محترم خواهش مي کنم پا پيش بگذارد. من تا الان چيزي نگفتم که هوادارن يک وقت ناراحت نشوند ولي از الان به بعد حسابي حرف هايم را خواهم زد.

در چه مورد؟
در همه موارد. مي گفتند فتح الله زاده خيلي در استقلال پول خرج کرده است.

امسال چقدر هزينه شده است؟
شما شک نکنيد خرج استقلال بالاي 26 ميليارد تومان بوده است. مطمئن باشيد اين هزينه شده است. من ريز هزينه ها را در مي آورم. از دوستاني که سه روز مانده به پايان ليگ هزينه هاي استقلال را در کمال بي احترامي در اختيار رسانه ها قرار دادند و جو تيم را به هم ريختند، خواهش مي کنم الان هم هزينه هاي استقلال را بدهند. آنها از عمد اين کار را کردند تا تيم به هم بريزد.

دوستان وزارتي منظورتان است؟
بله، همين وزارت ورزش.

آقاي گودرزي؟
نه، آقاي گودرزي نه. هرکسي که آمد و آن ليست هزينه ها را منتشر کرد و دست به شفاف سازي زد.

پس منظورتان آقاي خادم نماينده تام الاختيار وزير دراستقلال و پرسپوليس است.
بله، ببينيد از عمد اين کار را کردند. شايد بازيکن موثري بوده که ما به او پول بيشتري داده ايم. شايد بازيکني بوده که ضعيف کار کرده و ما کمتر پرداختي به او داشتيم. يکسري بازيکن ها تحمل داشتند و پول کمتري از ما گرفتند. ولي از عمد اين ليست را زدند تا تيم را به هم بريزنند. هواداران اين چيزها را بدانند. خيلي حرف هاست که بخواهم بزنم. حرف هايي که درست و حسابي است و نمي خواهم از روي هيجان باشد. به عنوان يک فرد مستقل حرف هايم را مي زنم. چرا الان شفاف سازي نمي کنيد دوستان؟(صداي فتح الله زاده بلند تر مي شود) امسال استقلال زودتر از حذفي کنار رفت، دو سال است در آسيا نبوده ولي شما شک نکنيد پولي که خرج شده بيشتر از دوره ما بوده است. مگر نمي گفتيد استقلال نبايد بيشتر از 15 ميليارد تومان خرج کند؟ چرا با مردم بازي نمي کنيد؟ چرا به استقلال 20 ميليارد تومان پول داديد؟
يادمان هست که قرار بود هزينه ها بيشتر کمتر شود.

بله، دوستان چرا دروغ مي گويند؟ آقاي که گفتي فتح الله زاده 300 سهم استقلال را به اسم خودش کرده است، من از تو شکايت مي کنم. آقاي خادم بايد ثابت کني که من سهم باشگاه را به نام خودم زده ام. بايد ثابت کني که من با ثبت يک شرکت اين کار را انجام داده ام. بايد بيايي و جواب بدهي. من خيلي با شما کار دارم. از هفته آينده حرف هايم را بيشتر مي زنم. من از نمايندگان محترم مجلس مي خواهم که به اين بحث ورود کنند. اين چه بلايي است که دوستان سر استقلال و پرسپوليس آورده اند؟ اينطوري مي خواستند فوتبال را اداره کنند؟ که پرسپوليس ششم شود و استقلال ششم؟ هواداران استقلال را خون به دل کرديد. جگرشان سوخت. جواب اينهمه هوادار را چه کسي مي دهد؟ بيا جواب بده آقاي خادم.

نکته اي که مجيدي هم از آن انتقاد کرد حضور چهره هاي سياسي در هيات مديره استقلال بود. فکر نمي کنيد اين موضوع به باشگاه ضربه مي زند؟ چون مجيدي اعتقاد داشت در آستانه انتخابات مجلس، اين چينش ها صورت گرفت.

من به مجلس و انتخاباتش ورود نمي کنم. باز هم صد رحمت به اين مجلسي ها. اين آدم ها دنبال کساني هستند که بله قربان گوي شان باشند. به خدا اين فاجعه است. به کسي که تخصصي ندارد، بالاترين و بهترين پست ها را داده ايد که چي بشود؟ که اين بلاها را سر استقلال و پرسپوليس بياورند؟ الان همه هوادارن به ما رجوع مي کنند که چرا ايستاده اي و سکوت کرده اي؟ پيشکسوت ها مي گويند چرا چرا سکوت کرده اي و حرف نمي زني. دوستان سرشان را مثل کبک در برف کرده اند و چيزي نمي گويند. ميليون ها هوادار ناراحت هستند. دولت بداند که اين مردم چه مطالباتي دارند. اين تيم ها مال مردم است. بايد دست متخصص ها باشد. آقا زبانش دراز است و تازه توهين هم مي کند. آقاي خادم من اگر چيزي نگفتم به خاطر شرايط بد استقلال بود. از اين به بعد حرف مي زنم و جواب دندان شکن به شما مي دم. سوايتان مي کنم که چکار ها مي کنيد. چرا وقتي آقاي شهرياري 30 ميليارد پيشنهاد داد نپذيرفتيد و تيم را به کسي داديد که 20 ميليارد مي داد؟ مدعي العموم الان کجاست؟ بيايد سراغ اين دوستان.

يعني آنها به 10 ميليارد کمتر قانع شدند و باشگاه را به دست فرد ديگري دادند؟
بله.

فکر مي کنيد هدفي پشت اين اقدام بوده است؟
من مي گويم اين دوستان چه هدف هايي داشتند. چرا تيم را به ما ندادند؟ ما که پدرمان در اين باشگاه در آمد. هوادار دوست داشت در استقلال بمانيم. همين پولي را که امسال دادند، به ما مي دادند. گفتيم خودمان هزينه ها را تامين مي کنيم و اجازه بدهيد سه نفر از عضاي هيات مديره را انتخاب کنيم ولي نگذاشتند. مدعي العموم از اينها نگذرد و ورود کند. اين اتفاقات ناگواري افتاده است. بايد بررسي شود. مردم صاحب واقعي اين تيم هستند. آقايان چرا شفاف سازي نمي کنيد. پول ها کجا رفته است؟ به ما 2.5 ميليارد تومان داديم ولي به بقيه 18.5 ميليارد تومان. الان بازيکنان مي گويند بالاتر از 50 درصد نگرفته اند و تازه يکسري ها 30 درصد دريافتي داشته اند. اگر 18 ميليارد تومان تا الان هزينه شده قول مي دهم 10 ميليارد ديگر هم تيم هزينه خواهد داشت. در روزنامه حرف هايي که زديد هست. گفتيد همه بدهي ها را مي دهيم. چي شد پس؟ چرا فرافکني کرديد که من بدهي دارم؟ بگوئيد به استقلال چقدر داده ايد. من هم مي گويم چه چيزهايي براي استقلال گذاشته ام. اگر بدهي بوده، شفاف اعلام کنيد. به دروغ مي گويند فتح الله زاده 2 ميليارد از پول استقلال از سازمان ليگ گرفت. آقايان يک ميليارد را بابت گيت بليت از حساب کم کردند، اين چه ربطي به فتح الله زاده دارد؟
شما از فصل قبل بدهي داشتيد. اين را که نمي توانيد منکر شويد.

بله، من بدهي داشتم. مگر مي شود بدهي نداشته باشيم؟ من يک سوال دارم. مگر دوستان نگفتند که 20 ميليارد تومان براي اين فصل داده اند؟ چرا آقايان همين پول را به من ندادند؟ اگر پارسال 20 ميليارد به بنده مي دادند، شما شک نکنيد 7 ميليارد سود داشتيم. بنده کلا 2.5 ميليارد از وزارتخانه پول گرفتم و مابقي پول ها را خودم جور کردم. اگر مي داديد که بنده و استقلال اينقدر تحت فشار قرار نمي گرفتيم. ولي شما به تعهداتي که به من داديد عمل نکرديد. الان ممکن است بگويند ما اين پول ها را از بيرون جور کرديم و داديم. باشد عيبي ندارد. براي من هم از بيرون جور مي کرديد و مي آورديد. من از بزرگتر شما نمي ترسم، هر چه دلتان خواست درباره ام گفتيد. از اين به بعد حرف بزنيد، حرف مي زنم آقاي خادم.

البته امسال در استقلال حرف از پول هاي بيشتر بود. درست است؟
بله، قرار شد 20 تا وزارت ورزش بدهد، 10 ميليارد هم اسپانسر و 5 ميليون هم هيات مديره جور کند. يعني قرار بود استقلال 35 ميليارد پول داشته باشد. آنوقت اين دوستان مي گفتند براي فتح الله زاده 20 ميليارد زياد است و وامصيبتا. من فقط يک حرف دارم. چرا به من اين پول ها را نداديد؟ الان آقاي خادم فرافکني مي کند که ما از جيب دولت نداديم. آقا اشکالي ندارد براي ما هم اين پول را جور مي کرديد. اصلا اجازه مي داديد خودمان از بيرون پول جور مي کرديم. من همين جا قول مي دهم که دوستان امسال بدهي خواهند داشت. من زنده، خادم هم زنده. حالا مي بيند.

مي گويند شما پول سازمان ليگ و تبليغات را پيشخور کرديد تا بدهي تان کم باشد. در اين باره توضيح مي دهيد.
پول سازمان ليگ را که گفتم چه شد. ولي من روز اولي که دوستان آمدند گفتم که پول تبليغات را گرفته ايم. مگر آن روز نمي دانستند، چرا مسوليت قبول کردند؟ مگر من قايم کردم که پول اسپانسر را خرج کرديم؟ با همين شرايط تيم را گرفتيد و هيات مديره را انتخاب کرديد. مگر نگفتيد همه هزينه ها و بدهي ها را مي دهيم، چرا نداديد؟ همه چيز مکتوب در همين خبرورزشي شما هست. بنده گفتم که پول اسپانسر را گرفتيم. تازه يک نکته اي. روزي که من رفتم afc 200 هزار دلار به استقلال بدهکار بود. مي شد رقمي نزديک به يک ميليارد تومان. پول را گرفتند و حساب نياورند. از فن آپ هم که 600 ميليون تومان طلب داشتيم که کم کم اين پول را دارند به استقلال مي دهند. اينها هم که ديگر پول نيست!

ولي شرايط افشارزاده هم با شرايط شما خيلي فرق نداشت. الان او هم مشکلات زيادي دارد.
ببين من روي سخنم به هيچ وجه با مسولان باشگاه و مخصوصا افشارزاده نيست. اينها افشارزاده را هم قرباني کردند. به او قول دادند ولي پول ندادند. خود افشارزاده در مصاحبه اي گفت که خادم قول هايش را براورده نکرد. من مي گويم چرا فرافکني مي کنيد دوستان؟ شما شک نکنيد که از من طريق مراجع قضايي پيگير حرف هاي آقاي خادم هستم. در تلويزيون گفت من شرکت زده ام و 300 سهم استقلال را مال خودم گرده ام. بنده اگر اين کارها را کرده بودم که الان در خيابان دنبال پول نمي گشتم. 10 سال در استقلال بودم کسي نتوانست بگويد فتح الله زاده فلان پول را برده ولي تو به من تهمت مي زني؟ مي دانيد ماجراي چيست؟ من به موقع افشاگري هاي لازم را انجام مي دهم. به زودي درباره خادم حرف مي زنم. اين دفعه تا تهش مي روم و اگر حرف بزند، خيلي حرف ها خواهم گفت. بنده مي گويم مگر بدهکار نبودم؟ آقا شفاف اعلام کنيد. بنده به شما تراز مالي دادم. اصلا مي دانيد تزار مالي چيست؟ شايد نفهميده ايد. مقصر که بنده نيستم. اگر چيزي در تراز بوده چرا اعلام نکرده ايد؟ بنده دست بردار نيستم. شما با بي معرفتي ليست تيم را بيرون دادي و باعث شدي تيم به هم بريزد. الان چرا سکوت کرده اي و ليست هزينه ها را نمي دهي؟
هيات مديره هم در جلسه آخرشان بحث هاي مالي داشتند. اينکه کادر فني که مي گفت پولي نگرفته بالاي 60 درصد از حقوقش را گرفته است و يا اينکه 2 ميليارد هزينه سفرهاي داخلي استقلال شده است.
خادم بايد شفاف حرف بزند. بايد به اين مسايل ورود کند. اگر او شفاف سازي نکند من خودم هزينه هاي استقلال را اعلام مي کنم.

مگر شما خبر داريد؟
به هر حال خبر دارم. مي توانم هزينه ها را در بياورم. چطور دوستان با آبروي ما بازي کردند؟ تهمت زدند که سهم استقلال را به اسم خودش زدهاست. آقا جان اگر من شرکت بزنم، مگر ثبت نمي شود؟ چرا اسناد و مدارک رو نمي کنيد؟ من تو را ول نمي کنم آقاي خادم. هر چه خواسته اي به من توهين کرده اي. از اين به بعد حسابي جواب تان را مي دهم.

وزير ورزش از اين اتفاقات خبر دارد؟
بي خبر است. او را دوره کرده اند. ذهنش را نسبت به من خراب کردند. بنده هم ديگر نرفتم از خود دفاع کنم. گوشش را عليه من پر کرده بودند. با اينکه در همين هيات دولت با 4 وزير خوب هستم، ولي اصلا کاري نکردم. گفتم مهم نيست بگذار دوستان فکر کنند ما خورده ايم و برده ايم.

از اعضاي هيات مديره هم انتقاد زياد است.
ببين يک روز گفتم هشدار مي دهم که استقلال به جاي تبديل شدن به يک بنگاه اقتصادي تبديل به بنگاه احزاب شده است. الان هم اين حرف را مي زنم. از رئيس جمهور خواهش مي کنم اجازه ندهد بي رحمانه با طرفداران دو تيم بازي کنند.

منبع : خبرآنلاين
نظرات بینندگان