arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۵۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۷ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴

قیمت نفت بالا رفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قیمت نفت به دنبال غافلگیری بازار از رشد اقتصادی قوی ژاپن که امیدواری برای افزایش تقاضا را به دنبال داشت، ۸۸ سنت بالا رفت و هر بشکه نفت خام ۶۴.۹۰ دلار فروخته شد.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، قیمت نفت روز گذشته به شدت کاهش یافت اما در معاملات امروز به علت انتشار آمار قوی اقتصادی ژاپن که بازار را غافلگیر کرد و همچنین تقویت چشم‌انداز شاخص مصرف‌کننده در استرالیا که سبب امیدواری برای افزایش تقاضا شد، بار دیگر بالا رفت.

بر اساس آمارهای رسمی، اقتصاد ژاپن، سومین اقتصاد بزرگ جهان، در سه ماهه نخست امسال 2.4 درصد رشد سالانه را تجربه کرد. پیش‌بینی می‌شد که این رقم به 1.5 درصد برسد. اقتصاد این کشور در بازه زمانی اکتبر تا دسامبر سال گذشته تنها 1.1 درصد رشد کرده بود.

موسسه فیلیپ فیوچرز در این‌باره اعلام کرد، ژاپن یکی از بزرگ‌ترین واردکنندگان نفت خام در جهان است و رشد اقتصادی در این منطقه برای افزایش تقاضا مطلوب خواهد بود.

هر بشکه نفت با افزایش 88 سنتی 64.90 دلار فروخته شد. نفت خام آمریکا نیز 69 سنت بالا رفت و 58.68 دلار در هر بشکه معامله شد.

این افزایش قیمت پس از کاهش بیش از 3 درصدی قیمت در روز گذشته در سایه تقویت ارزش دلار و نگرانی از اشباع بازار رخ داد. به طوریکه گلدمن سچز روز گذشته بازگشت قیمت‌ها به کمترین رقم 2015 را پیش‌بینی کرده بود.

در استرالیا به عنوان یکی از کارفرمایان و صادر کنندگان مهم کالاهای اساسی در جهان، احساس مصرف کننده در ماه می افزایش یافت. این افزایش ناشی از کاهش نرخ بهره در ماه جاری و اعمال معافیت‌های مالیاتی غالفگیرکننده برای بنگاه‌های اقتصادی کوچک بود.
نظرات بینندگان