arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۵۷۶۲
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۳ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۴

کاخ سفید: هم اکنون فشار روی ایرانی هاست / منتظریم که آنها تا سی ام ژوئن تعهدات لازم را بدهند

نکته ای که رئیس جمهور به آن اشاره کرده این است که او به دنبال امضاء یک توافق بد با ایران نیست.این یک نکته است. او به این حقیقت توجه دارد که پس از دهها سال که این توافق عملی شد آنگاه مردم تاثیرات آنرا بر روی امنیت ملی کشورمان و هم پیمان نزدیکمان در منطقه یعنی اسرائیل خواهند دید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کاخ سفید: هم اکنون فشار روی ایرانی هاست / منتظریم که آنها تا سی ام ژوئن تعهدات لازم را بدهند
جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید گفت: فشار هم اکنون بر روی ایرانی ها است.

به گزارش «انتخاب»، ارنست درباره اظهارات اوباما در مصاحبه با نشریه آتلانتیک درباره ایران گفت: رئیس جمهور در جایگاهی است که بر موضوع جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات اتمی سرمایه گذاری زیادی کرده است. وی از تبعاتی که این موضوع می تواند برای امنیت ملی آمریکا به همراه داشته باشد به خوبی آگاه است و همچنین با تبعات آن برای نزدیکترین هم پیمانان ما در منطقه به خوبی آشناست و او به خوبی از تبعات این موضوع برای نزدیکترین متحدمان در منطقه یعنی اسرائیل و مردم آن آگاه لست.

وی افزود: رئیس جمهور متعهد به حفاظت از امنیت ملی مردم اسرائیل است.حتی ما در صورت وجود اختلاف با نخست وزیر نتانیاهو نشان داده ایم که همکاری بین دولت اوباما و دولت اسرائیل بی سابقه بوده است.به خاطر تعهدات رئیس جمهور اوباما و آمریکا به امنیت مردم اسرائیل ،وی در مصاحبه خود با نشریه آتلانتیک بر روی این راهبرد تاکید داشته است.او خواسته که بگوید که بهترین راه برای ما جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات اتمی است.

وی افزود:رئیس جمهور اوباما به خوبی این موضوع را درک می کند که جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات اتمی از اولویت زیادی برای ما برخوردار است. رئیس جمهور تلاش کرده است تا پایان این موضوع را دنبال کند اما حقیقت این است که افرادی که هم اکنون تحت فشار قرار دارند،ایرانی ها هستند.این اقتصاد آنان است که به شدت تحت تحریمهای بین المللی که این دولت در تعامل با همپیمانانمان اجرایی کرد،آسیب دیده است.این واحد پولی آنها است که به شدت تضعیف شده است.این تجارت و صادرات ایران است که به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است..ما به این حقیقت واقف هستیم که اهرم های زیادی در رابطه با ایران برای ما وجود دارد که این موضوع سبب شده است که ما نخستین بار شاهد حضور سازنده دیپلماتیک ایران در مذاکرات باشیم.

ارنست اضافه کرد: این یک نتیجه گیری زود هنگام نیست و لازم است که ما شاهد این باشیم که ایران تعهداتی را بدهد و آنها هنوز این کار را صورت نداده اند. ما منتظریم که آنها تا سی ام ژوئن این تعهدات را بدهند.این موضوع سبب شده است که رئیس جمهور این موضوع را با جدیت دنبال کند.

وی افزود:نکته ای که رئیس جمهور به آن اشاره کرده این است که او به دنبال امضاء یک توافق بد با ایران نیست.این یک نکته است. او به این حقیقت توجه دارد که پس از دهها سال که این توافق عملی شد آنگاه مردم تاثیرات آنرا بر روی امنیت ملی کشورمان و هم پیمان نزدیکمان در منطقه یعنی اسرائیل خواهند دید.این راهبردی است که رئیس جمهور در رابطه با این توافق به آن توجه دارد.او قصد ندارد که توافق بدی امضاء کند زیرا نام وی بر روی این موضوع قرار دارد.

نظرات بینندگان