arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۶۰۶۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۰۸ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۴

کشورهای عربی منطقه تجزیه می شوند؟!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نگاهی به اخبار خلیج‌فارس و خاورمیانه نشان می‌دهد که هیچ روزنه‌ای از پایان بحران‌ها در این مناطق دیده نمی‌شود. جنگ، ترور، بمباران‌ها و انفجارهای انتحاری، شاکله خبرها از لیبی و مصر تا سوریه، از عربستان تا یمن و از عراق تا افغانستان را نشان می‌دهد. جنایات گروه‌های تروریستی از داعش تا النصره، القاعده و… به صورت مداوم خوراک خبری رسانه‌های غربی برای قدرت‌نمایی آن‌ها شده است، درحالی‌که اخبار موفقیت‌های ارتش و نیروهای مردمی در این رسانه‌ها به خصوص در رسانه بی.بی.سی و در بخش فارسی آن یا منتشر نمی‌شود و یا به صورت گذرا در حد اخباری ضعیف پوشش داده می‌شود، محور تبلیغی و خبری آنها معطوف به اخبار موفقیت‌های گروه‌های تروریستی شده است. کما این که همین روزها، پوشش خبری پیروزی‌ها در منطقه «قلمون» نوار مرزی سوریه و لبنان در رسانه‌های غربی در حاشیه قرار گرفت، درحالی‌که هجوم داعش و تصرف شهر «تدمر» را چنان پوشش خبری دادند که انگار در چند روز آینده «دمشق» سقوط خواهد کرد و «بشار اسد» سرنگون خواهد شد! بی.بی.سی از همکاری ترکیه،‌ قطر و عربستان برای تشکیل «ارتش فتح» چنان خبرسازی کرد که انگار مرحله جدیدی از جنگ در سوریه کلید خورده است و هدف آن سرنگونی «بشار اسد» است. درحالی‌که همین رسانه کمترین پوشش خبری را درباره بمباران‌های سعودی‌ها در یمن دارد و یا در عراق، هجوم داعش به استان «اماره» را شکست بزرگ دولت عراق توصیف می‌کند.

این واقعیت را همه محافل سیاسی مستقل در منطقه اذعان دارند که تنها کشوری که از بحران جنگ فراگیر در منطقه سود می‌برد، رژیم صهیونیستی است. درحالی‌که به صورت برنامه‌ریزی شده صهیونیست‌ها شرایط خط‌سازی خبری و سیاسی را برای رسانه‌های غربی در آمریکا و اروپا فراهم می‌سازند و جهت می‌دهند. مشکل بزرگ در این برهه از زمان که اغلب کشورهای مسلمان گرفتار طوفان‌های جنگ شده‌اند، اختناق خبری از سوی رسانه‌های غربی است تا افکار عمومی در جهان از جنایت‌ها و واقعیت‌های رویدادهای خونبار آگاهی پیدا نکنند که در صدر آن سانسور کثیف خبرها از سوی رسانه‌های غربی درباره فاجعه انسانی در یمن است. خبرنگاران غربی به هر بهانه‌ای نمی‌خواهند در داخل یمن حضور پیدا کنند و از صحنه‌های خونبار و ضدبشری بمباران‌های سعودی‌ها خبر بدهند.

محور برنامه‌ریزی صهیونیست‌ها، تشدید بحران‌ها و زمان‌پذیرسازی آن‌‌ها است. این سیاست از یکسو به نهادینه‌سازی تروریسم و حمایت از انواع گروه‌های تروریستی می‌پردازد و همزمان چنان خط خبررسانی و گزارش‌های سیاسی رسانه‌ها در غرب را جهت می‌دهد که بحران و آشفتگی در خاورمیانه را بی‌انتها نمایان سازد. جالب توجه اینکه، سیاستمداران آمریکایی و اروپایی مدام اعلام می‌کنند که مبارزه با تروریسم در خاورمیانه و به‌خصوص سرکوب داعش سال‌های سال زمان‌پذیر خواهد بود و حداقل یک دهه، سراسر خاورمیانه همچنان در گودال تروریسم باقی خواهد ماند! بسیاری از تحلیلگران سیاسی مستقل در کشورهای عربی معتقدند در بطن این سیاست، تغییر جغرافیایی کشورهای مسلمان و تجزیه آنها نهفته است. آنها معتقدند تمامی این مسیر برای بسترسازی تجزیه شکل گرفته است. چند روز قبل نخست‌وزیر عراق هشدار داد که چند کشور عربی همسایه عراق به دنبال تجزیه این کشورند. به طوری که عراق به سه ناحیه، کُردها، سنی‌ها و شیعه‌ها تقسیم و تجزیه شود. در یمن، تجزیه این کشور به یمن شمالی و یمن جنوبی را در دستور کار دارند و در سوریه بعد از چهار سال جنگ و ویرانی، چاره پایان بخشیدن به بحران را تجزیه این کشور به دو ناحیه تجویز می‌کنند. همین شعار (شعار تجزیه) درباره لیبی و پایان بخشیدن به جنگ داخلی در این کشور نیز داده می‌شود.

این روزها برخی از محافل سیاسی اظهار کرده‌اند که سعودی‌ها در بمباران یمن و جنگ با این کشور حداقل خواهان تجزیه این کشور به شمال و جنوبند! اگر یمن تجزیه شود تا با پذیرش تجزیه در این کشور بحران جنگ پایان پذیرد و مقدمه تجزیه عراق و سوریه فراهم آید. راه‌حل سیاسی برای پایان بخشیدن به بحران‌ها در مسیر تحقق تجزیه کشورها جهت‌گیری پیدا می‌کند. هیچ کشوری در خاورمیانه نیست که تنوع قومی ـ مذهبی نداشته باشد و همواره اختلاف‌های مرزی شاخص بحران‌های سیاسی ـ نظامی در این منطقه بوده است و از اینرو بستر تجزیه از مسیر چنین تضادهایی فراهم می‌آید.

امروز برخی از دولت‌های منطقه در دام چنین دورنمای سیاسی شوم قرار گرفته‌اند. ترکیه هرگونه مذاکره سیاسی با دولت سوریه را رد می‌کند و به جای آن آقای اردوغان در سفر به ریاض و قطر خبر از تشکیل «ارتش فتح» در سوریه را می‌دهد که با دلارهای آمریکایی‌ها برای تشکیل چنین ارتشی و فراهم آوردن تسلیحات و تدارکات به آموزش نظامی افراد می‌پردازد و سوریه و عراق در طراحی تجزیه قرار گرفته‌اند.

خاورمیانه در حساس‌ترین دوران سیاسی ـ نظامی تاریخ خود قرار دارد. تغییر جغرافیای سیاسی این منطقه از مسیر جریان‌سازی‌های تروریستی و در نهایت تجزیه کشورها به مناطق محدود و کوچک از اهداف اصلی رژیم صهیونیستی و حامیان (لابی) آن در آمریکا و اروپا است. آهنگ این خطر از طریق عملیات گروه‌های تکفیری و تروریستی نواخته می‌شود و سرمایه مالی، سیاسی و تبلیغی آن از سوی غرب و رژیم صهیونیستی فراهم می‌‌آید. تا گام به گام بسترسازی تجزیه کشورها تنها راه چاره برای استقرار امنیت در خاورمیانه مورد پذیرش قرار گیرد.

*ابوالقاسم قاسم زاده
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۲۷
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
7
36
هشیار باشید اسرائیل در چه فکری است ؟
این لید خبری روزنامه های جهان اسلام باید باشد
" ای مسلمانان جهان هیچ می دانید اسرائیل به چه فکر می کند ؟ " و هر روز در قالب سرمقاله با وجود همه هیاهوها ی موجود تحلیل روز را ارائه دهد مخصوصا در وب سایتهای خبری
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
12
59
آولا کشور عربستان سعودی که حتما به دو یا سه کشور باید تقسیم شود!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
9
77
عراق تجزیه شود شک نکنید به دنبال تجزیه ایران می ایند.
نظرات بینندگان