arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۶۲۷۸
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۹ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۴

اسرائيل کاربران فلسطيني فيسبوک را زنداني مي کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 به گزارش فعالان حقوق بشر، رژيم اسرائيل، فلسطينيان را صرفا به دليل انتشار مطالب در شبکه‌هاي اجتماعي زنداني مي کند .

به گفته اين فعالان، رژيم اسرائيل اخيرا با نظارت گسترده بر شبکه‌هاي اجتماعي بازداشت کاربران فعال فلسطيني را در دستور کار قرار داده است.

ايوب شلبي، 22 ساله از جمله افرادي است که در ماه دسامبر به همراه 8 فلسطيني ديگر از اهالي شرق بيت المقدس اشغالي به اتهام انتشار مطالبي در فيسبوک و ديگر شبکه‌هاي اجتماعي بازداشت شد.به گفته فعالان حقوق بشر مقام‌هاي اسرائيلي ماه‌هاست که به وي اجازه ملاقات با اعضاي خانواده اش را نداده اند.

ايوب فرزند عمر شلبي 44 ساله، از مقامات سابق جنبش فتح است که اوايل ماه جاري به اتهام آنچه«فعاليت تحريک آميز عليه اسرائيل» خوانده شد به 9 ماه زندان محکوم شد .

يکي از اتهامات عمر شلبي انتشار پستي درباره محمد ابوخضير، نوجوان 17 ساله فلسطيني است که از سوي شهرک نشينان اسرائيل ربوده و سپس زنده زنده آتش زده شد.

به گزارش خبرگزاري فلسطيني وفا، از تل آويو، دادگاهي در قدس اشغالي هفته گذشته سامي دعيس، از فلسطينيان ساکن قدس را به دليل فعاليت در فيسبوک به 8 ماه حبس محکوم کرد.

بنابر گزارش‌ها، شمار زيادي از کاربران فلسطيني با اتهامات مشابه روبرو هستند و به زودي محاکمه مي شوند.

در حال حاضر بيش از هفت هزار فلسطيني در حدود هفده زندان رژيم اسرائيل به سر مي برند که ده‌ها تن از آنان به چند بار حبس ابد محکوم شده‌اند.

حدود 540 فلسطيني نيز بدون هرگونه محاکمه و روند قضايي، در قالب نوعي حبس موسوم به بازداشت اداري زنداني شده‌اند.

بازداشت اداري، يکي از اقدامات جنجالي تل آويو است که به مقام‌هاي اسرائيلي اجازه مي‌دهد فلسطينيان را بدون تفهيم اتهام يا برگزاري محاکمه تا شش ماه زنداني کنند. دوره حبس اين زندانيان براي مدت‌زمان نامحدود قابل تمديد است.

به گزارش پرس تي وي، بر اساس گزارش هاي منتشر شده، گروه‌هاي حقوق بشر بارها از «سرويس زندان‌هاي اسرائيل»، آژانس مسئول نظارت بر زندان‌هاي سرزمين‌هاي اشغالي، به خاطر نقض گسترده حقوق اسراي دربند اسرائيل، انتقاد کرده است.
نظرات بینندگان